Borstelframe tegen staartschuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Borstelframe tegen staartschuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 23:33

Helpt dat nou echt? Mijn moeder was de nieuwe Divoza-gids aan het doorbladeren en vroeg zich dat af.

Jur en Nimo hebben de vervelende gewoonte hun staart lekker kaal te schuren, géén gezicht en ook nog eens erg zonde. Scheve mond

Voor alle duidelijkheid, het is dus een soort constructie van bezems aan de muur Tong uitsteken.

Hoe 'weet' een paard nou dat 'ie daar moet gaan schuren? Moet je dat ze nog leren? Verward Tong uitsteken

Kortom, wie heeft er ervaring mee en vertelt mij meer?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:35

Ik zou het wel willen proberen, maar 't is behoorlijk prijzig! En je zal net zien dat mijn paard, licht dat 'ie is, er lekker naast tegen de muur aan gaat schuren...

Maar je kan natuurlijk ook zelf wat knutselen. Twee bezemkoppen, een blokje hout van de juiste schuinte.... moet te doen zijn...


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 23:36

Dat idee heb ik dus ook, Jurga kennende.... *zucht*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:37

Mijn ijslander deed dat altijd op stal.
Toen heb ik een bezem zonder steel gekocht en die vastgeschroefd op de staldeur. Dit was ook dezelfde plek waar hij anders schuurde.
En de volgende dag kon ik al aan de bezem zien dat hij was gebruikt.

Nieuw profiel! Eindelijk

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:18

Wij hebben deze in de stal hangen (van de Paardendrogist):

Afbeelding

Echt veel schuren deed hij daarvoor niet, maar we hoopten dat hij nou aan dit ding zou gaan schuren aangezien hij met z'n dikke kont de hele stalmuur had verschoven Tong uitsteken

Hij gebruikt hem iig wel Hoe hij er achter is gekomen weet ik niet maar dat ding zit altijd onder de haren (en de voerbak nu minder). We hebben er 2 harde borstels in zitten en hij krijgt er geen kale staart van oid (maar dat had hij daarvoor ook al nooit).

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:18

Wij hebben een paar van die dingen in de koeienstal staan, en de koeien weten hem goed te vinden. Naar ik weet hebben ze geen cursus gehad om dat ding te vinden, dus ik denk dat je paard er zelf wel achter komt dat het lekker schuurt. (Paarden zijn natuurlijk ook nog eens een stuk slimmer,dus dat moet goed komen)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:25

IK ben ook van plan hem zelf te maken (mijn vriend dan) maar ik weet dus niet wat de juiste schuinte is...

Als jullie zo'n dingen hebben: Hoeveel graden is dat?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:38

goedkoper is een normale bezemkop. De minifokker waar ik regelmatig kom heeft dit ook en haar paardjes maken er dankbaar gebruik van

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:03

Wij hebben ook 2 rode bezenkoppen bij de makro gehaald (3 euro per stuk geloof ik), die aan de muur geschroeft en een schuin (mbv aluminium plaat, handig zo'n vader Haha! ) en ze snappen meteen dat het aan die borstels handiger gaat. Domi heeft al weer een nieuwe want er was er al 1 verschuurt Haha!

Handig hoor!
Ik zal wel eens een foto proberen te maken.
Je kan ze gewoon naast je paard z'n kont houden en kijken hoe hoog en schuin de borstels moeten zitten

Jurga als je er een wil en je hebt geen handige vader/vriend/familie, dan kan ik mn vader wel een keer lief aankijken en vragen of ie er nog een wil maken!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:20

Ik rij de paarden van Jur bij en mijn pa gaat 'r waarschijnlijk een maken Knipoog

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: divided, Geertema, Joanne_, Monody, Monster, StonedRomy, xYaartje en 121 bezoekers