stilstaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 19:31

Mijn pony heeft iets nieuws. Er is een hoek van de bak waar altijd de paarden poepen, maar als mijn pony nu moet poepen onder het rjiden trekt ze daar ook helemaal heen. Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze het doet aan het begin dat we gaan rijden maar aande andere kant vind ik eht ook verzet. Moet ik het nu toelaten of niet.
Ik rij verder geen wedstrijden ofzo en ook niet van plan om te doen (staat te koop namelijk) Maar moet ik het afstraffen??

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:08

Ze doet eigenlijk iets dat jij niet van plan was, dus ik zou het niet toelaten! Wel typisch, zo'n hoekiej :p Veel succes en plezier verder samen!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:46

tja, je moet zowiezo gewoon doorrijden als je paard moet poepen, hij kan ook poepen als hij aan het stappen/drafen/galoperen.

je moet flink doordrijfen als je merkt dat ie stil wilt staan, geef hem desnoods een lel met je zweep, gewoon flink doorpakken

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:09

Ik laat mijn paarden altijd wel gewoon stoppen met poepen. Voor de netheid geleert het in de kant of in de bosjes te doen.

Ik zelf vind het onzinnig om hiervoor een gevecht aan te gaan. Daarbij geeft het voor bijde een hoop frustratie.
Ik rij ook geen wedstrijden. Bij mij maakt het dus niet uit of mijn paard nu gaat stil staan met poepen. Vind het anders wel veel makkelijker op te ruimen ook. Voor mij genoeg redenen om het zo te doen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:41

tja, ieder doet het op zn eigen manier,
ik vind dat je altijd door moet lopen onder het poepen,
als je paard ineens een noodstop maakt om te poepen is dat niet netjes in wedstrijden, voor diegene die geen wedstrijden rijd is het geen probleem, maar zodra het paard eventueel verkocht word aan iemand die wel wedstrijden gaat rijden is het niet fijn dat het paard gewent is om stil te staan als ie moet poepen.

maar ja, iedereen doet het op zn eigen manier

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 12:24

Nou ze maakt er niet een noodstop voor hoor. Als ze weet dat ik ga longeren doet ze het in de stal maar dat doet ze dus nog niet voor het rijden. Vandaag deed ze het niet trouwens.

Daarbij is hte ook nog zo dat ze vaak ontspannerer gaat lopen nadat ze gepoept heeft, dus tja beetje een twijvelgevalletje.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:11

ik zou ook gewoon doorrijden. als de volgende eigenaar wel wedstrijden gaat rijden is het inderdaad niet fijn als je paard in de proef stil gaat staan omdat die moet poepen.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:35

Oei, dat soort ''geintjes'' wil ik liever eigenlijk niet meer zien nadat ik daar eens een ongelukje mee heb gehad Bloos Vroeger verzorgde ik een fjordje wat altijd gewend was om tijdens het rijden te stoppen om in een hoekje zijn behoefte te doen. Op een dag was ik lekker aan het galopperen en plots vliegt dat beest naar die hoek om daar een ongelooflijke noodstop te maken Bloos! Je raad het al, ik belande ergens een aantal metertjes verderop, zelfs nog wel midden in het prikkeldraad D Dus nee, dat soort trucjes leer ik liever af... Mijn eigen paard laat ik liever ook gewoon doorlopen tijdens het mesten Knipoog

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:01

ja ik zou dat ook maar doen mijn pony doet dat ook en dat is een stuk prettiger eerlijk! ik heb dat ook weleens gehad met een pony nou bah dat is oervervelend zou het maar afleren Knipoog

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:52

Ikzelf sta het niet toe, maar ben het ook wel met Josien eens. Is ook niet helemaal eerlijk voor de pony als het nu opeens niet meer mag en daar direct door wordt afgestraft.
Ik zou dat gevecht nu niet gaan opzoeken, zeker niet als je 'm toch gaat verkopen: misschien vind de koper het ook wel prettiger ivm de bak schoonhouden.
Lukt het ook als je een emmer in de hoek zet? Clown