rugpijn na verkeerde cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

rugpijn na verkeerde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:42

ik heb er enet een stkje gereden....en heb ongeveer anderhalf uur a twee met een te kleine cap gereden....ik begon nekpijn te kijrgen en ben even gestopt en daarna met een goede cap vcerder gegaan (mijn cap lag op de manege en kon ik dus niet daarmee naartoe nmen)

ik had vooral last van mijn nekwervel....en nu van rugwervel....Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen???


desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:47

ik heb nog nooit van zo'n probleem gehoord, zou dus ook niet zo snel weten wat je eraan kan doen... weet je zeker dat het door de cap kwam?

het ligt er trouwens ook aan of er een wervel verkeert zit of dat het meer een soort van spier of zenuw is die klem zit... ik zou het even aankijken en als je veel last houdt en het gaat niet over dan even naar de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:50

nou toen ik met die verkeerde cap reed kreeg ik op het einde echt heel erg last van mijn nek....toen ben ik even gestopt en toen ging het wel weer toen ging ik weer rijden had ik nergens ladst van ....toen ik afging stappen en na een tijdjelopen kreeg ik opeens weer last van mijn nek en nu van mijn rug dus

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:02

Misschien komt die rug pijn vanuit je nek.
Je probeert misschien je nek te ontlasten maar daardoor belast je je rug meer.
Hier door kan pijn ontstaan.

En misschien is die pijn in je nek wel zo gekomen doordat je een vreemde houding aan nam met die te krappe cap.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:10

door die te kleine cap had je waarschijnlijk hoofdpijn (tenminste dat lijkt me zo??!!) en van hoofdpijn kun je pijn in je nek krijgen, en vanuit je nek loopt dat snel door naar je rug. het komt dus wel van de cap denk ik. ik zou wat oefeningen doen (draaien met je nek, arme zwaaien, enz.) om je nek en rug wat 'losser' te maken. misschien dat dat al een heel stuk helpt. beterschap iig! Ach gut ik hoop dat je er snel vanaf bent!

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:02

wat raar! nog nooit van gehoord

fijne feestdagen iedereen! Haha!

Shetjes

Berichten: 93
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:34

nou ik heb er nog nooit van gehoory
wel erg lastig hoor
als het zo blijft zal ik wel even na laten kijken *LOL*

Hoi alles kids achter de rits? mij wel hoor.
Sanne kan VD: buigen-spaanse pas-op het blok-compliment COOL

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:21

Door de te kleine cap heb jij problemen met je nek gekregen. Dan staat je hoofd iets scheef, wat je lichaam weer probeert te compenseren in je rug waardoor je hoofd weer recht komt, maar je rug en nek dus scheef staan.

Neem ff contact op met je huisarts, die moet een verwijsbriefje geven voor de manueel therapeut en die zet je de boel zo weer recht. Niet te lang mee wachten, want als je spieren ed ook vast gaan zitten duurt het herstel alleen maar langer.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers