Hoefsmid regio Eindhoven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Hoefsmid regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 14:00

Hoi,
Ik ben net verhuisd naar Eindhoven en zoek nu een goede hoefsmid in die regio. Mijn Tinker staat in Nuenen. Wie weet een smid (liefst een met ervaring met Tinkers).
Groetjes,
Linda

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:05

12 Januari komt onze smid linda, dan kun je kennis maken en kijken of je hem goed vind.

Groetjes

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:28

Hee Linda,

Inmiddels heb ik het aan mijn smid gevraagd maar hij komt niet in die regio. Ik ga het nog even aan Jan Bocken vragen, alleen is hij altijd zo slecht bereikbaar maar hij kent wel veel smeden, hij zit ook al zo lang in het vak en is de beste hoefsmid die ik ooit gehad heb. De smid die ik nu heb werkt voor hem en heeft het vak ook van hem geleerd dus met hem ben ik ook heel blij.

Een tinker moet op een speciale manier bekapt worden door de platvoeten en dat is wel te leren maar schijnbaar niet zo eenvoudig volgens mijn smid. Vandaar dat veel hoefsmeden geen tinkers willen doen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 16:32

Hoi Kim,
Heb je een pb gestuurd...
gr. Linda

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:37

heb er geen ontvangen?

*nu wel*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:39

Wij hebben een hele goede smid. Heeft zelf ook paarden. Bij Ruyters voor Ruiters liggen kaartjes van hem.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 20:01

Hoi Nathalie,
Weet je de naam en tel.nummer van jullie smid? Ik zit deze week in Breda en kom dus niet bij R. voor R. Wil je me anders even een pb'tje sturen?
Groetjes,
Linda (en Yorghos)

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 21:34

Hoi Linda,

In someren is een pensionstalling waar veel Tinkers gestald staan, bovendien is er ook iemand in Someren die met Tinkers fokt (stond laatst een stukje over hem in de krant). Ik heb geen naam of tel.nr. maar zal de volgende keer dat ik erlangs rij even kijken want er staat een groot bord langs de weg.
Maar ik bedoel dus te zeggen dat die mensen dus vast wel een smid hebben die raad weet met Tinkers. Misschien dat ze onder de noemer pensionstalling in het telefoonboek te vinden zijn?
Ik laat het je nog weten.
Verder ken ik als smeden hier in de regio Jan vd Linden uit Geldrop (hoor ik goede verhalen over), J. van Beek uit Sterksel (=nieuw hier komen wonen, ken hem zelf niet). Mijn eigen smid Jos Snijkers kwam uit geldrop maar is verhuisd naar Koningslust maar zit nog wel heel veel hier in de regio, maar heeft het al erg druk.

Succes

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:02

Dan komt ook Jan-Willem Kraanwinkel nog in de buurt. Hij woont in Belgie, bij Stramproy over de grens. Ik ben wel tevereden over hem, hij heeft veel geduld met mijn oude paard. IJzers blijven 10-12 weken liggen. Mocht je z'n tel.nummer willen, PB even.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:36

KraaMwinkel heet de goede man... Haha! . Beslaat ook mijn verzorgpony en een aantal andere paarden bij ons op stal. Ik ben er heel tevreden over. De ijzers blijven goed zitten, terwijl Paity hele zachte hoeven heeft. Jan-Willem luistert goed naar wat je wilt met je paard en hij zal nooit meer beslaan dan nodig is alleen omdat dat beter is voor zijn portemonnee. En, bijkomend voordeel, hij is niet zo gek duur.
Jos Snijkers komt trouwens ook veel bij ons.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 02:11

Bij die man in Someren staat Sylvia, die nu weer op het tinkerpraatje komt. Je zou het haar eens kunnen vragen. Maar Someren is natuurlijk niet echt vlak bij Neunen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:39

heel offtopic; jan vd linden ken ik (nou ja mijn ouders dan)
maar verder zou het wel handig zijn als de hoefsmid die bij kim komt bevalt, want jouw tinker staat toch bij kim?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 13:16

Hoi,
Ik sta inderdaad bij Kim op stal, maar ik vind het moeilijk om zomaar blind een hoefsmid te kiezen. Mijn tinker heeft nogal moeilijke voeten en heeft ook speciale ijzers nodig omdat zijn achterhoeven niet helemaal recht staan.
Ik heb daarom gewoon graag wat ervaringen van andere mensen om te helpen bij deze beslissing.
Ik ga zelf ook niet zomaar een huisarts uitkiezen, dan neem je ook iemand waarin je vertrouwen hebt. Snap je wat ik bedoel?
groetjes,
Linda

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:55

Daar weet Jan-willem uitstekend raad mee. Hij luistert altijd goed naar mij, en geeft vervolgens goede adviezen zodat we mijn paard netjes neerzetten. Hij heeft ook altijd tijd genoeg, hij wil het netjes doen en als dat wat meer tijd kost, it be so.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:43

De pensionstalling in Someren met de vele tinkers is van de heer Vink, en volgens mij heet het daar Slievenstraat, dus als je daar wilt informeren moet je even het telefoonboek erbij pakken.