paard los op de hei

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

paard los op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 18:52

Vanmiddag ging ik de hond laten zwemmen in de beek op brunsummer heide. Samen met een vriendin liep ik richting zandvlakte toen ik ineens een galloperend paard hoord. Mijn eerste gedachte: "welke idioot gaat nu op een wandelpad galloperen?", dus ik keek nog een keer, en zag toen pas dat er niemand op het paard zat.
We hadden net de honden loslopen, dus die meteen terug geroepen en aangelijnd, maar op zo'n moment krijg je natuurlijk de riem niet snel vast.......
Mijn hond is pas 6 maanden en zich nog niet zo bewust van het gevaar van een loslopend paard, dus ik had mijn handen vol aan mijn hond (ben maar om zijn nek gaan hangen). Ik heb nog hooo-braaf (je moet toch iets) geroepen, maar het paard keek alleen even opzij en gallopeerde vrolijk door. Ik kon niets, omdat ik de hond vast moest houden en die nergens anders kon laten.
Kort erna kwam er een meisje op een tinker achteraan gegallopeerd en nog later een meid met een bruin paard. Op dat stuk van de heide zijn allemaal moerasgedeeltes en het meisje met het bruine paard wilde afkorten en reed recht op een van die stukken af. ik heb nog geroepen, maar ze hoorde het niet meer. Dus maar even een stukje terug gelopen, maar zo te zien was ze er langsaf gereden.
Nou leek mij dat eigenlijk niet zo heel slim om als een wilde achter een loslopend paard aan te gaan rijden, maar goed, ik ben maar aan de kant gesprongen.
Een stukje verder kwamen we de ruiter tegen, ik heb haar nog mijn mobiele telefoon aangeboden, maar dat was niet nodig zei ze.

Het was echt zo'n stom moment. In mijn hoofd heb ik al 1000 keer geoefend wat je doet als je een loslopend paard tegen komt. En dan zie je zo'n paard op je af komen en dan is het net of alles in slowmotion gaat.

Op de terugweg ben ik nog over de drukkere kruispunten gereden om te kijken of er misschien iets gebeurd was, maar dat was niet zo, dus ik hoop maar dat het paard veilig bij zijn stal is gekomen.

Het hele gebeuren laat me gewoon niet meer los. Ik baal er eigenlijk wel van dat ik mijn hond bij me had en niks kon doen. (Maar goed, ik kom alleen maar met de hond op de heide, dus....)


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:54

Jeetje, dat is wel even schrikken zeg, wie weet zitten er mensen op bokt die jou gerust kunnen stellen!
Lijkt mij een rare ervaring.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:04

Ik ben ook een keer mijn paard kwijt geraakt in het bos (na een rodeo ging ie lekker naar huis), en toen heeft iemand hem in het weiland gezet omdat ie daar blijkbaar voor stond. Maar wel nadat ie 2 drukke wegen was overgestoken en zijn teugels kapot had getrokken.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:08

ik zou het ook niet weten hoor als ik dat paard tegenkwam als ik daar met mijn hond was en hij was los was hij zeker keihard achter dat paard aangegaan dus ja ik denk niet dat ik tijd zou hebben voor dat paard zelf Haha!
maarja ik hoop maar dat het paard goed is aan gekomen! Wel een hele gebeurtenis zeg

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:09

He dat is wel even schrikken. Maar je kunt geen zes dingen te gelijk en je hebt het toch goed gedaan door je hond vast te houden. Anders waren misschien hond weg en paard nog doller...
Lijkt me wel een rare ervaring om dat mee te maken ja...

Let love shine so bright

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:27

Het is altijd een aparte gewaarwording zo'n 'los' paard.
Ik vind 't iig goed dat je je verantwoordelijk voelt

:evaw:

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 21:41

adriana schreef:
Jeetje, dat is wel even schrikken zeg, wie weet zitten er mensen op bokt die jou gerust kunnen stellen!
Lijkt mij een rare ervaring.


Ik denk het niet. Het waren namelijk duitsers. En dat maakt het nog een beetje erger. Een paard uit de omgeving zal naar zijn stal terug rennen, maar wat doet een paard dat niet bekend is in de omgeving?

Apart is die gewaarwording zeker, je kijkt en ziet een paard aankomen. Niks vreemds aan zo op het eerste moment, je kijkt nog een keertje en ziet dat er niemand op zit en dan staan echt alle zintuigen op scherp en gaat alles heel langzaam. Het is dat meer mensen het gezien hebben, anders zou ik nog gaan denken dat het helemaal niet waar was, zo onwerkelijk was het. En dat terwijl je toch weet dat zoiets altijd kan gebeuren.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:55

Op mijn stage kwamen ook al een vrouw naar me toe met hetzelfde verhaal. Zij waren aan het uitrijden toen ze de pony zagen rennen zonder ruiter. Toen zij hulp aanboden aan de meiden hadden ze idd. in het duits heel bot gezegd "Kunnen we zelf ook wel"... Viel te merken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 18:21

Ja nou, ze waren idd niet al te vriendelijk. Ik had gezegd dat ze er beter achteraan konden galloperen, omdat het paard dan alleen maar harder zou gaan lopen. Dat vonden ze niet zo leuk dat ik dat zei, maar toen ik ze toen mijn gsm aanbood draaiden ze wel weer een beetje bij. Ik kan me er wel bij voorstellen dan je van schrik bot gaat doen. Maar toch.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, MirjamRobin, Selima en 34 bezoekers