Ervaringen met gedeelde koop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Ervaringen met gedeelde koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 17:33

Miijn vraag is eigenlijk heel simpel. Heeft er iemand ervaring met gedeelde koop van een paard. Dus met z'n tween (geen familie van elkaar) een paard kopen, stalkosten delen, hoefsmid delen etc.
Ik wil graag jullie mening erover horen en jullie ervaringen! Alvast bedankt@

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Ik zou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:43

Het niet doen. Komt alleen maar ellende van. Hoe goed je mekaar ook denkt te kennen of welke afspraken je ook maakt. Er gaat meestal wel wat mis. In mijn omgeving heb ik dat wel vaker mis zien gaan!!!

Groetjes Merilyn

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:44

2 meisjes die mijn eerste pony Kyra hebben gekocht, doen het. Gaat meestal wel goed. Er is wel eens ruzie, maar rijden ongeveer even vaak. Het gaat over het algemeen wel goed.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:08

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het ook zeker niet doen, ook niet als je alles strak zwart-op-wit zet. Als het fout gaat (ruzie ofzo), is er maar 1 de dupe van: het paard.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:23

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 18:27

en wat als de ander niet meer kan of wil betalen?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:06

Wij hebben met vrienden (die we al 30 jaar kennen) samen een superdeluxe 2,5 paardstrailer gekocht, geen paard, maar toch... We doen dit nu zo'n 3 jaar samen, en achteraf gezien had ik het liever alleen gekocht. Omdat we het samen deden, konden we een hele mooie nieuwe kopen, anders was het voor ons allebei een tweedehandsje en minder mooie geworden.
Niet dat er ruzies of onenigheden zijn geweest, maar je moet toch altijd rekening houden met elkaar, en ieder mens heeft andere opvattingen over wat goed of niet goed is. Zet alles goed op papier, en wees altijd eerlijk. Regel ook hoe je het doet als één van jullie ermee wilt stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:08

Ik heb dat ook gedaan.
Kawa was eerst half van mij maar het werkte dus niet.
Hij wilde hem verkopen omdat Kawa niet goed genoeg sprong en ik zei dat het kwam omdat hij nog zo jong was en het gewoon niet kon verwerken en 3 maanden de wei op moest.
Op zo'n moment gaat het al helemaal verkeerd.

Daarna was Kawa helemaal van mij en ik heb hem 3 maanden op rust gezet en bewezen dat wat ik zei dus klopte. Haha!

Dus als je het doet spreek alles heeeeel erg goed af.
Ook als de 1 hem wil verkopen en de ander niet.
Maar ook als hij ziek word wil jij er misschien alles aan doen om hem te redden en de ander heeft zoiets van dat is mij te duur doe hem maar naar de slacht.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:11

Het lijkt mij niet verstandig. Er komt altijd wel een keer ruzie. Vind eerst maar iemand die precies dezelfde visie op paardrijden heeft als jij. En wat beterft traien je kunt nooit op precies dezelde manier rijden en trainen. Ik denk dat het echt niet kan lukken

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

noooooiiiit doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:13

Ik heb samen met mijn nichtje ook een paard gekocht, een paintmerrie voor westernrijden. Omdat wij al jaaaaaren met elkaar omgaan dachten we dat we dit ook aan zouden kunnen. Ik zal je de details besparen, maar het is dus helemaal fout gelopen tussen ons, Het probleem is ook dat het paard jullie allebei moet passen, de een rijdt anders dan de ander en je moet daar ook een geschikt paard bij vinden. En dat valt vaak niet mee. Ik reed op het laatst ook alleen op het paard, mijn nicht kon niet met het paard overweg en had meerdere paarden te rijden die fijner waren... Ik had dus alle kosten, alle ellende en al mijn tijd erin zitten. Mijn advies, doe het niet! Of zet heeeeeeel goede afspraken op papier en laat het vastleggen bij een notaris ofzo. Klinkt heel erg, maar soms moet het....
sterkte met je keuze....

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

noooooiiiit doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:15

Ik heb samen met mijn nichtje ook een paard gekocht, een paintmerrie voor westernrijden. Omdat wij al jaaaaaren met elkaar omgaan dachten we dat we dit ook aan zouden kunnen. Ik zal je de details besparen, maar het is dus helemaal fout gelopen tussen ons, Het probleem is ook dat het paard jullie allebei moet passen, de een rijdt anders dan de ander en je moet daar ook een geschikt paard bij vinden. En dat valt vaak niet mee. Ik reed op het laatst ook alleen op het paard, mijn nicht kon niet met het paard overweg en had meerdere paarden te rijden die fijner waren... Ik had dus alle kosten, alle ellende en al mijn tijd erin zitten. Mijn advies, doe het niet! Of zet heeeeeeel goede afspraken op papier en laat het vastleggen bij een notaris ofzo. Klinkt heel erg, maar soms moet het....
sterkte met je keuze....

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

oeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:15

oeps, een keertje lijkt me genoeg....sorry!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:42

ja en doe het alsjeblieft niet je maakt de grootste fout van je leven ik zou met mijn vriendin samen een pony kopen van de manege alles was rond maar er was 1 probleem hij zou eerst op de boerderij komen te staan waar mystery staat maar opeens vond ze dat niet goed want hij moest dichter bij haar huis komen. toen heb ik gezegd dan moeten we dan maar over gaan praten met onze ouders zeiden haar ouders opeens ja maar zij heeft meer recht. (wat dus nergens op sloeg). nou zeiden mijn ouders dan koop je hem toch. zien wij er van af. dus echt zelf een beste vriendin zou ik het nooit meer doen om samen een pony te kopen je krijgt er alleen maar problemen mee

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:46

Alle negatieve verhalen ten spijt, ik ken enkele mensen die het al jaren tot volle tevredenheid doen. Goede afspraken zijn noodzakelijk, respect voor elkaars mening is een ander heikel punt.
maar het is te doen, al moet je wel weten met wie je het doet, en hoe je tegen over elkaar staat.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:37

Ik heb Evita samen met een ander meisje. Ik zou het je afraden, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Bij mij was het zo dat als ik dit niet zou doen dan zou ik Evita helemaal kwijtraken, dat wou ik absoluut niet.
het is niet zo dat wij vaak ruzie hebben, bijna nooit zelfs, maar er zijn natuurlijk wel wat dingetjes waar je dan niet zo tevreden mee bent. Bij mij is het gewoon zo dat zij ouder is, beter kan rijden en meer weet enzo.. nu maakt dat niet zo veel verschil meer maar toen ik Evita net verzorgde was ik 12 en zij 16, zij was dus gewoon de "baas" zeg maar en dat is nu nog steeds zo. nu ben ik 15 en zij is 19.

De kosten verdelen dat gaat prima, daar hebben we nooit problemen mee we hebben 1 gezamelijke rekening waar we af en toe allebei geld op storten en dingen als wormekuren hoefsmid enzo worden daar van betaald.
dat rijden enzo dat gaat wat minder goed vind ik, in het begin hadden we vaste dagen dat we evita deden maar nu loopt dat allemaal door elkaar doordat ik steeds verschillende tijden naar school moet. In het begin ging dat dus goed maar nu merk ik wel dat zij veeeeeeeel meer rijdt dan ik. Ik ben pas laat uit school en als ik dan om half 5 ofzo bij Evita kom heeft ze haar bijna altijd al gedaan. Vind ik op zich niet zo'n probleem omdat ik het verzorgen toch nog altijd leuker vind maar het gaat om het principe dat ze dat niet even met mij geregeld heeft.

ik zou het je dus niet aanraden, behalve als noodoplossing zoals het bij mij was, anders zou ik evita namelijk helemaal kwijtraken.