Mijn "nieuwe" tweedehands autootje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Mijn "nieuwe" tweedehands autootje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 16:30

Vandaag was het dan zover. Na een poosje autoloos rondgefietst te hebben, gingen we vanmiddag mijn "nieuwe" Altootje halen bij de garage! Alles in orde en geregeld, verzekering, belasting, overschrijving (die idioten berekenen gewoon 10,20 bij het Postkantoor, voor een papiertje!!!), en daar is `ie dan.
Het is niet de bedoeling dat ik elke dag met de auto naar het werk ga, alleen als het smerig weer is. Naar stal mag dan wel, na een dag hard werken Haha! maar in het weekend wil ik voortaan ook naar stal fietsen, mits het weer het toelaat. Hier is `ie dan!

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk meteen het nodige erin gehangen! Schijnheilig Bloos
Afbeelding

Leukie he?!



Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:35

Leuk autootje!
Ik heb ook zo'n geweldige suzuki, rijdt super! En lekker zuinig!
Veel plezier ermee!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:48

leuk autootje!
veel plezier ermee!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:10

gaaf ding zeg!!hoe rijdt ie??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 20:14

Hij rijdt wel leuk, het is altijd even wennen met een nieuwe auto, hoe ze reageren enzo, maar ik ben er heel tevreden over, een leuk dingske! OK dan!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:18

Suzuki rules!! Haha!
Misschien kun je hem een keer polijsten? Dan wordt ie weer wat roder ipv oranje Haha! Ik heb nog een polijstmachine liggen, dus als je dat een keer wil Lachen
Veel plezier met je autootje iig!!! Ze zijn niet stuk te krijgen die Suzuki's.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 12:23

Ik had vanmorgen alleen enkele choke probleempjes! Bloos
Paar keer (bijna) stil gestaan op rotonde en kruisingen!! Hoe werkt zo`n ding?! Die moet toch alleen het eerste stukje aan? Ik moet er nog heel erg aan wennen hoor! Scheve mond

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:20

Hij is leuk hoor, ben benieuwd hoe hij rijdt! Maarre, handmatige choke is echt iets uit de Middeleeuwen joh Haha!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:24

Ik heb mijn choke de eerste twee honderd meter op 2/3 dan schuif ik 'm in tot 1/3 en na weer 200 meter kan ik zonder. Als je voor die tijd moet stoppen dan trek je de choke weer iets uit, goed luisteren naar het geluid van je motor. Dat helpt Lachen

Ik vind een handchoke geweldig Haha! echt het gevoel dat je wat moet doen

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 17:59

Nou geweldig kan ik het nog niet echt vinden hoor!!
Net op de terugweg naar huis sloeg `ie weer een keer af, maar ik denk dat ik toen de choke er tevroeg weer in had geschoven. Had hem er sowieso maar 1/3 uit volgens mij. Daarna is hij niet meer afgeslagen, maar ik heb het gevoel dat als `ie laag in de toeren rijdt (dus bijvoorbeeld 50 in zn 4), hij dat niet fijn vindt, hij gaat dan heel schokkerig rijden. Als ie wat hoger in de toeren rijdt doet hij dat niet namelijk.

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:05

haha wat een stoer ding! echt een cross-mobieltje. Is echt wel wat voor mij voor als ik mijn rijbewijs heb, maar dat zal nog wel even duren aangezien ik er niks aan heb als ik op kamers ga.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:24

Leuk hoor een auto en Suzuki is echt super. Mijn eerste auto was ook een suzuki. Heb er 6 jaar met plezier in gereden, maar daarna begaf hij het helaas. Was erg verdrietig.

En jij denkt dat je nog gaat fietsen. Zei ik ook toen ik mijn auto kocht. Heb daarna nog maar zelden gefietst. Alleen als het echt heel mooi weer was. Maar moest er dus pas weer aan geloven. En dat is echt niet fijn als je eenmaal een auto gewend bent.

Veel plezier met je karretje.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:32

Vertel mij wat!!
Ik had al een poos in mn vorige auto gereden toen die overleed... wat een ramp vond ik dat, met de FIETS!! Maar nu ben ik eraan gewend, vind het wel lekker een stukje fietsen naar mn werk, vooral met mooi weer!
Alleen `s avonds naar stal mag het Altootje mee. Dan heb ik geen zin meer om een eind te fietsen, na een dag hard werk en een uur intensief paardrijden!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:24

Maar Koor je moet ook geen 50 in zn 4 rijden ,... Dat vind mijn auto ook niet leuk hoor! Zeker omdat je al maar 4 versnellingen hebt, is de 4 echt voor +60 km/p. uur, niet minder,...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:29

zo'n karretje heeft er waarschijnlijk maar 4 dus moet je daar geen 50 in gaan rijden. Als dat zou kunnen zou je maximaal 90 halen.
Pas vanaf 70 ofzo moet je doorschakelen naar 4. van 45 tot 70 kan in z'n 3.
Als je het afslaan wilt voorkomen moet je goed naar de motor luisteren. Je gaat vanzelf horen wanneer je de choke iets uit moet trekken. Overigens als je nog vaart hebt en hij slaat af kan je koppeling intrappen en weer op laten komen. Meestal slaan ze dan weer aan (als je auto goed is Knipoog ).

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:05

Nee ik heb net weer even naar stal gereden, en ik rij idd geen 50 in zn 4, idd vanaf 65-70 km.
Het enige moment dat hij net weer afsloeg, is bij het aankomen op stal. Dan moet je op een gegeven moment een hele haakse bocht maken, dus ik terug naar zn 1. Dat vond hij niet leuk, en bokkend hopte ik naar waar ik parkeren wilde *LOL* Bloos Boos! Koppeling ingetrapt of niet, hij bokte als een gek, ook in zn 1. Daar heb ik toen geen choke bij gebruikt omdat ik meende dat de motor onderhand na een aantal kilometers wel warm zou zijn, toch? Verward Nouja, we wennen er hopelijk wel aan... Scheve mond

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:14

Oh verschrikkelijk is dat, maar moet wel enorm lachen om je laatste bericht haha "bokkend".

Ben wel een beetje nerveus want binnenkort kan ik ook in m'n ouwe mini gaan rijden, en vermoed dat ik hetzelfde probleem ga krijgen en daar ben ik helemaal niet blij mee Boos!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:28

Koortje schreef:
Dan moet je op een gegeven moment een hele haakse bocht maken, dus ik terug naar zn 1. Dat vond hij niet leuk, en bokkend hopte ik naar waar ik parkeren wilde *LOL* Bloos Boos! Koppeling ingetrapt of niet, hij bokte als een gek, ook in zn 1\



Nooit, maar dan ook noooooooooooooit rijdend in z'n 1 zetten. Als je lang plezier van je auto wilt hebben dan moet je lief voor 'm zijn!

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:36

Hoezo nooit rijdend in zn 1 zetten?? Blond
Wat als je dan een scherpe bocht om moet die te scherp voor zn 2 is?? Als je al zo langzaam rijdt dat hij in zn 2 wel eens af zou kunnen slaan?

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:46

Dan ga je desnoods eerst stilstaan en dan zet je 'm in z'n 1.
Een bocht is nooit te scherp voor z'n 2, daar heb je de koppeling voor.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:48

Grappig, mijn oude autootje is ook niet zo'n fan van z'n 1, dan gaat-ie ook bokken. Ik schakel altijd meteen zo snel mogelijk door naar 2 en vrijwel nooit terug naar 1. Scherpe bochten neem ik gewoon in z'n 2 (of 3), geen moeite mee. Haha!

Maar lekker dat je weer 'overdekt mobiel' bent! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:54

Ik ga alleen rijdend naar zijn 1 wanneer ik voor een stoplicht moet remmen,... En weet dat ik stil kom te staan. En als ik een scherpe bocht heb, neem ik die in zijn 2 terwijl ik de koppeling intrap en weer zachtjes op laat komen.

Iedere auto bokt als je bijv. nog 20 of 30 rijdt en je gaat naar zn 1,...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:17

Mijn auto bokt al als ik wegrijd in z'n 1, daarom altijd z.s.m. naar z'n 2. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:42

Bokkende Bokkermobieltjes, hahahaha!!

Het zal een kwestie van leren kennen zijn... mijn Mazda kon die bocht namelijk makkelijk in zijn 1....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:52

Hahahaha mijn eerste karretje was ook een alto....mis hem nog iedere dag Verdrietig

Alleen zoals je al gemerkt hebben hebben ze nogal een handleiding Haha!
Maar echt waar die dingen blijven gewoon doorrijden.

Nu zit ik met een volkswagen golf...groter en mooier zeggen ze dan..kan je echt nog jaren mee vooruit...had hem 2 weken en toen stond ik stil op de snelweg, de banden zijn nou niet echt geweldig *bleven leeglopen* toen was er weer iets uitgetrilt, toen besloot die opeens te bokken op de snelweg en ga zo maar door....

Wees maar happy met je alto, zou bijna zo weer met je ruilen

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, ElCid, MariskadeJ, Regenpier, Reyndir en 64 bezoekers