En wie heeft de euro al?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

De euro ...

Leuk ik wilde weleens wat anders dan de gulden
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

En wie heeft de euro al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 11:53

Wie hebben de euro's al en wie gaan er speciaal voor pinnen vandaag?



Euro officieel betaalmiddel
Gepubliceerd op 01 januari 2002 11:30

Na jaren van voorbereiding is het dan zover: de euro is officieel betaalmiddel geworden voor twaalf landen van de eurozone. Het opnemen van eurobiljetten is in de nacht van maandag op dinsdag met problemen van start gegaan. De belangstelling is groot.
De Postbank was pas vanaf 02:00 uur in de lucht, aldus een woordvoerder van Interpay, de organisatie die het betalingsverkeer verzorgt. Volgens hem was het voor zijn bedrijf een geruisloos verlopen overgang.

De SNS-automaten maakten geen contact met Interpay. Dat is nodig om opnames van klanten van andere banken goed te kunnen keuren. Rond 01.00 uur was de storing verholpen.

Minister Zalm van Financiën pinde kort na middernacht als een van de eerste Nederlanders een aantal eurobiljetten bij de SNS-bank in Maastricht. Vervolgens probeerden vele omstanders hetzelfde bij de SNS-automaten op de Markt in Maastricht, met wisselend resultaat.

Bij ABN-Amro zijn nog geen problemen bekend met het zogeheten gastgebruik van geldautomaten. Wel zijn honderd van de in totaal bijna 1300 geldautomaten niet in gebruik genomen omdat maandagmiddag niet alle automaten konden worden getest. Bij een eerdere proef liet een deel van de flappentappen het afweten, wat een tweede test noodzakelijk maakte.

Veel belangstelling voor nieuwe munt

De geldautomaten die het wel deden hadden over klandizie niet te klagen. De Rabobank registreerde 24.000 opnames in het eerste uur van de nieuwe munt. Collega-bank ABN Amro haalde datzelfde aantal, maar dan in de eerste drie uur. Een woordvoerder van ABN Amro zegt dat klanten bij zijn bank gemiddeld met 75 tot 100 euro naar huis gingen.

Interpay registreerde tot 06.00 uur vanochtend 300.000 geldopnames. Zeven transacties per seconde.

Bron: ANP

Copyright © 2002 Planet Internet


Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:09

ik heb alleen die euro's van de eurokit nog maar.Ik wil wel pinnen maar dat gaat zo moeilijk als je pinpas nergens te bekennen is Frusty
ik denk dat ik ze morgen te zien krijg

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:11

Maakt mij niet zoveel uit. Vond trouwens vanmorgen äntiek"in de gang. Eeen kwartje *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 14:21

Ik zag al lange rijen staan bij de pinautomaat!!!
Ach, ik zie ze van zelf wel een keertje, hoor. Ik heb alleen de euro 's van de eurokit nog maar en mijn vader heeft zo 'n zakje met munten gekocht, maar de briefjes heb ik nog niet gezien.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 14:28

Ik heb gisteren mijn laatste snip in m'n handen gehad Huilen
In de kroeg waar wij waren konden we alleen met GULDENS betalen Tong uitsteken
Maar ik heb nu 20 contante Euro'tjes, geruild voor 45 piek.. om bovengenoemde reden Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 14:35

greetje schreef:
Maakt mij niet zoveel uit. Vond trouwens vanmorgen äntiek"in de gang. Eeen kwartje *LOL*


Ja, daar ga je nu zo over praten.
Allemaal verleden tijd,dubbeltje,gulden,rijksdaalder,vijfguldenmunt,enz.
FF wennen hoor!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 14:37

Ik heb liever de gulden want ik ga nu automatisch omrekenen hoeveel gulden dat euro bedrag is Verward
das echt vet irri maar ik zal er wel aan wennen!
Het leuke aan de euro is wel dat je euro's uit andere landen krijgt!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 14:51

ik reed vanmiddag langs de bank en daar stond een hele rij!!!
Ik heb nog geld liggen dat stort ik van de week op mijn spaarrekening(voor de vakantie Kwijl ) en dan ga ik maar eens wat euro''s pinnen .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 17:09

euro's euro's euro's!!!! Ik vind ze echt fijn en volgens mij ben ik de enige die er echt blij mee is. Ksnap niet waarom iedereen er zo'n probleem mee heeft, het omrekenen is wel ff lastig maar er zitten veel voordelen aan de euro. Wat wel banketstaaf is, is dat degene die zich miljonair konden noemen met F 1.000.000,- zich nu geen miljonair meer kunnen noemen Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 17:46

Ik heb ze zelf ook nog niet. Ja de euro kit, maar die vind ik niet mee tellen. Toen ik vandaag naar Laiser reed, kwam ik wel langs een pinautomaat, maar ik ga toch echt niet in de rij staan om te pinnen. Echt komplete gezinnen in rijen voor de automaat. (Vast een gezinsuitje Schijnheilig )
Ik zie vanzelf wel wanneer ik er geen rij meer staat bij de pin automaat.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 17:52

ik heb vandaag wel gepint, het was wel erg druk maar dat mak niks. ik ben ook de hele tijd aan het omrekenen naar de guldens, maar tis idd wel leuk dat je euro's uit andere landen krijgt.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:18

Ik heb vandaag achter de kassa gezeten en ik ben de euro nu even helemaal zat *LOL*

Ik vind het trouwens net chocolademuntjes Haha! en ze lijken ook zo op elkaar...Het papiergeld is net monopoliegeld, het was net of we winkeltje zaten te spelen! Party!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:19

Boos! Mn portemonnee weegt nu onderhand tien kilo door allemaal die muntjes van die eurokit en die euroset en allemaal die kleine euro's die ik gister terug heb gekregen Boos!
Ik vind het wel mooi geld Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:39

Ik heb vandaag mijn eerste euro's gekregen Party!! ! Ja nouja, we hadden al een zakje van 25 gulden in euromunten, en ik heb mijn eurokitje dan wel.. Maar nu heb ik echt euro's gekregen, van mijn opa's en oma's (dat klinkt als veel opa's en oma's, maar ik heb maar 2 opa's en 2 oma's hoor Haha! ), 25 gulden in totaal, cool he *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie