Aan de loge

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 16:34

als ik met viera aan de loge wil gaan draven op de linkerhand draait ze zich steeds om en gaat de andere kant op. komt dit misschien omdat zen iet lekker loopt op links, want haar linkerachterbeen zwaait iets naar binnen

-xxx- Annemieke


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 18:15

hoi Viera, slaat ze echt met haar linkerbeen tegen haar rechterbeen aan en doet ze dit ook onder het zadel Verward
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 19:02

ze raakt haar rechterbeen niet
ja ze doet het ook onder het zadel(met haat been naar binnen zwaaien), alleen dan keerd ze niet om

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:31

longeerrondje afzetten en met je longezweep 'm opsluiten tussen longe/zweep en afzettingje zweep goed richting achterhand houden zodat je 'm voorwaarts kunt drijven.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 21:56

en zorgen dat je niet ver voor je paard staat, je moet hem opsluiten tussen longe en zweep.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-01 17:22

okey moet ik ff morgen een longeerzweep halen
en dan moet het lukken Party!!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 20:13

een longeerzweep is een must met longeren anders kun je je paard niet echt aan het werk krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 22:06

Longeren doe je altijd met longeerzweep. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik mijn eigen paard nu bijna altijd zonder zweep longeer. Dat is ooit gekomen doordat ik niet kon rijden door mijn muis-arm en dus ook absoluut geen zweep kon vasthouden.
Gelukkig is Lois zeer looplustig en reageerd hij ook op mijn kleine handgebaren die ik had geleerd uit het boek van Hempfling *LOL* .
[Waar die Hempfling toch weer niet goed voor is hihihi *LOL* ]

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 08:43

ben het met de rest eens,maar nog een aanvulling,ik had eigenlijk hetzelfde probleem,maar mijn pony nam gewoon een loopje met me daardoor,dus heb ik hem echt een paar keer als ie zich omdraaide een opdonder gegeven en nu doet ze het niet meer.is niet leuk en klinkt heel hard maar soms is het wel nodig als al het andere niet meer helpt.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 11:49

viera was altijd bang voor een zweep.
ook tijdens het rijden, dus longeeerde ik gewoon met een kort zweeepje. ze luisterde wel goed.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 15:55

Het enige wat je hoeft te doen is positie houden! Ik weet niet of je dat ooit gedaan hebt, maar het is net als met freestyle.

Dus als zij om gaat keren of je het idee hebt dat ze dat wil doen, ga je verder naar de achterhand toe en drijf je haar van daaruit weer naar voren. Je blik op de staart gericht houden is hierbij een goed hulpmiddel.
Je moet wel snel reageren!

grtx en succes, Rieja

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 17:57

jee het is super gegaan.
ze was niet eens bang voor de zweep.
af en toe nog ff proberen om te draaien, maar dat deed ze later ook niet meer Pling

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:00

Hemphling, Robberts en Emile Voest raden aan om met zo weinig mogelijk alles te doen. Ik snap natuurlijk nu je het voor elkaar hebt, je het niet meer anders wil doen (logisch natuurlijk). Ik longeer ook steeds minder met zweep. Je kunt dat later rustig weer afbouwen door de zweep naast je te leggen en hem alleen op te pakken als je hem nodig hebt, je zult zien dat je straks alleen je stem en wat handgebaren nodig hebt. Ook is het speciale longeertouw van Emiel Voest goed te gebruiken (daar zit een klein touwtje aan het eind die ook aan de longeerzweep zit). Ik vind het heel fijn, alleen is het touw iets te kort. bij het jonge paard ben ik eerst begonnen met een stuk weiland afzetten om te gaan freestylen(zonder longeerlijn, alleen een touwtje in je hand). op die manier leer je ook goed wat je positie is bij het longeren, als je niet op de goede plaats staat zie je gelijk een reactie van het paard (als je te veel bij de voorkant staat zal ie proberen om te draaien of gaat langzamer, bij de achterkant het omgekeerde). Cool

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 19:19

ik lef hem ook naast me neer als ze op de linkerhand loopt maar als ze op recht moest gaat ze op links en dan blijft ze keren en dan gebruik ik ze zweep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers