kunstof dress zadel voor haf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kunstof dress zadel voor haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 21:56

mijn thorowgood vind ik voor het mooi toch te smal voor jamey. Toch wil ik graag bij kunstof blijven, en als het even kan oojk bij dressuur.
Heeft iemand aanraders? Eventueel met een (nieuw)prijs?



Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:57

Ik doe de mijne weg. Is een wintec en best mooi maar ligt niet echt goed op Rioon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:58

Wintec met brede boom? Moet het per se kunststof zijn? Kieffer ligt vaak erg mooi op Haflingers.... Ook dan minimaal boommaat 33.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 22:07

ja, nouja, wat is perse??
Het bevalt me erg goed, heb eigenlijk totaal geen ervaring met leren dressuurzadels (en ik ben niet zo poetserig Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:10

Tja, dan zou ik gewoon gaan kijken wat het beste op het paard ligt. Maar let wel op, die van jou gaat nog stevig de breedte in, zowel op rug als schouders...
Het belangrijkst om op te letten is de boommaat. De inches voor je eigen achterste weet je wel, maar de boommaat wordt vaak vergeten. De meeste paarden hebben een zadel met een te kleine boom op hun rug....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 22:14

hoe zit het dan met die boommaten?
Ik weet wel dat er speciale haflinger zadels zijn, maar dat zijn VZH zadels (en leer)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:14

Voor mijn haflinger (met een echt ronde rug) heb ik een 2e hand France Premier zadel gekocht, dat is een zwart lederen dressuurzadel, ik vind het fijn zitten en erg Kwijl
Ligt goed en zit erg fijn!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 23:24

Wist je dat thorowgood 2 soorten zadels heeft? Het type voor slanke paarden, en een voor de wat zwaardere. Aangezien het slanke type het vaakst verkocht wordt zou het best kunnen dat je die hebt.

Ikzelf heb het brede type omdat Fleur nu drachtig is. Als het veulen er eenmaal is zal ze vanzelf wel slanker worden, en heb ik het andere zadel nodig.

In de Bit staan vaak advertenties voor de zadels, dan kan je op het plaatje vergelijken welke je hebt..

Misschien dat je toch gewoon bij je vertrouwde merk kan blijven Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 07:59

een wintec heeft een verstelbare boom, misschien dat dat iets is? ik zit er ook aan te denken om een wintec voor mn haf te kopen, omdat je er makkelijk een andere boom in kan zetten. En dat lijkt me wel handig, omdat jou haf en mijn haf allebei nog zullen groeien.

Een wintec dresuur nieuw kost iets van 1000,-

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 08:46

Ik ben laatst ook wezen kijken naar zadels ,daar hadden ze een nieuw Wintec dressurzadel met verstelbare boom voor 800 gulden ,want je hebt meerdere modellen .

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:39

Ik heb een euroliner voor mijn haf gekocht, na eerst ongeveer 30 andere te hebben gepast!! Dit zadel zit super. Was wel wat duurder dan een wintec of pagony.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 28 bezoekers