Mijn hond is gegrepen door een bull terrier...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Mijn hond is gegrepen door een bull terrier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 16:41

heb ik net even de schrik van mijn leven gehad ...
Mijn Golden Retriever is altijd de beste vriendjes met van alles en nog wat ... Hij heeft een tijdje gehad dat hij herders niet zo "lief" vond omdat hij daar ooit eens door gegrepen was toen hij klein was nu meneer daar eindelijk over heen is krijgen we het volgende drama...

Ik liep even met hem buiten om hem eruit te laten en mijn nieuwe leren rijlaarzen in te lopen... Nu woont er sinds een jaar ofzo een bull terrier bij ons in de buurt en dat beestje was altijd een schat van een hond... maar ligt nu `s avonds in een coffee shop (welke de eigenaar van de hond runt)
en hij is ook eens gegrepen door een jack russel... De bull terrier heeft deze JR zo erg toegetakeld dat het beestje helemaal onder de hechtingen zat ... maar ja schuld van de JR eigenaar welke zijn hondje niet onder controle had ... Nadat de Bullterrier dus op "gemeen" ging en elke hond greep die hij tegen kwam (hij heeft er ondertussen al 5 gegrepen), dus baas deed hem een muilkorf om ...

Maar nu dartelde mijn Golden voorbij en raad eens? baas lief had zijn bull niet gemuilkorft en hij hing binnen een paar seconden in de keel van m`n Golden.... En tsja hoe krijg je ze weer uit elkaar NIET DUS. Ondertussen was de baas van de bull druk bezig met zijn hond terug te roepen en na een tijdje heeft hij hem maar een schop gegeven, en `m bij zijn neus gegrepen... Hij liet eindelijk los...
M`n hond na gekeken en kon zo snel niks vinden de baas van de bull kwam er aan en zou m`n hond aaien welke meteen ter kennen liet dat hij daar niet van gediend was door `m bijna te bijten...

thuis gekomen vond ik een best gat in zijn nek en ben meteen maar naar de dierenarts gevlogen waar het dus bleek dat het geniet moest worden en hij heeft nu een antibiotica kuur gekregen...

En de eigenaar betaald ook maar mooi de rekening ze weten dat hij vals is dus hoort hij gemuilkorft te zijn op het moment dat hij `t erf verlaat... ondanks dat ik mijn hond los had lopen is hij nog schuldig want Waldo trekt zich nooit wat aan van andere honden en loopt er altijd recht voorbij zonder op of om te kijken....

sorry voor het verhaal maar het zit me even hoog dus moest het even kwijt...


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:00

Ja dat is goed balen zeg..
Ik hoop dat je golden er niet teveel schade van op heeft gelopen. (geestelijk en lichamelijk)

Liepen beide honden los ??
Anders denk ik dat het nog wel eens lastig kan worden om de rekening te deklareren.
Sterkte !

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:05

Arm beest Ach gut Ik hoop dat die eigenaar van dat valse beest niet al te moeilijk gaat doen Nagelbijten / Gniffelen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:06

Vreselijk voor je kleine baby!
Wens haar veel beterschap!
En normaal als die eigenaar van honden houd betaald hij wel.
Want als hij een echte hekel had aan honden zou zijn hond er ook niet meer zijn.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:48

Liep zijn hond ook los?
Of alleen die van jou?
Want als alleen die van jou los liep ben je alsnog fout.
Of die van jou nou begon of niet...

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:51

oh hé dat zijn geen leuke dingen! en ik weet uit ervaring dat bulletjes stevig beet kunnen pakken alsze iets vast hebben! Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 09:46

alleen mijn hond liep los maar dat is algemeen bekend in de buurt omdat hij nooit of te nimmer om kijkt naar andere honden en ook nooit een snauw zal geven... en er altijd wel iemand bij loopt ...
Hij heeft gelukkig wel aangegeven dat ,de eigenaar van de Bull, de rekening wil betalen omdat hij weet dat zijn hond gemuilkorft moet zijn op het moment dat hij het terrein verlaat .... en dat de hond anders absoluut niet bij andere honden kan komen... En ik weet dat ik fout was maar hij ook want er zijn al meerdere waarschuwingen uit de buurt gekomen dat hij zijn hond gemuilkorft moet houden anders konden er wel eens nadelige gevolgen hebben voor de hond... Want de schade van die hond is algemeen bekend bij onze dierenarts ...

pell: ja we kregen `m ook met geen mogelijkheid meer los na wat wikken,wegen, rukken en plukken liet hij eindelijk los... maar toen was het leed al geschiet ....

Ach het komt gelukkig wel weer goed met `m maar ja nou heeft hij een strot vol nietjes Scheve mond

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 17:20

up date: gaat niet goed met Waldo Boos!
het blijkt dat de hond meer schade heeft aan gericht dan we eigenlijk dachten waldo heeft onderhuids een bloeding gekregen welke druk op is gaan bouwen en de huid is letterlijk gescheurd ... De hele kamer zat onder het bloed het is er gewoon uit gespoten... gelukkig kwam mijn zus thuis en vond `m en is meteen naar de dierenarts gegaan...
dus hij heeft nu 28 hechtingen erbij gekregen op zijn rug...
en meneer ligt hier nu erg zielig te zijn ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:26

Sterkte met je arme hond. Ik hoop niet dat jouw hond nu ook op de bijttoer gaat. STraks gaan alle honden bijten die ooit vriendelijk waren maar die gebeten zijn. Mensen moeten hun hond veel beter in de gaten houden, maar daar zijn ze te lam voor.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:31

Jeetje, das zeker niet niks! Ze hadden die hond echt niet zo mogen laten lopen! Scheve mond

Sterkte met je hond, ik hoop dat het weer goed komt. Ach gut

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:36

Jezus, het verstánd van sommige mensen... Scheve mond Weten ze dat ie vals is.... Frusty

Het is toch nog redelijk afgelopen... Als ie ergens anders in de keel had gebeten had het slechter kunnen gaan.....

Sterkte en beterschap voor je hond Ach gut

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:42

de bull hoeft neit vals te zijn, er zijn meer honden (ook van andere rassen) die absoluut niet met andere honden kunnen, maar de eneh richt meer schade aan dan de andere, de bull terrier is een ras die moeilijk los laat als hij eenmaal iets vast heeft.

je zal wel heel erg geschrokken zijn, het is super eng om zoiets mee te maken.
maar ik geloof niet dat die man moeilijk gata doen om die kosten van de dierenarts, anders zou hij heel anders gereageert hebben, en dit is niet de eerste keer, dat zoiets gebeurt

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:52

Aih dat is niet zo goed.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:59

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat even kwijt moet. Dat is dus ook mijn "grootste angst" wat betreft mijn hond. Ik heb ook een golden retriever en dat is ook zo'n goeie sjloeb (uuhm limburgs dialect, maar die uitdrukking is hem op het lijf geschreven Haha! )Hij vind alles leuk. lief en grappig.
Ik heb zo eens de golden van een kennis onder een andere hond uit kunnen plukken. Ik heb die honden er gewoon af geschopt (waren weg gelopen en er was geen eigenaar te bekennen)

Ik zou de eigenaar ook aansprakelijk stellen, maar ik hoop wel voor je dat hij daar ook mee instemt. Anders heb je er nog een harde kluif aan.

Beterschap voor je hond Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:25

Laat nooit je hond loslopen als een andere hond aangelijnd is, een hond die aangelijnd is is dat nooit niet voor niks.Je lijnt een hond aan omdat hij wegloopt of bijt.Een hond aan de lijn is zowie zo argesiever als een loslopende hond.Dit zelfde had je ook kunnen gebeuren met een ander ras.Mijn eigen duitse herder is een schat als ze los loopt ,maar als ze aan de lijn zit is ze veel meer op haar hoede en zal ze sneller uithalen als ze zich bedreigt voelt.Als je hondje weer beter is en ik hoop heel snel, lijnt hem dan aan als je een andere hond aan de lijn ziet .Ook al doet je hond niks de hond die vast zit weet dit niet en kan zich bedreigd voelen.In principe ben je als eigenaar van de loslopende hond altijd in fout dus heb je geluk dat deze meneer zo braaf is de schade te betalen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:45

silvana schreef:
Laat nooit je hond loslopen als een andere hond aangelijnd is, een hond die aangelijnd is is dat nooit niet voor niks.Je lijnt een hond aan omdat hij wegloopt of bijt.Een hond aan de lijn is zowie zo argesiever als een loslopende hond.Dit zelfde had je ook kunnen gebeuren met een ander ras.Mijn eigen duitse herder is een schat als ze los loopt ,maar als ze aan de lijn zit is ze veel meer op haar hoede en zal ze sneller uithalen als ze zich bedreigt voelt.Als je hondje weer beter is en ik hoop heel snel, lijnt hem dan aan als je een andere hond aan de lijn ziet .Ook al doet je hond niks de hond die vast zit weet dit niet en kan zich bedreigd voelen.In principe ben je als eigenaar van de loslopende hond altijd in fout dus heb je geluk dat deze meneer zo braaf is de schade te betalen.



ik ben het helemaal met je eens!

honden die aangelijnd zijn verdedigen ten eerste altijd hun territorium.
en ten tweede je moet altijd oppassen als mensen hun hond hebben aangelijnd.

ik hoop zelf altijd met honden uit het asiel, en vind het doodeng als ik mensen met loslopende honden tegenkom, ik loop altijd met de moeilijkste en domminanste honden omdat ik 1 van de enige ben die er mee kan lopen. misschien doet hun hond wel niets, maar ik kan als ik me hond strak aangelijnd heb..........

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:53

Saskia, wandel jij met asielhonden? Ik doe dat heel vaak op de zondag... Ik heb daarbij ook de hond aangelijnt, omdat je niet weet wat die hond doet, en of hij bij je blijft. Daarbij zijn asielhonden niet verzekert als ze bijv onder een auto terecht komen en de auto ook schade heeft...
Ik vind het heel zielig dat je Golden gepakt is, en ik hoop dat hij er bovenop komt... Maar als de Bull aangelijnt was, ben jij degene die fout was.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:25

Je hebt denk ik nog geluk gehad dat e ander betaald. loslopende honden mogen niet binnen de bebouwde kom. Tenminste bij ons.

Bij ons zou die ander ook niet hoeven te betalen ook al had hij zijn muilkorf niet om. Allebeu fout dus.

Maar wel hel zielig voor je hond. Hopenlijk knapt hij weer helemaal op.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:10

Saskia008 schreef:
de bull hoeft neit vals te zijn, er zijn meer honden (ook van andere rassen) die absoluut niet met andere honden kunnen, maar de eneh richt meer schade aan dan de andere, de bull terrier is een ras die moeilijk los laat als hij eenmaal iets vast heeft.


vals is ook een breed begrip, het is maar net wat je er onder wilt laten vallen.

onze bull heeft 1x een pup gepakt, de eigenares pakte pupje op en begon er aan te trekken... Scheve mond onze bull trok dus terug, na veel hysterisch geschreeuw bekte mijn vriend haar af. klinkt erg cru maar onze bull moest je tot rust brengen en dan liet hij los. resultaat was een een gebroken pootje. dat was de eerste en laatste keer dat hij een andere hond pakte, hij was juist erg sociaal met andere honden alleen tegen zijn vrouwtje niet; dominantie problemen. we hebben hem, na bijna 3 jaar van alles uitproberen, dan ook laten inslapen. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:02

griebels schreef:
Saskia, wandel jij met asielhonden? Ik doe dat heel vaak op de zondag... Ik heb daarbij ook de hond aangelijnt, omdat je niet weet wat die hond doet, en of hij bij je blijft. Daarbij zijn asielhonden niet verzekert als ze bijv onder een auto terecht komen en de auto ook schade heeft...
Ik vind het heel zielig dat je Golden gepakt is, en ik hoop dat hij er bovenop komt... Maar als de Bull aangelijnt was, ben jij degene die fout was.



ja ik loop met asielhonden, ik loop stage in een asiel, vandaar. maar ik denk dat ik na me stage hier wel mee door mee wil gaan.
het is zo fijn om met die dieren een eind te lopen, ze vinden het helemaal leuk!
maar het blijft spannend als je andere honden tegen komt... meestal gebeurt er niets, maar toch. je kent ze niet....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:08

Saskia008"]
[quote="silvana schreef:
Laat nooit je hond loslopen als een andere hond aangelijnd is, een hond die aangelijnd is is dat nooit niet voor niks.Je lijnt een hond aan omdat hij wegloopt of bijt.Een hond aan de lijn is zowie zo argesiever als een loslopende hond.Dit zelfde had je ook kunnen gebeuren met een ander ras.Mijn eigen duitse herder is een schat als ze los loopt ,maar als ze aan de lijn zit is ze veel meer op haar hoede en zal ze sneller uithalen als ze zich bedreigt voelt.Als je hondje weer beter is en ik hoop heel snel, lijnt hem dan aan als je een andere hond aan de lijn ziet .Ook al doet je hond niks de hond die vast zit weet dit niet en kan zich bedreigd voelen.In principe ben je als eigenaar van de loslopende hond altijd in fout dus heb je geluk dat deze meneer zo braaf is de schade te betalen.





ik ben het helemaal met je eens!

honden die aangelijnd zijn verdedigen ten eerste altijd hun territorium.
en ten tweede je moet altijd oppassen als mensen hun hond hebben aangelijnd.

ik hoop zelf altijd met honden uit het asiel, en vind het doodeng als ik mensen met loslopende honden tegenkom, ik loop altijd met de moeilijkste en domminanste honden omdat ik 1 van de enige ben die er mee kan lopen. misschien doet hun hond wel niets, maar ik kan als ik me hond strak aangelijnd heb..........
[/quote]
ik maak uit het verhaal op dat beide honden los liepen hoor

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:14

BeNGeL schreef:
alleen mijn hond liep los


Bloos Knipoog de bull zag vast aan een touw, maar dat maakt niet uit eingelijk, als die hond andere honden niet mag moet je hem in de gaten houden, maar het is gebeurt, nu maar hopen dat de golden beter word

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:24

Ik meende eigenlijk uit het verhaal op te maken dat de golden losliep en dat de bull uit een huis/ winkel kwam rennen. Ik ben dan ook van mening dat bengel haar hond aangelijnd had kunnen hebben en dat dan precies hetzelfde was gebeurt. Ik zou mijn aangelijnde hond in zo'n situatie altijd loslaten, omdat hij zich beter kan verdedigen.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat honden die aangelijnd zijn per definitie agressiever zijn/weglopen of was dan ook. Mijn hond loopt in de bebouwd kom ook aan de lijn, maar dat is omdat we een drukke weg overmoeten en daar meteen het akkerland begint waar regelmatig hazen overheen huppelen. Het is dus uit voorzorg (jachtinstinct). Verder is het bij mij niet bekend dat honden in de bk aangelijnd moeten zijn, waarschijnlijk is dat dan per gemeente geregeld.

Ik hoop dat Waldo snel opknapt.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:26

Het maakt wel uit voor de aansprakelijkheid. Mijn hond heeft ook eens een hond gegrepen, maar de verzekering zegt dat ik niet aansprakelijk ben omdat mijn hond aangelijnd was. De eigenaar van de andere hond had beter op moeten letten.

Hoe dan ook, het is erg sneu voor de hond. Beterschap voor Waldo, bengel.

זכור

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 15:53

Saskia008 schreef:
de bull hoeft neit vals te zijn, er zijn meer honden (ook van andere rassen) die absoluut niet met andere honden kunnen, maar de eneh richt meer schade aan dan de andere, de bull terrier is een ras die moeilijk los laat als hij eenmaal iets vast heeft.


ik heb op zich helemaal niks tegen bull terriers ik vind het geweldige honden maar ik weet ook dat een bull terrier niet voor de onervaren mensen zijn die hun hond in een coffeeshop neer leggen en die dus ook niet consequent genoeg zijn ...

hij heeft gelukkig aangeboden om beide rekeningen te betalen ... maar toch het blijft niet leuk ...
Ik ben ook niet van plan om `m aan te klagen ofzo ... ik weet dat ze er veel aan doen om die hond weer onder controle te krijgen zo is hij een tijdje terug ook gecastreerd ...

maar als mijn vader daar dan over de vloer komt om het verhaal te doen... En dat de bull dan met twee handen tegen gehouden moet worden en in zijn bench gedaan word en als hij eruit word gelaten hij dan spontaan mijn vader in zijn broek hangt .... tsja dan heb ik ook zoiets als je dat weet dan laat je hem niet uit zijn bench...

maar goed hij heeft erg veel zijn excuses aangeboden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anne_vD, BingBot, Black_Moon, ChanelR, dinek123, djodjodjo, Dyphusion, Eliana, Evito_06, floorsxm, Ik_is_Ik, JoyenUnory, Larissajulia, Nalonyda, Plonspony, Schuur_ en 88 bezoekers