Het is nu 1.49 en ik ben op kittenwacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Het is nu 1.49 en ik ben op kittenwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 02:00

Naast mij staat een doos met een kussen ,een kruik en een dekentje en een kitten van vanmiddag 14.00 uur.
Moeder heeft 1 kitten versleept om ongeveer 17.00 uur en liet de jongste liggen. Toen ik vanavond om 23.00 ging afsluiten lag hij er nog, helemaal koud maar hij leefde nog wel. Kreeg het advies om hem meteen naar binnen te halen en met een kruik & kittenmelk een beetje bij te laten komen.. Ik kijk nu opzij en lach als ik het dekentje zie bewegen.. Het gaat eigenlijk goed, al weet ik niet of ik dat nu al kan zeggen.. Hij heeft een zuigreflex en pakt zo'n beetje alles vast waar hij op kan zuigen, vingers,velletjes, de handdoek, en het spuitje waarmee we de melk gaven. Gelukkig had onze hond een groeiachterstand en moesten we hem kitten/puppymelk geven.. Dat hadden we dus nog staan (van dat poeder). Na een kwartier/20min begon ie wat warmer te worden. En na een half uurtje begon hij een beetje door de doos te krioelen. Hij heeft al gepoept, een kwartiertje geleden .. Nu slaapt ie en hoor je hem een beetje knorren... Misschien ben ik wel een muts maar je kan je niet voorstellen hoe mooi het is om zo'n klein wezentje te zien "opbloeien"bij warmte en voeding. De uk is gewoon nog geen dag oud.. Ik hoop dat hij de nacht haalt...

Op de foto heb ik het dekentje een stukje opzij gedaan , nu ligt hij er helemaal tussen gekropen...

Afbeelding Lekker zo'n vinger

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb niet zo'n goeie digi, maar hij is een beetje grijzig met bruine haartjes op z'n kont en snoet...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 02:23

Ahhh hij ziet er echt lief uit, zo klein nog..
Weet je niet waar de moeder het andere jong heen heeft gebracht? Anders zou je het kitten er misschien bij kunnen leggen om te kijken of ze het accepteerd..
Wij hebben onze 2 katten ook zelf opgevoed met de fles, is best zwaar maar je krijgt er echt veel liefde voor terug Lovers

Suc6 met je kittenwacht OK dan!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 03:54

Tijden terug, toen wij een moederpoes met 2 jongen hadden, versleepte zij de jongen ook nog wel eens.
Dan bleef er soms 1 liggen en die verplaatsten wij dan voor haar, zij had geen problemen dat wij het voor haar deden, maar het kleintje bleef dus niet liggen omdat zij het kleintje verstootte ofzo.
Want ze accepteerde het kleintje wel.
Waarom wel? Geen idee, misschien was het nog te vermoeiend voor haar om het 2e kleintje er ook heen te slepen?

Denk dat je morgen toch even moet proberen of je de moederpoes en andere kleintje(s) kan vinden en dan kijken of moederpoes het kleintje accepteerd.
Tis natuurlijk hartstikke schattig enzo, maar meestal zijn de jonkies toch beter af bij de moeder, ook ivm biest, afweerstoffen ed.
En ze kijken bepaald gedrag van de moeder af en al die dingen, maar dat weet je waarschijnlijk zelf vast ook wel Knipoog .

Als ik je foto's zie, dan wil ik ook weer kleine katjes!!! Schijnheilig Schijnheilig
Zo´n schatiig, klein, aandoendlijk, kroelend ding.

Succes met je kittenwacht, moet je er om de 2 uur uit? Zal wel vermoeiend zijn, hopelijk hoef je er morgen niet al te vroeg uit Cool .

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 06:18

Ik ben nog steeds op
Moeder neemt het jong denk ik niet meer op, dat is een bijna wilde kat..En het jong ruikt nu natuurlijk naar mens..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 06:57

Ik zou het toch proberen, en goed in de gaten houden. Een kitten opvoeden vanaf dag 1 is een martelklus, daar ben je 6 weken dag en nacht mee bezig. Mocht 'ie alsnog geweigerd worden kun je hem alsnog in huis nemen....

Doe je dat, raadpleeg dan even de dierenarts, of hem je het eerder gedaan? Die kleintjes hebben heel wat bijzondere zorg nodig.
Een tikkende wekker onder het dekentje wil trouwens nog wel eens helpen als 'ie onrustig is, dat lijkt op het hart van de mamma-kat.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 07:00

dat vind ik een goeie tip.. hij heeft eten gehad maar piept nog..
IK heb nog nooit eerder een kitten groot gebracht en ga morgen ook even advies vragen bij de DA.. een goede poezenmoeder laat z'n jong toch niet ijskoud en hongerig alleen?? Gisteravond was het echt een hoopje ellende...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:06

sow hee ... jij hebt een lange nacht gehad! nog steeds alles goed met de kleine hummel?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:33

So jij hebt een lange nacht gehad .. maar het lijkt me wel leuk om zo een kitten te zien groeien e.d. *LOL*

Succes er verder nog mee Haha!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:37

Hoe gaat het met de kleine? Zelf hebben wij thuis ook een poesje van een paar dagen oud groot gebracht met de fles. Zij was natuurlijk wel wat ouder als jouw kleine hummel, maar inmiddels is het een grote volwassen poes.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 07:44

het gaat eigenlijk erg goed. De uk eet/drinkt goed en is erg beweeglijk. Hij piept wel veel maar dat is wel normaal denk ik..
Moet zeggen dat ik het nu wel een beetje gehad heb Gaaaap .. zometeen m'n moeder maar wakker maken en zelf nog een paar uur onder de wol...

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:52

Dat wordt een flinke klus maar uit je verhalen gaat het waarschijnlijk wel lukken. Suus (onze aanloopkat met kleintjes) ging op een gegeven moment snachts de hort op en ik zat daar met die kleintjes Verward Wij hebben ze lekker in een fleeceplaid gedaan, kruik erbij en huppekee, 's ochtends was ma er weer.

Als ze het kleintje echt verstoot moet je even langs de dierenarts, kan je kitten'pap' halen en kunnen ze je even uitleggen hoe en wanneer je het kleintje moet laten plassen e.d. Dat zou ik dan wel vandaag nog doen. Voor de rest zal het een behoorlijke klus worden maar de kans dat het kleintje overleefd is zeker aanwezig, dus heel veel OK dan! en hou ons op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:20

#Ymke# schreef:
dat vind ik een goeie tip.. hij heeft eten gehad maar piept nog..
IK heb nog nooit eerder een kitten groot gebracht en ga morgen ook even advies vragen bij de DA.. een goede poezenmoeder laat z'n jong toch niet ijskoud en hongerig alleen?? Gisteravond was het echt een hoopje ellende...


Dat is dan een teken dat het poesje zwak is, hij zal dan als hij nog geaccepteerd wordt een pispaaltje worden..Deze is zeker als laatste gekomen? Vaak is het eerste kitten dat eruit komt de baas en de laaste het zwakst maar dit gaat niet altijd op natuurlijk.

Veel succes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:30

Is het het eerste nestje van de moeder, en is de moeder nog jong?
Wij hebben op stal ook vaak moeders gehad, die de kittens lieten liggen. Door moeder en kitten steeds weer te herenigen is het wel weer goedgekomen De moeder verstootte de kitten niet bewust, maar kon het niet aan/snapte het niet zo'n nestje.

Met de fles grootbrengen, is heel leuk maar vreselijk zwaar. Wij hebben jonge caviatjes met de fles groot gebracht (dit was in de vakantie, en met wisselende wacht Haha! ) en dat was al vrij zwaar, terwijl kaafjes veel zelfstandiger zijn dan kittens.
Een jong, bijna dood katje hebben we ooit ook in huis gehad. Maar weet waar je aan begint, als ie rond gaat lopen wordt je er helemaal gek van Knipoog

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:39

Maar hoeveel zijn het er inmiddels? Hoeveel kittens? Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 10:47

Het zijn er maar 2. Eentje is weg door de moeder en eentje ligt hier bij ons.
Hij heeft flink wat commentaar, eet heel erg goed en heeft net een uur of 2 bij mij geslapen tussen dekens.. Lekker warm natuurlijk..

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:48

#Ymke# schreef:
Het zijn er maar 2. Eentje is weg door de moeder en eentje ligt hier bij ons.
Hij heeft flink wat commentaar, eet heel erg goed en heeft net een uur of 2 bij mij geslapen tussen dekens.. Lekker warm natuurlijk..

aaaah wat ben jij een lieve mama Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 10:51

Haha! het gaat je ook aan het hart Ach gut

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:02

Let er op dat je de ontlasting goed stimuleert! (Nat watje of de hond vragen een handje, euh tong, te helpen Knipoog ) Verstopping is funest bij die kleintjes.

Suc6 ermee!

=^.,.^=

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:39

De uk heeft gister gepoept, we zijn druk bezig met wrijven.. Ik ben bang dat de hond een bacterie ofzo overbengt dus die durven we er nog niet bij te laten..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:40

aaah zielig zeg, hopen dat ie het haalt!
waar is moeder+andere kitten?krijgt die andere kitten wel te eten van moeder?

wij hebben een hond, die vanaf dag 2/3 door de fokker bij de DA is gedumpt, ze had er teveel zei ze Scheve mond en die is opgegroeid dmv flessenvoeding, t is nu een hele grote en sterke hond, wij hebben hem vanaf 3 weken, en hebben hem toen ook de fles gegeven enzo, toen paste ie nog in mn hand, nu is ie groter dan een herder Haha!

maar even langs de DA voor advies kan natuurlijk nooit kwaad, hoop dat alle2 de kittens het redden!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:57

We hebben de DA gebeld. De kans is groot dat moederpoes zich wel ontfermt heeft over de ene kitten. We kunnen die ook niet meer vinden..Moeders loopt wel gewoon over het terrein.
Het is haar eerste nestje en dat kan ook verklaren waarom ze niet zo goed weet wat ze moet doen. De kans is ook groot dat als we deze kitten ergens achterlaten moeder hem niet als haar beschouwd en aangezien vaders hier ook nog rond loopt Scheve mond
We kunnen zometeen informatie ophalen bij de DA over het opvoeden van een moederloze kitten dat gaan we dan ook maar doen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:01

succes. Ik hoop dat het ook met de kittens goed blijft gaan en ze voor ze gaat zorgen. Het is niet niks denk ik zo'n kleintje zelf opvoeden. Petje af en succes.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:10

Hahaha mama Ymke Knipoog Ontzettend schattig is dat toch zulke kleine hummels Heeft de Uk al een naam?!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:43

Ach wat lief !
Je bent wel een goede pleegmoeder hoor ! Niet veel mensen zouden zoeits over hebben voor een kitten.

Bij mij naast het bed staat 1 grote doos met 8 kittens, allemaal 4 en 4,5 weken oud. Van 2 poezen die voor elkaars kinderen zorgen. Ik word geregeld s'nachts gewekt door een paar kittend die het nodig vinden om op bed te klouteren om me vervolgens af te likken (liefst in je oor), met je haar of arm ofzo te spelen of om lekker bij me onder de dekens te kruipen Haha! Thank god zijn ze al zo goed als zindelijk dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken als ze op bed klimmen Haha!

Veel succes nog met je kind ! en als je er niet meer voor kan zorgen dan mag je hem altijd hier heen brengen, pleemoeders genoeg Haha!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:44

Haha! ahhh je bent zeker een lieve mammaaa.

ik steek een dikke veer in je kont!

want er zijn genoeg mensen die dit te veel werk vinden en het katje gewoon aan zijn lot laten.
zo zie je maar dat er nog wel echte dierenliefhebbers op de wereld rondlopen!

super hoor! en hou ons op de hoogte!

trouwens UK is toch al een geweldige naam van zichzelf