wat kost hooi bij jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

wat kost hooi bij jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 18:31

Ik haalde het eerst bij een boer uit de buurt voor fl 6.00 per baal, prima hooi.
Maar hij denkt dat hij niet genoeg heeft zoor zijn eigen dieren dus voorlopig verkoopt hij niet meer.
Een andere boer uit de buurt vraagt fl 7.00 per baal en een meisje van stal had laatst een beschimmelde baal van hem en hij heeft niet echt fris hooi over het algemeen.
We hebben nu dus een nood-baal gehaald en die kostte een tientje!!
Ik hou veel van mijn paard maar dat gaat me een beetje ver.
Dus nu kan ik kiezen voor balen van een tientje die niet echt groot zijn of iets grotere balen voor fl 7.00 die niet allemaal goed zijn, als je een beschimmelde hebt mag je bellen en dan ruilt hij hem om, bovendien brengt hij het aan huis....
Welke zouden jullie kiezen??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:34

Das duur! ik betaal 5 gulden per pak voor natuurhooi wat ik niet erg vind! Ik woon in de provincie groningen waar je bijna doodgegooid wordt met stro maar hooi is hier schaars. Ik heb geen opslagruimte en die boer houdt 300 pak voor mij aan. Je kan ook rechtstreeks van het land kopen dan ben je 3,50 per pak kwijt. gr gabrycha Knipoog

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:48

op de stal waar m'n pony stond daar kochten ze kleine baaltjes voor 6 gulden
bij een andere boer ik de buurt koste een zak al 5 gulden waar ik denk de helft minder in zit

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:07

ik betaal 7,00 voor een baal hooi van +- 20 kg is het goedkoopste bij ons in de buurt

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:48

Om prijzen van "een baal" hooi te vergelijken, zul je deze toch eerst moeten definieren. Er zijn verschillende faktoren die hierbij een rol spelen.
Het gewicht, vochtgehalte (niemand betaalt graag voor water), en kwaliteit.

Om goed te kunnen vergelijken reken ik de boel altijd om naar een baal van 15 kg goede kwaliteit droog hooi, aan huis bezorgd !

Denk er ook aan dat vers hooi toch nog veel water bevat. Het ziet er welliswaar prachtig uit en ruikt lekker als het goed is, maar is daardoor verhoudingsgewijs erg zwaar.


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:41

Ik betaal 4,50 voor een baal gewone hooi en 10 piek voor een kleine baal kuilhooi

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:55

fl 5,- per baal hooi. Goede kwaliteit.
Het wordt netjes aan huis gebracht en op de zolder gestapeld of het wordt tijdelijk bij een loonwerker opgeslagen en later in de winter aan huis gebracht en op de zolder gestapeld.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:28

He dan woon jij vlak bij mij, ik woon in het gehucht Sellingen.
Maar ik betaal inderdaad voor een baal van ongeveer 25 kg 5 per pak en omdat ik geen opslag heb gaan we het zelf halen. gr gabrycha Knipoog

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:59

Hier in Belgie betaal je gemiddeld 2.5 gulden voor een gewoon pak hooi.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 00:08

Ik betaal 3,5 gulden voor een normale baal hooi van 15 tot 20 kg. Het hooi wordt gebracht en degene die het brengt helpt ook met het hooi op de hooizolder krijgen. Het is absoluut een goede kwaliteit hooi.
Als ik aan het eind van het seizoen meer nodig heb betaal ik 4,- omdat ze dan de opslag berekenen. Daar moet ik het dan ook zelf voor halen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 02:21

Om even op je vraag terug te komen. Ik zou die baal hooi nemen van een tientje, omdat je paarden dat hooi waarschijnlijk wel zullen eten. Beschimmeld hooi wordt vaak slecht gegeten (tenminste door die van ons!). Als ze dan alles laten liggen ben je èn tien piek kwijt èn je paarden hebben honger! Haha!

Probeer eens een andere leverancier te vinden. Er moeten er genoeg zijn die wel goed hooi hebben. Het was niet zo'n vreselijk moeilijk jaar om goed hooi van het land te krijgen dus moet het ook niet zo moeilijk zijn om goed hooi te vinden.

btw vaak is het zo dat als er 1 baal beschimmeld is de andere dit ook kunnen zijn. Het hoeft dan niet zo te zijn dat het zichtbaar is, maar de paarden zullen echt wel verschil proeven/ruiken tussen goed hooi of hooi dat slecht is.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 09:23

Hoi,

Ik betaal 7 gulden per baal, dus dat is bij ons in de buurt redelijk standaard denk ik.
Probeer is bij meneer de Bruin, uit Andijk. Weet niet hoeveel hij nog heeft en hoeveel hij vraagt maar je kan het altijd even vragen.

Groetjes Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, GrapeshotBot, StonedRomy, Wieke en 40 bezoekers