Ervaring met slechte en vooral duure DA?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Ervaring met slechte en vooral duure DA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 13:58

Geen namen!

Mijn pony is een halfjaar kreupel geweest. Ze had een hoefzweer boven in. Wat is er in die tijd allemaal gedaan? Hoefzweer controle, niks! toen de pesen, nee daar vond ze ook niks. Buigproeven, niks. Zo heb ik maanden lang gestapt en ondertussen werd het geld eruit gemolken met grote bedragen. Uiteindelijk lag mijn pony in de stal, kon niet meer opstaan. Ze had een kokende hoefzweer, ze kreeg een zak om haar voet en kreeg mok. De mok was makkelijk te genezen. Maar het feit dat een DA die zo duur is, niet even een hoefzweer kan ontdekken.

Hebben jullie ook ervaring met een slechte DA die vooral het geld uit je zak pompt? Ik ben nu overgestapt op een ander. Want ik wil niet weer mijn startkaart voor niks aanschaffen!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:47

ik weet niet of zo'n hoefzweer makelijk te ondekken is?
maar vergissen is menselijk he Knipoog

ik heb gelukkig niet zo'n dierenarts Lachen
ben over mijne super tevreden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:49

Elke va maakt evenveel blunders als dattie wonderen verricht...... ik vind dit soort topics altijd een beetje onzinnig

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:02

BounceBabe schreef:
. Want ik wil niet weer mijn startkaart voor niks aanschaffen!

Wat zit je nou hoger: het feit dat je een startkaart voor niks gekocht hebt of dat de DA zijn werk niet goed deed en te duur was Verward

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:47

Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad met een veearts en kan heel goed begrijpen dat je over bent gestapt. Als je geen vertrouwen hebt in je arts moet je niet langer bij hem/haar blijven. Ikzelf ben 3 jaar geleden een paard verloren door fouten van de arts, ondanks dat ben ik toch bij hem gebleven (vraag me niet waarom). nu ben ik 4 weken geleden bijna mijn hond kwijt geraakt door dezelfde artsen, maar hebben ze haar gelukkig in utrecht weer op kunnen lappen. Door die artsen heb ik nu dus ook een flinke rekening gehad. ben nu gelijk overgestapt en dat bevalt me 10x beter...
Nou succes..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:14

Tja kan erover mee praten. Zoe had laatst een opgezette buik dat leidde naar haar uier. Dus een anti biotica kuur gekregen. Na een week moest dat over zijn Een week later begon dat dus weer op te komen....
Een sterkere anti biotica kuur... want hij wist gewoon echt niet wat het nu kon zijn. Hielp dus ook niet
Ondertussen heb ik een zwaar gefrustreerde pony die kapot gaat van de pijn....
Vorige week laatste spuit opgemaakt van de anti biotica.....
Afgelopen zondag heeft ze een gigantische pusbal naast haar uier....
Zat te denken... da bellen of niet Verward
Ik heb de bal vochtig gehouden en na een dag liep het leeg.... nu dagelijks schoon houden en mn meisje is eindelijk van haar "ontstoken uier" af Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:19

Sugarmiss"]
[quote="BounceBabe schreef:
. Want ik wil niet weer mijn startkaart voor niks aanschaffen!

Wat zit je nou hoger: het feit dat je een startkaart voor niks gekocht hebt of dat de DA zijn werk niet goed deed en te duur was Verward
[/quote]

Nou het is weggegooit geld als je DA er een halfjaar nodig voor heeft om te ontdekken wat er is. En je hebt een startkaart er liggen en dan is de pony beter en dan ben je te lang geworden. Kijk dan heb je er dus niks aan! Scheve mond

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:22

Het allerergste wat ik ooit heb meegemaakt is een dierenarts die een tomur bij mijn bejaarde hond wilde weghalen en me vervolgens gierig noemde toen ik vertelde dat ik zo'n oud beestje liever niet onder narcose had. Toen ik thuis kwam heb ik nog eens goed naar het pootje gekeken en bleek het gewoon een stuk kauwgom tussen de voetzooltjes te zijn.
Dezelfde dierenarts heeft mijn broers fretje geprobeert te steriliseren. Na 2 uur zoeken kwam hij tot de conclusie dat ze al gesteriliseerd moest zijn. De fret was inmiddels al dood.

Komen we dus nooit meer terug Boos!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:32

Ja er zitten er wat bij! Maar gelukkig leren ze van die fouten. Maar niet via mijn paard!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:33

Je had je paard ook in kunnen laden om naar een kliniek te gaan om foto's/scan te laten maken ipv een half jaar door te modderen. Was je nog goedkoper uit geweest ook waarschijnlijk. Ik vind dat die DA je door had moeten verwijzen als hij er zelf niet uitkomt, maar zelf kun je die beslissing ook nemen!

Ik laat de DA tegenwoordig alleen nog komen voor spoedgevallen, inentingen en wat dingetjes die zo eens voorkomen, hechten ofzo. Bij kreupelheid mag hij 1x kijken, als dat niet direct duidelijkheid oplevert, dan ga ik gelijk naar Emmeloord. Weet je hoe en wat en is uiteindelijk veel goedkoper dan tig keer de gewone DA en dan alsnog naar een kliniek.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:37

Margreet schreef:
Je had je paard ook in kunnen laden om naar een kliniek te gaan om foto's/scan te laten maken ipv een half jaar door te modderen. Was je nog goedkoper uit geweest ook waarschijnlijk. Ik vind dat die DA je door had moeten verwijzen als hij er zelf niet uitkomt, maar zelf kun je die beslissing ook nemen!

Ik laat de DA tegenwoordig alleen nog komen voor spoedgevallen, inentingen en wat dingetjes die zo eens voorkomen, hechten ofzo. Bij kreupelheid mag hij 1x kijken, als dat niet direct duidelijkheid oplevert, dan ga ik gelijk naar Emmeloord. Weet je hoe en wat en is uiteindelijk veel goedkoper dan tig keer de gewone DA en dan alsnog naar een kliniek.


We zijn naar de DA geweest met de trailer! Scan, buigproef, delen verdooft van het onderbeen niks.. Kijk dat kost geld! En vavola was tussendoor ook wel even goed, maar als ze weer wat had wist de DA het weer niet. Die hoefzweer is uiteindelijk zo gaan koken.

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:49

Mijn eerste paard,had ook een hoefzweer.Hij liep heel licht kreupel en op de buigproef behoorlijk kreupel.Ook nog de tang erop gezet,daar reageerde ie een beetje op....toch niets uitgekomen bij de vee arts en pas toen de hoefsmid kwam om em te bekappen,zag ie dat er wat niet goed was,zonder dat ie mijn verhaal wist.Hij heeft het helemaal open gemaakt en een heel stuk was van zijn hoef af,hij had het echt erg,er stroomde bloed en pus uit en ook teer,dus de vorige eigenaar wist t wel.Ik had em nml pas!Maar goed,het is goed gekomen,maar idd was het in dit geval de hoefsmid die er achter kwam.Als een paard hard voor zich zelf is,zie je zulke dingen toch over het hoofd

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:56

Ik had es een keer een veearts die bang was voor paarden.

Mijn pony (toen wassie nog niet van mij) moest gekeurd worden.
Hij ging voelen of het een hengst of een ruin was, zonder aankondiging. Ja het paardje schrok een beetje en begon met zn achterbenen te trippelen, dus echt niet trappen ofzo. Springt die veearts 10 meter achteruit en begint te schreeuwen dat die pony levens gevaarlijk is!
Daar werd hij dus op afgekeurd :-l
Ik vroeg of voor de rest wel alles in orde was, en hij zei ja maar ik moest m echt niet kopen volgens hem.
We kregen ook geen keuringrapport mee ofzo en het was nog duur ook!
Pony gewoon gekocht, superbraaf beestje. Het is een e-pony, halfbloed arabier en hij is nu van een meisje van 10 en die is er Limburgs Kampioen mee geworden.

Dit vond ik dus een slechte veearts.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:15

Als je geen vertrouwen hebt in je da, kun je beter een ander zoeken, vertrouwen tussen klant en da is erg belangerijk.

Ik werk zelf in een kliniek en je hebt altijd wel klanten ertussen zitten die niet tevreden zijn of een behandeling/onderzoek te duur vinden. Maar dieren kunnen nu eenmaal niet praten en het is niet altijd even gemakkkelijk om tot een diagnose te komen. Jouw da heeft heel wat moeite gedaan om de oorzaak van de kreupelheid van je paard te ontdekken. Als hij dat niet gedaan had en er was achterna toch een afwijking geweest op de scan of foto, had je ook gemopperd. Je zegt zelf dat hij getest heeft op een hoefzweer, maar dat die negatief was, ik neem aan dat je in dat halve jaar ook wel een hoefsmid erbij hebt gehad en die heeft die hoefzweer dus ook niet kunnen ontdekken, het ligt niet altijd zo simpel als het (achteraf !!!) lijkt.

Het is erg moeilijk om alle klanten tevreden te houden. Is de da wat terughoudend (en dus kostenbesparend) in de behandeling dan krijg achterna te horen, waarom is er niet verder onderzocht. Onderzoek je uitgebreid (en dus duur), dan hoor je weer dat de da het alleen maar om het geld te doen is. Oftewel, hij doet het nooit goed.

Godzijdank geldt bovenstaande voor een heleboel diereneigenaren niet hoor !!!! Meestal kan de da in goed overleg tot een onderzoek en behandeling komen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:19

ja! dan snap ik uberhaupt niet dat JIJ zo lang bij die d.a blijft!!!!!!
Jij bent toch de baas?dan ga je toch naar een ander!!
daarin ben jij net zo fout,dat het zo lang voorsleept!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:03

inderdaad is vertrouwen in jouw dierenarts erg belangrijk. Als je het gevoel hebt "beduveld"te zijn, moet je gewoon naar een ander gaan.Door de jaren heen krijg je zelf wel de ervaring. Je moet als het ware eerst leergeld betalen( les nr. 1 een hoefzweer kun je beter door jouw hoefsmid laten behandelen) Knipoog

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 15:30

Ach het is gebeurd! Laat hangen die pony. Ik weet nu wel beter. Nog meer slechte DA?

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:37

Zo, nog meer gedoe over DA's?
Volgens mij doet de DA zijn werk,het is mensenwerk en er gaat wel eens wat fout. Dat is heel erg voor paard, eigenaar en DA.
Als je het zelf goed of beter weet, omdat je je paard goed kent, geef dan zoveel mogelijk info aan je DA. Dan kan hij/zij het beste helpen. Ben je niet tevreden, ga dan niet hier zeuren, maar spreek je DA erover aan!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:47

Elke dierenarts maakt fouten zelfs de beste, en dat bewijst alleen maar dat de dierenarts ook maar een mens is.
Als het je overkomt is het vreeselijk maar in alle beroepen worden fouten gemaakt, al heeft het voor sommige beroepen enorme gevolgen.
Als je geen vertrouwen meer hebt in je dierenarst moet je een ander nemen maar veergeet niet dat ook een andere dierenarts fouten kan maken.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:49

De meeste dierenartsen zijn niet zo gediend van de goed bedoelde adviezen van eigenaresses! Ik ken er helaa genoeg om te weten dat die vinden dat eigenaren zóveel onzin uitkramen dat ze eens zuchten en vervolgens hun eigen diagnose stellen. Op zich heel goed, zíj hebben er voor gestudeerd!! Maar ze zouden wel eens meer mogen luisteren enne, een dierenarts die zijn fouten toegeeft en al helemaal een die zegt dat hij het niet meer weet, die is zeldzaam!!

Verder ben ik om misverstanden te voorkomen erg te spreken over mijn dierenarts én mijn ostheopaat. *LOL*