GPG-beugeltest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

GPG-beugeltest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:56

Twee weken geleden had ik op Marktplaats een advertentie geplaatst, dat ik op zoek was naar GPG-beugels. Na 2 dagen belde er iemand op die ze aan mij wilde verkopen voor een mooie prijs. Oké, ik akkoord gegaan met het bedrag en had mijn geld netjes overgemaakt.... waarna ik dus niets meer van de dame in kwestie hoorde Boos! . Als ik belde werd er niet opgenomen, SMS werd niet beantwoord. Ik kwam erachter dat het 'hielp' als ik zonder nummerherkenning belde, dus dat heb ik 2x gedaan en daarna gestalkt met SMS, zodat ze zo genoeg van me kreeg dat ze de beugels maar op de post heeft gedaan Haha! .

Afgelopen donderdag kwamen ze binnen en toen heb ik ze gelijk aan mijn springzadel gehangen. Tot vandaag hing het zadel in de kast, maar vanmiddag ben ik erop gaan buitenrijden en het rijdt in 1 woord GEWELDIG!!!! OK dan!

De eerste paar drafpassen dacht ik: doe ze er maar af, dit veert als de ziekte, maar na 5 minuten was ik eraan gewend en echt, super! Ik heb een lang stuk gedraafd en normaal krijg ik dan met mijn springzadel altijd last van mijn enkels, knieën en rug en nu helemaal niet!!!

Ze zijn echt helemaal goedgekeurd door de Bond van Vosjes, deze GPG's ga ik echt heel veel gebruiken!

Toos paardloos


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:58

Zijn dat die beugels met die rubber stukken aan de zijkant, waardoor de onderkant flexibel met je voet/enkel mee kan bewegen?

Klikt goed iig Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:00

Hah, dat is mooi! Ik had dat de eerste keer ook, dat ze zo veren, je voeten gaan naar beneden, ipv je kont omhoog zeg maar, maar dat is alleen in het beging, nu rijden ze echt heerlijk.
Ik rijd er eigenlijk altijd mee, dressuur, springen, buitenrijden, alles. Als ik met gewone beugels ga rijden en ik doe meer dan veel stappen en een klein drafje, dan merk ik dat diezelfde dag nog aan met name mijn knieën.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:00

Mayo, het zijn deze beugels, er zit een veer in die koker, waardoor je enkels en knieën ontlast worden.

Afbeelding

Toos paardloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:01

Klinkt goed! Ben benieuwd naar een voorbeeldplaatje.... *hint*

[edit]ik schreeuw te snel[/edit]

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:01

Huh? Oh, ik dacht alleen een draaisysteem *LOL* Maar die veer gaat dus mee met de 'schok-beweging' van je benen?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:04

Uhm.. nu wil ik ze ook wel eens proberen, klinkt erg goed! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:04

Mayo schreef:
Huh? Oh, ik dacht alleen een draaisysteem *LOL* Maar die veer gaat dus mee met de 'schok-beweging' van je benen?


Ja, het idee is om de schok op te vangen, die normaal je knieën en enkels opvangen. Ik vond ook dat mijn been een stuk stiller lag, normaal heb ik, als ik met korte beugels rijd, toch voor mijn idee flubberbenen. Dat viel me nu heel erg mee.

Mayo en Lydiia, kom maar een keer proberen hoor, ik weet zeker dat je het wat vindt!

Jurga, ik ben af en toe wel snel Knipoog !

Toos paardloos

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:05

Hmm, misschien hou ik je een keer aan je aanbod Haha! Je woont in de buurt van Tilburg toch?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:07

St. Michielsgestel, ligt nét onder DB, maar da's niet ver van Tilburg. 20 minuutjes rijden, gok ik.

Toos paardloos

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:12

Ik vind het ook prettig, zeker voor springen.
De schok die je normaal moet incasseren bij de landing is stukken minder. Het 'veren' merk je na 2 keer rijden niet eens meer. Ook niet als je weer een tijdje met andere beugels rijdt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:23

GPG beugels rijden echt super!!!!!
Het is even wennen, maar dan scheelt het echt heel veel voor je gewrichten! Niet alleen bij springen, maar ook bij dressuur!
Zie hier het nieuwe model, dat binnenkort verkrijgbaar is (in RVS kleur in 3 modellen, met rubber zooltjes, met antrigrip metalen zooltje en de veiligheidsbeugels voor springen en endurance):

Als je meer wilt weten stuur maar een PB voor gegevens!

Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:31

Dat model is wel prettiger dan die ik heb, bij mij zit die cilinder er nog echt bovenop wat soms wel eens tegen je schenen aan kan stoten.
Helaas vind mijn portomonaie een dubbele aanschaf minder prettig Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:32

Fantastische beugels!!
Ik rij er al 5 jaar mee. Je merkt pas echt hoeveel goed werk ze doen als je weer met gewonen beugels rijdt. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:34

Dat nieuwe model ziet er een stuk beter uit
Ik vind die andere er zo lomp uit zien.
Misschien toch maar eens proberen, vooral met langere ritten (en die komen er weer aan met dit weer Cool ) krijg ik nog wel eens last van m'n knieeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:36

Het klinkt heel fijn!! *hebben* Maar aan welke prijs moet je dan denken??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:51

Luckey schreef:
Het klinkt heel fijn!! *hebben* Maar aan welke prijs moet je dan denken??


Bij de ruitersportzaak verkopen ze ze voor een bedrag van rond de 120 euro. Die van mij heb ik toch voor (veel) minder kunnen krijgen, gelukkig.

Dat nieuwe model ziet er wel super uit, maar nu heb ik deze en zal ik het hiermee moeten doen. Als ze maar werken, en zo schandalig groot vind ik de cilinder nog niet. Mijn zadel is nu alleen wel 2x zo zwaar geworden, want ze zijn wel heavy.

Lia, ook es proberen??? Haha!

Toos paardloos

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:56

Ja, dat is wel een nadeel van die dingen, ze zijn zo zwaar... Ze blijven ook niet netjes opgestoken zitten, daar heb ik nu een nieuwe truc voor bedacht.
En bij het dressuurzadel gaan ze eraf, we hebben de beugelriemen nl onder het zweetblad en de gespen beneden, dus dan is dat zo gebeurt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:58

Ik steek nu gewoon de beugels op de normale manier om hoog, dan gaat het overgebleven stuk riem door de beugel heen en dat haak ik dan weer achter het losse flapje wat door de passant gaat. (lekker moeilijk)

Toos paardloos

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:00

Ja, zo doe ik het ook op het VZH-zadel.
Maar dat is wel lastig, want als iemand anders eens voor mij uitstapt en dan alvast de beugels op wil steken alsie eraf komt, snaptie niet wat ik bedoel...
Maar goed, het is voor mij ook echt het enige nadeel, ik vind ze echt super rijden en daar heb ik dat kleine ongemakje wel voor over!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:21

imker schreef:
Lia, ook es proberen??? Haha!


Ga je dit jaar weer naar Ermelo?
Anders moet ik toch maar eens richting het zonnige zuiden komen Cool

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:47

Ilindra"]
[quote="imker schreef:
Lia, ook es proberen??? Haha!


Ga je dit jaar weer naar Ermelo?
Anders moet ik toch maar eens richting het zonnige zuiden komen Cool
[/quote]

Helaas, dit jaar geen Ermelo voor mij... Ik wil anders ook best eens richting jouw kant tuffen, dan neem ik ze gewoon mee!

Toos paardloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:12

Hier een foto van de GPG veiligheidsbeugels:

Afbeelding

Als ik het goed begrepen heb komt de prijs rond de 100 euro ergens te liggen.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:14

Welke week ga jij naar Ermelo, Lia? Ik ga week 5, geloof ik, van 5-9 juli. Als jij dan ook gaat, mag je de mijne wel een keertje lenen?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:18

Ik ga er niet naar toe maar woon er vlak bij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip00, gillian, MiSzNiTa, monsera, nps, Oza04, redbutton, Selina, Sorriso, StalNollie, Vagabondo en 64 bezoekers