Quidam de revel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Quidam de revel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:22

als ik een 2,5 jarige Quidam de Rvel kan kopen is dit dan verstandig? ik hoor van verschillende kanten dat dit een vrij moeilijk paard kan zijn. het is een puur frans gefokt paard de 2,5 jarige.

graag reacties


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:30

Een paard krijgt ook een flinke portie temperament (of gebrek daaraan) van moeders kant mee hoor. Ik durf zelfs te beweren dat een paard tegen de 60% van moeder mee krijgt en 40% van de vader.
Je moet het paardje zelf bekijken. Erg moeilijk over te oordelen op een afstand en alleen maar op grond van afstamming...Erg moeilijk ook om een 2,5 jarige te beoordelen die nog niet onder het zadel is...(als hij nog niet onder het zadel is, waar ik van uitga)

Je suis Charlie.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:46

Quidam de Revel heeft veel voor BWP gedekt, is gekend en geliefd voor zijn springbloed. Gisteren op de veiling is er nog een afstammeling van verkocht voor veel geld. PJ heeft een kleinzoon van Quidam de Revel nl een zoon van Palestro van de Begijnakker. Torino is een heel braaf paard.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 15:24

ja volgens mij was da paard ook een PALESTRO. ik kon er niet opkomen. volgens mij stond er in de brief PALESTRO = QUIDAM DE REVEL.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:41

Stuur Pieterjan dan maar eens een PB'tje met mijn complimenten. Hij is erg trots op zijn paard en terecht. Het is een erg mooi en heel erg braaf paard.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:20

Ik weet dat Desiree een jonge Quidam heeft gehad.
Verder weet ik niets van de nakomelingen van Quidam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:29

desiree had een guidam, dus ook een zoon van quidam, over palesrto heb ik je gemaild! Heb er ook wel foto's van maar men scanner werkt niet meer

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:56

Mijn [naam verwijderd] is een belgische, haar moeder was een Oscar de Revell uit de De Baugy merrielijn, nauw verwant aan Quidam de Revell dus. [naam verwijderd]'s vader was een zoon van Papillon Rouge van Jalisco B, Quidam is ook een JAlisco B.

[naam verwijderd] is geheel Sf gefokt en met hetzelfde bloed als QUidam...
JE kan geen heerlijker paard bedenken als mijn [naam verwijderd]. Als een golden retriever zo trouw en mensvriendelijk. Eerlijk, geinteresseerd, werklust, pittig en knuffelig. Ze is een echte vriendin. Mocht het paard dat je gaat zien enigszins eenzelfde karakter hebben: niet aan twijfelen KOPEN!!!!

Naast dat menslievende karakter staan SF gefokte paarden bekend om hun grote springvermogen. Maar, het zijn niet echt dressuurtalenten. Sommigen kunnen een leuk mopje lopen, maar de meesten lopen toch wat kort. ZE hebben niet het allerlaatste aan veer en rek, SF zijn wat beknopt gebouwd. het zijn wel heel sterke paarden, weinig beenproblemen. Ik ben een groot fan van SF paarden, ze hebben echt een heel tof karakter, in mijn ogen staan ze opener voor het contact met de mens dan de meeste WPN-ers, die zijn toch wat minder slaafs....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:16

Gisteren op jumping Mechelen in de TNT FEI Sires of the World proef: internationale competitie voor goedgekeurde hengsten 1.45m.

Onder de deelnemende hengsten:
- Le Bon (v. Quidam de Revel)
- Felin Piereville (v. Quidam de Revel)
- Ohio VD Paddeborre (v. Quidam de Revel)
- Eyken Des Fontenis (v. Quidam de Revel)

Dus 4 goedgekeurde zonen van Quidam op een deelnemersveld van 31 hengsten, zegt toch wel iets over z'n kwaliteiten.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:28

Resultaten zeggen helemaal niets. Het ligt er helemaal aan waar je naar op zoek bent. Ik zou persoonlijk liever naar het character kijken dan naar de resultaten van een springwedstrijd. Ik heb liever een schat op stal, die niet zo hoog scoort, dan een paard die wel concoursen loopt en goede resultaten behaalt, in dagelijkse omgang vervelend is en op stal het licht uit je ogen trapt. Want je gaat dagelijks meerdere uren met een paard om, een behaalde score op een wedstrijd is een momentopname.

Je suis Charlie.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 23:34

Karakter en prestatie kunnen ook samengaan en het is niet omdat de nakomelingen van Quidam goed presteren dat ik zou aanraden om dit paard te kopen. Het is slechts bedoeld als indicatie van de sportkwaliteiten van de hengst.
Trouwens een paard met een rotkarakter haalt het uiteindelijk ook niet in de grote sport hoor, waarom denk je dat we nog zo weinig horen van Dobel's Padarco.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 00:06

Teigetje schreef:
Karakter en prestatie kunnen ook samengaan en het is niet omdat de nakomelingen van Quidam goed presteren dat ik zou aanraden om dit paard te kopen


Nogmaals: waar ben je naar op zoek. Wil je een super springpaard met een misschien wat moeilijk character, of een wat minder goed presterend paard die wat makkelijker is in omgang. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het een het andere uitsluit. Maar heel veel van die superpaarden in de sport zijn paarden met gebruiksaanwijzing, die het getroffen hebben met een ruiter waar het mee klikt. Worden ze verkocht, komen ze in andere handen, dan hoor je er over het algemeen niets meer van.
In dit geval heb jij je keuze hier weergegeven. JIJ zou hem kopen. Maar Vonneke moet gewoon zelf zien wat ze wil, en wat ze aankan.

Je suis Charlie.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 10:56

Natuurlijk moet Vonneke zelf beslissen en dat kan alleen door te gaan kijken en te zien of het klikt. Aangezien haar usericon een springpaard is veronderstelde ik dat ze wel geïnteresseerd is in springen vandaar dat ik even wilde beklemtonen dat die hengst zo super presteert. Ze geeft volgens mij trouwens aan dat de vader Palestro van de Begijnakker is en daar heeft PJ een heel brave en goeie afstammeling van.
Ik zou dit paard nooit kopen aangezien ik enkel dressuur rij en zoals iemand anders het al aangeeft de meeste van die Frans gefokte paarden zijn niet gemaakt voor dressuur, geef mij maar de Duitse klassiekers zoals Donnerhall, Rubinstein, Rohdiamant ...
Trouwens zoals je zelf al aangeeft, een paard krijgt vooral z'n karakter mee van z'n moeder. Hier in België wordt vaak gezegd dat A Lucky One (v. Lucky Boy xx) stoute paarden geeft, wel ik heb er een superbrave, zij komt namelijk uit een Fantastique moeder.
Heel veel hangt dan nog eens af van opvoeding en aanrijden, zo ken ik een aantal Township xx afstammelingen die bij de slager beland zijn omdat ze in handen kwamen van ruiters die niet met bloedpaarden wisten om te gaan.
Vonneke zal dus moeten gaan kijken en het paard observeren best samen met iemand die haar advies kan geven.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, jilinda en 113 bezoekers