schouderbinnewaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nonnetjuhhh

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Purmeren

schouderbinnewaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 18:35

Ik wou ff wat vragen. Ik ben net begonnen met rijden Pling . Maar laats werdt er gevraagt over schoudenbinnewaarts. Kunnen jullie vertellen hoe dat precies moet???
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

lots of kiss manon Haha!


kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:09

nou ik wete het wel maar ik heb nu ef geen tyd ik kom zo terug en dan schrijf ik het je even

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:04

bij bijvoorbeeld linker schouder binnewaarts: Paard buigt naar links, linker achterbeen wordt leidend en de schouder loopt in een tweede spoor.
Dus normaal loopt eeen paard rechtuit met de achterhoeven in of over het spoor van de achterhoeven en bij schouderbinnenwaarts loopt het paard rechtuit maar heeft de voor en achterhand een eigen spoor.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

schouderbinnewaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:02

nonnetjuhhh schreef:

Ik wou ff wat vragen. Ik ben net begonnen met rijden Pling . Maar laats werdt er gevraagt over schoudenbinnewaarts. Kunnen jullie vertellen hoe dat precies moet???


Vraagje terug: als je net begonnen bent met rijden... dan hoef je toch nog lang geen schouderbinnenwaarts te doen?????

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 23:40

hum
nou kim heeft het dus al uitgelegt

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 23:46

even als toevoeging. bij bijv. de linkerhand loopt het rechterachterbeen van het paard in het spoor van het linkervoorbeen. op 3 sporen dus.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 09:51

paardje schreef:
even als toevoeging. bij bijv. de linkerhand loopt het rechterachterbeen van het paard in het spoor van het linkervoorbeen. op 3 sporen dus.


Jij hebt wel een erg lenig paard!
Op de linkerhand is spoor 1: het linkervoorbeen
Spoor 2: rechtsvoor en linksachter
Spoor 3: rechtsachter

Maar ik neem niet aan dat je nu al schouderbinnenwaarts moet rijden. Eerst een goede basis en dat gaat wel even duren ......


nonnetjuhhh

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Purmeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 12:59

Nouw ja ik begin niet echt met rijden ik rij al een half jaartje.
Haha! Haha!
En ik was gewoon benieuwt hoe schouderbinnewaarts moet
snappie

lots of kiss manon Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 16:21

ja ik snap, maar je rijd pas een half jaartje.. vergeet dat niet.. zorg eerst dat je de basis goed door hebt.. (mijn adviesje he)

nonnetjuhhh

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Purmeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 17:40



    ja ik heb de basis dingen best wel goed onderdeknie en de laatstekeer dat ik het oefende lukte het bijna.
    dus Party!! Party!! Party!!

lots of kiss manon Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:22

je rijd een half jaar (op de manege neem ik aan?) en je hebt de basis goed onder de knie? Get real, zo te horen heb je meer talent dan anky!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:32

Fitzroy"]
[quote="paardje schreef:
even als toevoeging. bij bijv. de linkerhand loopt het rechterachterbeen van het paard in het spoor van het linkervoorbeen. op 3 sporen dus.


Jij hebt wel een erg lenig paard!
Op de linkerhand is spoor 1: het linkervoorbeen
Spoor 2: rechtsvoor en linksachter
Spoor 3: rechtsachter

Maar ik neem niet aan dat je nu al schouderbinnenwaarts moet rijden. Eerst een goede basis en dat gaat wel even duren ......
[/quote]

dom foutje! ik bedoelde op de rechterhand! Bloos Haha! Lips are sealed Schijnheilig Frusty Koe Clown ik probeer het nog een keer, als je op de rechterhand rijdt loopt het linkerachterbeen in het spoor van het rechtervoorbeen. zo goed? hihihi

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:33

pwoe dan leer je wel heeeeel erg snel. heb je 3 uur per dag les ofzo? geldt mijn onderschrift niet voor jou?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:25

Haha! Met een half jaartje rijervaring kom je net om de hoek kijken joh! Dan ben je dus echt nog wel een beginner hoor, zelfs als je iedere dag les zou hebben van een topinstructeur. Ik rijdt al meer sinds ik kan lopen (lang dus), en ik heb zelf nog het gevoel dat ik niet goed kan rijden. Ik heb wel op wedstrijden in de M gedressuurd, maar het gevoel dat ik altijd alles goed doet is er nog lang niet! (en zou ook wel nooit komen). En jij denkt dat je het als beginnertje na een half jaartje allemaal kan? Haha, laat me niet lachen....

Onthoud goed: schouderbinnenwaarts is maar een kunstje, en om kunstjes te gaan doen moet je eerst de basis supergoed voor elkaar hebbn. En daar gaat minimaal 10 jaar rijden overheen! (uitgaande dat je iedere dag rijdt en les hebt.)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

nonnetjuhhh

Berichten: 7
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Purmeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 17:33

thx allemaal
ik rij 1 keer per week op een pony die mijn best friend is
hahahahaha
Haha! . Zij is heel erg goed in dressuur. dus ze reageerd heel snel op
wat je wil. (soms niej hoor ik ben er een keer bijna afgepleurd.
Frusty Verdrietig Huilen )
Dus daarom is het heel makkelijk om op haar schouderbinnewaarts te doen.
hebben jullie een paar tips ofzo.

lots of kiss manon Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:34

carola schreef:
Haha! Met een half jaartje rijervaring kom je net om de hoek kijken joh! Dan ben je dus echt nog wel een beginner hoor, zelfs als je iedere dag les zou hebben van een topinstructeur. Ik rijdt al meer sinds ik kan lopen (lang dus), en ik heb zelf nog het gevoel dat ik niet goed kan rijden. Ik heb wel op wedstrijden in de M gedressuurd, maar het gevoel dat ik altijd alles goed doet is er nog lang niet! (en zou ook wel nooit komen). En jij denkt dat je het als beginnertje na een half jaartje allemaal kan? Haha, laat me niet lachen....

Onthoud goed: schouderbinnenwaarts is maar een kunstje, en om kunstjes te gaan doen moet je eerst de basis supergoed voor elkaar hebbn. En daar gaat minimaal 10 jaar rijden overheen! (uitgaande dat je iedere dag rijdt en les hebt.)


mmmm gedeeltelijk ben ik het met je eens maar ik rijd 5 jaar en ben M1 drs geweest..... met een pony die 9 jaar stil heeft gestaan 2 x per week les... maar goed de M1 ging ook nie zo goed..

maar om weer ff ontopic te komen.. als jij denkt dat je goed kan rijden kom maar een keer queen rijden... dan leer je pas wat eg rijden is....

Love the life that you live, live the life that you love

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:25

carola schreef:
Onthoud goed: schouderbinnenwaarts is maar een kunstje.


Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Schouderbinnenwaarts is een onderdeel van de training om je paard zijn binnenachterbeen meer onder te laten treden. Ik gebruik SB met losrijden heel veel om hem soepeler en meer op het achterbeen te krijgen.

Wel ben ik het met je eens, dat je daar na een half jaar nog niet aan toe bent. De termijn van 10 jaar vind ik ook weer iets overtrokken, met name als je goede begeleiding hebt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 01:31

Wil je dan ook weten wat travers is en piaffe, en ik kan zo nog wel even doorgaan.... Dit is misschien sarcastisch geschreven, maar jullie begrijpen mijn punt vast wel...

en dan jou uitspraak Nonnetjehhh:

" ja ik heb de basis dingen best wel goed onder de knie en de laatste keer dat ik het oefende lukte het bijna.......

mag ik vragen wat jij verstaat onder de basis ?
lichtrijden op het goede been en de pony is draf en galop krijgen??
Want die indruk krijg in namelijk een beetje......

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:43

ja idd sando, het klinkt zo van, ik oefende lichtrijden, en het lukte bijna! Knipoog 'de basis' oefen je niet even, daar ben je ALTIJD mee bezig!
zonder basis geen dressuur... en ik denk ook geen springen (weet ik niet zoveel van Schijnheilig )

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:34

Tjonge, kat dat meisje niet zo af. Ze is jong en wil gewoon wat weten. Mijn zusje denkt ook dat ze geweldig rijdt (met 1 jaar ervaring, wel een eigen pony). Er kan toch best wel verteld worden hoe schouderbinnenwaarts werkt zonder meteen commentaar te geven op of zij daar wel aan toe is. Dat is niet aan jullie om te beoordelen, maar door haar instructeur, right?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:44

hoho, ik kat haar niet af... ik bedoel het niet gemeen hoor! het klonk alleen zo grappig!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:42

Als ik de volgende keer zou vragen hoe ik een piaffe rij krijg ik dan ook zoveel commentaar ?? Huilen .

Wees blij dat ze het vraagt en dat ze dat wilt weten voordat ze gaat lopen rommelen op een pony. Ik zie dit veel liever dan een pony die in de stress schiet omdat ze wat loopt te rommelen.

nonnetjuhhh in de boekhandel zijn een aantal boeken waar dit soort dingen goed technisch zijn uitgelegt (vooral hoe je met druk van je benen moet omgaan enz..) . Misschien handig en leuk om zo´n boek te gaan lezen maar hou wel in je achterhoofd dat voor je dit soort oefeningen gaat doen er iemand bij is die je eventueel kan corrigeren als het misgaat. Puur in het belang van de pony *LOL* .

Succes.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 16:39

Jobbeltje schreef:
ja ik snap, maar je rijd
pas
een half jaartje

mee eens, ja *LOL*

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 17:25

schouderbinnenwaarts rij je zo:

Je rijd met je binnenbeen tegen je buitenteugel aan duz als je op de lange zijde schouderbinnenwaarts gaat doen moet je in de hoek al goed je buitenteugel er bij hebben je vraagt eerst wat stelling aan en dan neem je hem mee met je binnenbeen buitenteugel, maar k zou eerst maar gewoon wat stelling vragen en schoudervoor. Als de basis niet goed is is schouderbinnenwaarts nergens voor nodig je kunt geen oefeningen uitvoeren in elk geval geen goeie en dat wil je tog? als de basis er niet goed inzit!

~Be as you are~

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 18:06

pfff.... wat kunnen jullie je aanstellen zeg...
Als ze slim was geweest had ze de vraag anders gesteld.
Ze vroeg er gewoon om..... :"Ik ben net begonnen met rijden"
Ja, sorry hoor, maar dan komt er dus een sarcastische reactie van mijn kant. En terecht ! Heb verder helemaal niets tegen Nonnetjuh hoor....
En wil haar best uitleggen wat SBW is, maar ze moet ook wel snappen, dat ze dit niet moet gaan oefenen.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers