Vraagje aan de dames...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Vraagje aan de dames...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:37

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb tot vorig jaar november steeds de pil geslikt tot bleek dat ik hier helemaal niet tegen kon. Veel migraine, veel vocht en zout vasthouden, vreselijk moodswings. Tot overmaat van ramp had ik op een gegeven moment in 4 weken tijd, 3 weken aan een stuk hoofdpijn en was ik niet te genieten. Uiteindelijk naar de dokter gegaan omdat ook deze pil (ik had er onderhand al 6 geprobeerd) na 2 jaar niet meer geschikt bleek. Na onderzoek bleek ook mijn bloeddruk veeeel te hoog (190/90), waarschijnlijk omdat ik door de pil constant vocht en zout vasthield! Met andere woorden, het ging echt niet goed. Ik ben toen meteen gestopt met de pil en sindsdien gaat het super met me. Ik heb al bijna 5 maanden geen dag hoofdpijn meer gehad, mijn bloeddruk is weer normaal en ik voel me als herboren. Ongeloofelijk hoe slecht ik me met die pil heb gevoeld. Na nader onderzoek bleek ook dat ik door de pil op het randje van een trombose heb gezeten. Dat is wel even schrikken, ik had niet veel later bij de dokter moeten komen.
Maar het gaat nu weer zo goed dat de dokter voorstelde om weer eens een vorm van anticonceptie te gaan gebruiken. Alleen mag ik niet meer een orale vorm gebruiken omdat als je eenmaal in de gevarenzone hebt gezeten je door de pil meer kans maakt op een trombose. Dat willen we dus niet. Dus hij had voorgesteld om de Nuvaring eens te proberen. Het werkt wel met hormonen maar eerder plaatselijk.
Ik heb dit dus even proefondervindelijk geprobeerd maar ik vind het een een onding, zeker met paardrijden en bovendien liegen de bijwerkingen er ook ook niet om. M.a.w. , ik DURF er gewoon niet meer aan!!! Ik durf echt geen hormonen meer in mijn lijf te stoppen maar ik wil ook absoluut geen kinderen, waarschijnlijk wil ik zo ook echt nooit!
Ik voel me nu zo goed dat ik bang ben straks weer in dat gat te vallen en me weer slecht te voelen. Dus ik begin er niet aan.
Alleen is er zo verrekte weinig aan anticonceptie voor vrouwen die niet tgen hormonen kunnen. Je hebt condooms, het spiraaltje of je laat je steriliseren. Nou, dat laatste doen ze dus echt niet als je 27 bent en het spiraaltje blijkt niet zo comfortabel te zijn als je nog geen kinderen hebt gehad. Dus ik weet niet wat ik moet doen. Condooms kunnen natuurlijk ook maar je hebt altijd meer kans dat het misgaat.
Zijn er vrouwen hier die ook zonder kinderen het spiraaltje gebruiken en hoe bevalt dat. Ik wil dat namelijk voorstellen bij de dokter.
Hij vind ook dat ik niet meer aan de hormonen moet gaan maar raadt spiraaltje en zeker sterilisatie af. Ik moet maar consequent met condooms omgaan Verward
Iemand ook een soortgelijk probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het lijkt zo vanzelfsprekend, de pil slikken. Maar helaas werkt deze methode voor mij helemaal niet en ik mag het om gezondheidsproblemen te voorkomen ook niet eens meer... . Moeilijk, moeilijk!!!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:40

het lijkt idd heel vanzelfsprekend om de pil te gebruiken, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het voor zoveel problemen kan zorgen zeg!
vreselijk lijkt me dat.. ik gebruik zelf de pil zonder problemen dus ik kan je verder helaas niet helpen!
toch wens ik je succes met iets zoeken wat geen problemen geeft!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:47

Ik heb ook een maand of 2 geleden m'n eerste migraine-aanval gehad, een behoorlijk heftige, naar het schijnt. Mede daarom begin ik meer en meer te overwegen te stoppen met de pil. Ik vind het sowieso troep met al die hormonen, dat kan nooit goed voor je zijn. Het is mij echter ook nog niet gelukt een vervangend anti-conseptiemiddel te vinden. Ik roep nu dat ik nooit kinderen wil, maar wat als ik me laat steriliseren en ik wil over 10 jaar toch kinderen, ik vind me daar simpelweg nog te jong voor. De nuvaring lijkt me niks. Over implanon hoor ik nog te veel vage verhalen. Bij een spiraaltje schijn je heftige bloedingen te krijgen, nu had ik die al voor de pil, dus dat lijkt me ook geen succes. Dus wie het weet, mag het zeggen...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:48

Hormoonspiraaltje? Dat geeft een veel mindere hoeveelheid hormonen af dan de pil, en levert minder bloedingen op in plaats van meer, maar ik weet niet in hoeverre dat ook gevaar oplevert...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:54

Ja die Nuvaring heb ik een paar dagen geprobeerd voor het "gevoel". Maar geloof me, als je intensief rijdt dan glijdt dat ding dus echt wel naar beneden he! Ik zie me op concours al om de 10 minuten even van paard stoppen om mijn ringetje terug te stoppen Knipoog
Implanon is inderdaad ook op basis van hormonen en dat valt ook al af. En als het spiraaltje inderdaad hevige bloedingen kan geven dan is dat ook minder, maar dat nog liever dan hormonen.
Het is gewoon gek dat je er niet bij stilstaat wat hormonen in je lijf doen, je hebt er echt geen idee van. Het is nog steeds de "makkelijkste" en veiligste vorm van anticonceptie en ik besef ook wel dat ik meer kans maak om nu "per ongeluk" zwanger te raken. Maar die troep in mijn lijf; NOOIT MEER!
Maar is er hier niemand die het spiraaltje ook daadwerkelijk gebruikt en geen kinderen heeft of heeft gehad om even een eerlijk beeld te krijgen. Het zou de enige vorm zijn zonder hormonen met de meeste veiligheid die voor mij in aanmerking zou kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:00

Ik heb die Nuvaring nu al een tijdje maar als je hem goed plaatst blijft hij perfect zitten. Totaal geen last van OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:02

ik heb een spiraaltje gehad jaren terug. Nooit meer wat heb ik een pijn gehad bij inzetten en als ik het was. Bloeden werd erger en de ene infectie na de andere gehad. Ook blaasontseking ook de 1e x in mijn leven en echt heel heftig ding eruit en alles weer ok. Maar goed je hoort er ook goede verhalen over. Dus gewoon uitproberen dus.
succes

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:03

Joh, vervelend voor je zeg! Als je geen hormonen wilt (wat ik prima kan begrijpen) is het idd een stuk moeilijker dan je zou denken...

Ik gebruik dus wél Nuvaring, en tot volle tevredenheid... Geen enkele bijwerking, veel minder last als ik ongesteld ben, hoef er nauwelijks aan te denken: heerlijk! Ik voel het totaal niet zitten en heb nog nooit met paardrijden er enige last van gehad, dus ik sta echt verbaasd te kijken dat ie bij jou wegglijd Scheve mond

Over het spiraaltje weet ik niet veel, alleen dat het gruwelijk pijn zou doen bij het inbrengen...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:05

ze brengen hem in op de hevigste dag van je menstruatie en het gebeurde bij mij ook heel ruw ben alleen naar huis gefiets en later nog flauwgevallen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:12

Lekkere doc...

Mijn zus heeft altijd een spiraaltje gehad en nergens last van gehad. En die ring, ik zou eens informeren waarom dat bij jou niet blijft zitten want dat zou wel moeten lijkt me!!

Even info over het spiraaltje:


Het spiraaltje is een klein voorwerpje dat door de arts in de baarmoederwand wordt geplaatst.
De naam spiraal komt van de vroeger gebruikte vorm, tegenwoordig zien ze er helemaal anders uit. Het is een klein plastieken voorwerp met daaromheen een koperdraad of een staafje met hormonen in. Er zijn dus twee soorten spiraaltjes: het koperspiraal en het hormoonspiraal.

1. Het koperspiraaltje
Door de inwerking van het spiraaltje worden zaadcellen ongeschikt gemaakt voor bevruchting van een eicel, ook het baarmoederslijmvlies wordt ongeschikt gemaakt voor innesteling van een bevruchte eicel. Het koperdraadje zorgt ervoor dat de bevruchte eicel afsterft. Dit spiraaltje werkt tenminste 10 jaar en kost ongeveer 30 €

2. Het hormoonspiraaltje
Het hormoon zorgt ervoor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt waardoor zaadcellen niet kunnen doordringen in de baarmoeder. Het zorgt er ook voor dat het baarmoederslijmvlies in een rustfase komt. Het hormoonspiraaltje werkt 5 jaar, de kostprijs is weliswaar wat hoger, zo’n 150,00 €

Plaatsen en verwijderen van het spiraaltje
Een spiraaltje wordt door een arts geplaatst (gynaecoloog), dit gebeurt best tijdens of vlak na de menstruatie (De baarmoederwand is in die periode toegankelijker). Na een voorafgaand onderzoek, enkele weken voor de plaatsing, brengt de arts een speculum (eendebek) in de vagina. Eerst wordt de vagina goed schoongemaakt met een ontsmettend middel. Via een dun buisje wordt het spiraaltje naar binnen geschoven, dit geeft vaak een onaangenaam, kramperig gevoel. De arts knipt vervolgens de draadjes op maat en verwijdert de instrumenten. Bij het verwijderen trekt de arts gewoon aan de draadjes, soms doet dit even pijn. Zo’n zes weken na de plaatsing moet je nog eens op controle komen om te kijken of het spiraaltje nog op zijn plaats zit.

Voor- en nadelen
1. Voordelen
Na de plaatsing ben je 5 of 10 jaar gerust.
Vlak na het verwijderen ben je onmiddellijk weer vruchtbaar
De menstruatie wordt minder pijnlijk (bij een hormoonspiraaltje) en na een jaar kan deze zelfs volledig uitblijven.
Er zijn geen bijwerkingen

2. Nadelen
Het plaatsen is pijnlijk.
De eerste drie maanden moet je lichaam wennen aan dit hormoon en treedt er vaak tussentijds bloedverlies op (spotting)
Bij een koperspiraaltje kunnen de menstruaties heviger en pijnlijker worden.


En wat dacht je van een pessarium ?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:12

Zelf vind ik sterilisatie nogal drastisch, ik heb ook altijd geroepen geen kinderen te willen nu niet, nooit.
alleen nu ben ik 27 heb het moeilijk om aan een partner te komen, en nu twijfel ik weleens of ik er stiekem niet toch 1 kindje zou willen.
Kijk je denkt er nu zo over, maar je mening kan altijd nog veranderen als je de juiste partner bent tegengekomen en als je biologische klokje doortikt.

vriendin van mij heeft spiraaltje laten plaatsen en wij "vrouwen onder elkaar"hebben het er natuulijk uitgebreid over gehad, maar zij heeft nergens last van. gaat prima.

Wat ik vreemd vind is dat jou huisarts het spiraaltje afraad, sterilisatie kan ik begrijpen, als je dat eenmaal hebt laten doen, kun je dat moeilijk ongedaan maken. maar hij geeft je niet echt goede informatie over wat voor mogelijkheden er dan nog wel zijn.
Het spiraaltje waarom zouden ze die bij jou niet plaatsen omdat je 27 bent?, er zijn nog wel jongere meiden die ik ken die er een hebben....

succes in je beslissing,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:13


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:33

Ik weet ook niet waarom die ring bij mij niet goed blijft zitten, ben misschien niet zo handig Knipoog
Maar ook al zou hij goed blijven zitten dan nog durf ik er niet aan te beginnen omdat ik dan weer met het gevaar zit veel te veel vocht en zout vast te houden en straks weer tegen een trombose aan te zitten. Dus ik heb voor mezelf de keuze gemaakt om geen anticonceptie meer te gebruiken op basis van hormonen. Ik voel me nu goed en dat wil ik graag zo houden.
Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt om de voor-en nadelen van het spiraaltje te bespreken.
En dat pessarium, kan je dat gewoon bij de drogist krijgen net als een condoom??? Ik weet dat dus echt niet he?!
Mijn vriend staat er gelukkig ook achter dat ik geen hormonen meer in mijn lijf wil al wordt e.e.a. wel "gevaarlijker". Het is gewoon vervelend dat je in een vaste relatie ook nog extra moet "opletten". Er verdwijnt een stukje spontaniteit... als je begrijpt wat ik bedoel. Dus het heeft ook best wel wat meer gevolgen het niet kunnen slikken van de pil.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:40

Nou Sorane is me net voor, heb laatst ook eens op die site zitten lezen.
Ik merk de laatste tijd ook dat ik volgens mij bijwerkingen krijg van die stomme pil. Ik heb dan erg last van stemmingswisselingen, word snel depri en zie alles maar zwart-wit. Ook in de relatie merk je het aan dingen, zonder in details te treden Bloos Ik las op die site kenmerken van bijwerkingen van de pil op langere termijn, en ik herkende me er wel een beetje in. Maargoed, moet zeggen dat ik ook in spiraaltje, ring, implantaat en condoom zeer weinig zie, dus voorlopig waarschijnlijk toch nog maar even de pil. Net als Tessebes heb ik ook geen behoefte aan kinderen, maar je weet maar nooit, dus steriliseren is ook geen optie. Misschien een andere pil? Al schijnt het dat ik al een hele lichte heb, de Meliane... Scheve mond

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:42

Tja veel meer opties dan die je al noemt zijn er niet denk ik. Sterilisatie zou ik op jouw leeftijd ook echt nog niet aan beginnen. Spiraaltjes hoor ik wisselende verhalen over en zou een optie kunnen zijn. Pessarium is denk ik nog een stuk irritanter dan condooms.

Het enige wat je ook nog zou kunnen overwegen is de persona waarmee je je vruchtbare dagen kunt meten in combinatie met condooms. Erg groot nadeel is dat het een stuk minder veilig is (94%) http://www.persona.nl/

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:46

hier ook 1 die vreselijke hoofdpijn ed. krijgt van de pil.
Heb er nu 4 geprobeerd en bij allemaal gaat het even goed, om daarna dubbel zo fout te gaan.
Ik ben nu ook maar heel voorzichtig en consequent met condooms bezig.
Geen hormomen prut meer in mijn lijf.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:47

Koortje schreef:
Ik las op die site kenmerken van bijwerkingen van de pil op langere termijn, en ik herkende me er wel een beetje in.


Waar zie jij die staan dan?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:04

Hormonen... praat me er niet van!
Omdat ik geen vaste partner heb en daarnaast al genoeg medicijnen 'slik' heb ik al jaren geleden geroepen dat de pil voor mij niet hoeft. Ik ben hartstikke regelmatig ongesteld en dus hoeft het ook niet echt.
Heb wel een tijdje corticosteroïden geslikt (prednison, bijnierschorshormoon oid) en daar werd ik ook helemaal GEK van. Ik was helemaal mezelf niet en dan had ik nog een lichte dosis. Ik heb nog weken na dat kuurtje lopen mutsen en pielen. Op dit moment zit ik ook nog aan de cortisonen, maar in een veel lichtere mate. Ik merk 't nog steeds (ben 3 kg aangekomen, dat kan ik hebben, dus dat maakt niet uit) in kleine dingetjes. Ik zal dan ook heel blij zijn als ik er lekker af mag.
Ik heb over het spiraaltje geen negatieve verhalen gehoord, mijn moeder heeft er heel wat jaartjes mee rond gelopen, van de pil werd zij ook helemaal niet goed. Ik zou je aanraden het gewoon een kans te geven. Je kúnt zwanger worden, maar dat kan ook met een pil. De kans blijft ongeveer gelijk.
Sterilisatie zou ik ook even overleggen met de dokter. Wie weet kan hij wel een reden verzinnen waarop dat wel mogelijk is, en sommige ingrepen zijn ook reversibel, dus die willen ze miss. wel uitvoeren. Succes iig!

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:05

Beste,

het zou zo ongeveer mijn verhaal kunnen zijn. Ik slikte ook voorheen de pil en bleek van heel veel nevenwerkingen last te hebben. Zo erg zelf dat huisarts me antidepresiva voorschreef. Na een consultatie bij de psychiater en vele bloedproeven later bleek ook dat ik ECHT nie meer aan e pil mocht. Dus voorlopig zit ik al een jaar lang in de condoom en weinig spontaan fase. Gelukkig vindt mijn vriend het helemaal niet erg. Natuurlijk is het gevaar op ongelukjes hoger, maar ik vind het dat zeker waard.

Ik heb de ring ook effe geprobeerd maar dat was echt geen succes. Na twee dagen had ik heel hevige pijnen en een rot humeur. Ik zat gewoon te wenen op de bank en niet eens wetende waarom. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:22

Hier nog eentje. Ben nu een maand of drie gestopt, heb minder last van m'n migraine, veel minder last van menstruatiepijn en veel minder bloedverlies. Daarbij ook geen zere borsten meer in de week voor de menstruatie etc.
'k Ga d'r nu fluitend doorheen zeg maar. Ik weet dat het nog kan veranderen, want voor die rotzooi helemaal uit je bloed is ben je wel weer even verder.

Waarom niet gewoon weer aan de condooms, evt. het vrouwencondoom? (heb ik zelf nog nooit gebruikt, vind het een raar idee Haha! ) maar misschien werkt het wel goed en prettig?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 21:24

Toch "fijn" om te lezen dat er nog meer vrouwen zijn bij wie de pil voor meer problemen zorgt in plaats van voordelen biedt.
Mijn vriend is er gelukkig ook heel relaxed onder en dat is wel fijn. Hij vindt ook dat ik gigantisch veel ben veranderd sinds ik de pil niet meer slik. Het is ook eigenlijk zoveel troep wat je daar in je lijf stopt elke dag.
En het mooie is ook dat ik altijd heel veel last had van mijn ongesteldheid met de pil (zere borsten, opgeblazen buik, rothumeur) en nu zonder de pil is mijn ongesteldheid veel beter en echter. Het duurt nu wel weer wat langer maar ik heb nergens last van. Ik voel me kiplekker!
Volgens mijn arts is mijn natuurlijke cyclus nu pas weer op peil, 5 maanden geleden ben ik dus gestopt met de pil. Dus het duurt inderdaad wel een tijdje voordat die troep echt uit je lijf is en je lichaam het weer zelf overneemt. Ik heb de afgelopen maanden zelfs bloeddrukverlagers en betablokkers geslikt omdat ik door de pil gigantische ophopingen had van zouten en vocht (niet zichtbaar aan mijn lijf maar binnenin). Door die ophopingen ging mijn hart ook als een dolle tekeer en raakte ik steeds in paniek. De betablokkers hebben een tijdje voor rust gezorgd. Het heeft een dikke 4 maanden geduurd voor mijn bloeddruk weer aanvaardbaar was. Er bleven hevige schommelingen in zitten. Nu zitten we weer binnen de normale normen maar het kan nog een dik jaar duren voordat mijn bloeddruk weer optimaal is. Gelukkig hoef ik geen medicijnen meer te slikken.
Het vervelende is alleen dat ik dus door de pil een hele lange tijd met inwendige ophopingen heb gelopen en met een onaanvaardbare hoge bloeddruk dat er waarschijnlijk al wel schade is opgelopen aan mijn bloedvaten. Dat is iets waar ik wel de rest van mijn leven rekening mee zal moeten houden en daarom ben ik ook zo bang om weer iets op basis van hormonen te gebruiken. Dan neem ik liever een ander risico dan dat ik mijn gezondheid erbij op het spel ga zetten.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:52

Ik heb het hormoonspiraaltje.
Het geeft maar hele kleine hoeveelheden hormonen af, ongeveer 100 keer (getal weet ik niet zeker meer) minder dan de pil.
Ik ben er voornamelijk mee begonnen vanwege het PMS.
Daar helpt het ook heel goed voor bij mij. Meestal merk ik nog wel iets, maar soms vergeet ik totaal dat we al weer een maand verder zijn.

Het inbrengen als je nog geen kinderen gebaard hebt, is een stuk lastiger. Vandaar dat de huisarts mij doorgestuurd heeft naar een gyneacoloog,
De pijn viel mij mee, volgens de arts die hem inbracht was ik super flink. Knipoog
Ik moest op advies van de dokter lekker op de bank kruipen met een goed boek en een warme kruik op mijn buik. (Alleen daarom zou ik er 1 per maand in willen laten zetten Cool Scheve mond )

Mijn bloedverlies is drastisch terug genomen, en dat vind ik ook geen onbelangrijk bijverschijnsel. *LOL*

Ik ben wel aangekomen, maar ik weet niet of dat van de hormonen komt of omdat ik vanwege mijn rugklachten totaal geen lichamelijke beweging meer heb.

Ik kan het iedereen aanraden die er evt voor in aanmerking zou komen.
Het inbrengen is niet fijn, maar dan ben je wel 5 jaar beschermd (en minder onuitstaanbaar een paar dagen in de maand Schijnheilig ) en je hoeft niet druk te maken als je een keer ziek bent, overgeven of diarre. het spiraaltje blijft gewoon zijn werk doen.

Zoals mijn huisarts zei: "Het is een kwartiertje vervelend met inbrengen, maar dan ben je er wel voor 5!!! jaar vanaf."

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:25

Dat hormoonspiraaltje lijkt me ook wel wat, al hoewel ik niet zo'n held ben bij de dokter (val nogal snel flauw en zo). Die pil wil ik er gewoon uit. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er vanaf wil.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 09:47

Yep, dat spiraalte klinkt mij ook het beste in de oren maar dan wel de versie zonder hormonen, dat koperspiraaltje dus.
Ik ga volgende week naar de dokter om eens te kijken hoe we dat gaan doen. Ik zal toch eerst weer 3 weken moeten wachten tot ik ongesteld ben natuurlijk.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:39

Vervelend hoor als ik dat zo lees. Ik ben zelf ook een tijdje geleden gestopt, mede omdat ik me er niet goed bij voelde. Ik had dus gewoon elke dag wel hoofdpijn, maar dat ik nu gelukkig over.

Binnenkort ga ik over op een lichtere versie, ben benieuwd hoe dat is