Grr.... manege eigenaren!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Anoniem

Grr.... manege eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:37

Hey mensen

Ooooh dit MOET er ff uit! Ik rij op een Manege, nu sinds een jaar. Elke keer dat ik daar rij ga ik na afloop wel eventjes in de kantine wat drinken, gewoon gezellig. Iedere keer word ik WEER afgesnauwd door de manege eigenares en haar dochter, die ook eigenaar is. Soms gewoon om niks (we hebben het een keer over het Koningshuis gehad Scheve mond ) en soms omdat ik dan iets zeg over een paard (bv: mooi koppie), dan zeggen zij "nee een paard heeft een hoofd". Echt hoor... wat maakt DAT nou weer uit!!!!??

Nou ben ik niet de enige waartegen ze zo doen, dat doen ze ook bij bepaalde meiden die daar een eigen paard hebben staan. Kijk, dat ze nou zo tegen mij doen, okee want aan mij maken ze niet echt veel winst tenslotte. Maar aan die meiden wel!

Maar goed... toen vroeg ik of ik misschien een paard zou kunnen leasen daar. Liep al langer met het plan rond, dus ik dacht ik vraag het maar eens. Al is het maar voor een maand ofzo, whatever. Krijg ik vet gezeik: "Je rijdt hier nog niet zolang, bladiebla... straks verpest je het beest nog (een manegepaard? waar iedere mafkees op rijdt? hoe wil ik dat doen dan?!) bladiebla..." Naja het kwam erop neer dat ze vonden dat ik de "verkeerde redenen" een paard wilde leasen. Ik had namelijk verteld dat ik graag wat vaker zou willen rijden en dat ik het prettig vond om op 1 vast paard te rijden, omdat je dan een beetje een band creeert. Wat is daar fout aan?? Nou blijkbaar alles dus.

He bah, ik ben nu echt boos!!!! Scheve mond


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:41

Opzoek gaan naar een andere manege om te rijden...aan dat soort mensjes geen geld meer geven.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:48

nee en ik heb net een nieuwe kaart gekocht vanavond... ik ga lekker door crossen daar en dan toedeloe... echt vervelend hoor Boos!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:01

Euh... als het echt zo is houden ze toch geen klanten meer over? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:02

Nee dat dacht ik ook... maar het is gewoon de enige manege in de omtrek (of je moet 20 km verderop willen gaan zitten)... dus de penny meisjes komen sowieso wel! wel gaan er veel volwassenen gauw weer weg... nou ik dus ook Boos!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:15

Tja.... hoezo klantvriendelijk?
Ook al zou je een paard leasen, je rijd dan toch altijd onder toezicht van een instructrice? Dus wat nou verpesten. Boos!

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:37

ik zou idd ook weg gaan. Je rijdt voor je plezier hoor en niet om afgezeken te worden (neem ik aan)

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:57

Zo te horen willen ze geen geld aan je verdienen.
Het zijn wel zeikers zeg BAH.
Mischien een verzorg paard zoeken waar je er op mag rijden.
EN als dat lukt daar gaan rijden en laten zien dat je geen mislukkeling ben.
Ik ken dit GEZEIK .

Marcel Knaapen ik mis je zo.
Je bent een super ster aan de hemel.

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:21

Ik heb dit zelf meegemaakt niet door de manege eigenaren maar de mensen die daar rijden.
Ze zeiden dat ik niet kon rijden, me paard liep op de voor hand en dat ze eng gevaarlijk paard was.
Ze bokte veel en stijgerde heel gemeen iedereen had wel wat er op te zeggen maar ze stapte er zelf nooit op ze zijn dan bang.
Ik nam les van Agaath ze geeft spaans les en we lieten iedereen zien wat ik kan nou ze liep echt niet op haar voorhand en ze leerde veel in een half jaar tijd ze deed traver, galopwisselingen , zij gangen zowel in draf als galop spaansepas enz .
Nu heb ik een jonge fries en weer zeiken ze omdat hij een hengst is en volgens hun ken ik hem niet aan.
Nou ik sta nu met hem bij Agaath en het gaat goed.
Don marcello heeft foto's gemaakt hoe ik voor het eerst er op zat en die laat ik vol trots aan iedereen zien.
Laat je niet kisten kom voor je zelf op .

Marcel Knaapen ik mis je zo.
Je bent een super ster aan de hemel.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:18

Vlug wegwezen. Je rijdt voor je plezier toch? Pff dat zo'n mensen een manege runnen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 06:46

Nou nou fijne manege zeg!
Je komt op een manege om plezier te hebben en lekker te rijden,dan laat je je toch niet afbekken?
En dat door de eigenaren,sorry hoor,maar ik zou snel op zoek gaan naar wat anders,of er eens over praten en vragen waarom ze zo klantvriendelijk zijn!
Dat je hier absoluut niet blij mee bent!
Lundi

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 06:57

Ik zou ook ergens anders heen gaan

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:07

Mensen die duidelijk niet weten waar hun brood vandaan komt. Ik zou ook vertrekken. En ze dat misschien nog wel even fijntjes vertellen ook - "Ik vind de sfeer hier niet leuk, dus ik stop ermee" oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:25

Ik zou weggaan en een paar meiden meenemen..! *laat hun maar lekker stikken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:34

Ik zou ze denk ik gewoon eens confronteren met hun eigen botheid. De eerstvolgende keer dat ze zo'n rotopmerking maken gewoon eens vragen waarom ze dat nou eigenlijk doen. Misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust en/of bedoelen ze het niet zo?

Ik hoorde laatst toevallig ook van een klant bij ons dat ze de stalhoudster zo bot vindt, terwijl ik juist vind dat het een leuke griet is met een heerlijk gevoel voor humor. 't Is vaak ook maar net hoe je iets zelf ervaart....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:37

Heike schreef:
Vlug wegwezen. Je rijdt voor je plezier toch? Pff dat zo'n mensen een manege runnen.

Ja, heel vaag idd! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:57

Hey mensen... tenks voor de reacties tot dusver Haha!
ik snap net zomin als jullie waarom ze zo doen, maar ik weet wel dat ze sommige mensen echt fantastisch vinden en dus heeeeeel poeslief tegen ze doen, en tegen mensen als mij zitten ze alleen maar te snauwen. Ik rij die kaart nog uit, en dan kap ik ermee op deze manege... Ik zoek wel iets waar ik het WEL leuk kan hebben!!!

Haha!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:27

Ik zou ook zeker opzoek gaan naar een andere manege.
Je komt op de eerste plaats voor je plezier en de paarden. Zijn die manege eigenaren zo onvriendelijk tegen alle klanten, of alleen tegen jou?

Succes met het zoeken van een lease paard! Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:43

Lekker sfeertje daar bij jullie. Ik denk dat ik in zo'n geval ook zou gaan uitkijken naar een andere manege.

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:07

Er zijn veel maneges waar een dergelijke sfeer heerst. Veel manegehouders vinden dat jij het maar een eer moet vinden dat je daar bij hun gratie mag rijden op hun paarden. Maar mooi dat ik dat gedrag niet zou pikken en dat ik naar een andere stal op zoek zou gaan. En ik zou ze ook even zeggen waarom.

De hond is de betere mens

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:09

Lekker op zoek gaan naar wat anders OK dan!
Misschien kun je een bijrijdpaard vinden bij jou in de buurt ofzo? Daar kun je altijd nog beter een band mee opbouwen dan met een manegepaard

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:01

Ik stond ook eerst op een pensionstalling waar een heeeele vervelende man als eigenaar was die geen eene fiets deed en alleen mooie praatjes zat te houden en koffie te zuipen. Nou ik ben nu naar een andere stalling gegaan nou werkelijk een verademing zeg!!!! Heerlijk rustig. Zonder gecomandeerd of afgekraakt te worden heerlijk rustig naar je paardje gaan. En het is nog een betere stalling ook!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:45

Mijn mening weet je, weg daar !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:58

Desiree schreef:
Er zijn veel maneges waar een dergelijke sfeer heerst. Veel manegehouders vinden dat jij het maar een eer moet vinden dat je daar bij hun gratie mag rijden op hun paarden. Maar mooi dat ik dat gedrag niet zou pikken en dat ik naar een andere stal op zoek zou gaan. En ik zou ze ook even zeggen waarom.


Dit is echt precies zo!! Maar ja, mijn ouders weten dat ik 1 paardje daar echt geweldig vind en die willen ze misschien voor me kopen... kan ik toch niet al te l*llig tegen ze zijn Schijnheilig wil ik daar een goede prijs uitslepen dan...

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:14

noujah waar slaat dát nou weer op...
het komt inderdaad best heel vaak voor..
op mijn oude manege trok de eigenaar een vast groepje onwijs voor.. als je daar niet bijhoorde (wat ik dus niet deed.. ze liepen me altijd te zieken..) dan kon je de gezelligheid daar ook wel vergeten :S
en altijd iedereen lopen af te zeiken..
beetje jammer..
ben daar dus ook weggegaan (en dat zou ik jou ook aanraden Knipoog )

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Jet, komone, Piekosjj, Renss, rien10, Slmt9, Suor, Vagabondo en 8 bezoekers