Kan iemand mij uitleggen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 21:37

...in normale taal hoe het nou zit met vervoer van paarden? Ik heb op die site minlnv gekeken, maar mijn hemel....moet je niet doen vlak voor je naar bed gaat en je al zit te gapen, want dan stort je in 1 x in slaap Slapen Slapen Slapen Slapen
En hoe ze dan die compartimenten beschrijven....ik ben echt de domste niet, maar mijn topografisch geheugen is echt niet zo dat ik even alle provinciegrenzen weet op te dreunen Scheve mond\
Ik begrijp eruit dat je nog steeds mag vervoeren (mits alle regels), maar binnen je eigen compartiment en niet naar evenhoevigen etc. Dat de evenementen nog steeds door mogen gaan. Dus ik mag van A naar B en terug op dezelfde dag???? Verward

Groetjes Suzanne


Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 01:04

Hoi Suzanne,
Bij die plaats op het minvanlvn is ook een kaartje met de compartimering aangegeven. Met een kaart van Nederland erbij moet je er wel uitkomen lijkt me. Verder zijn evenementen buiten de toezichtsgebieden wel weer toegestaan, maar niet voor paarden die bij evenhoevigen staan. Scheve mond\ Ook moet er aan allerlei ontsmettingsvoorwaarden worden voldaan, dus ik denk dat er weinig evenementen georganiseerd zullen worden. Ik zelf zou er nog niet aan mee willen doen, uit solidariteit, maar ook: stel je voor dat er één paard wel bij evenhoevigen vandaan komt ( omdat het baasje zo graag op wedstrijd wil), stel dat daar MKZ heerst, dan ben je zelf ook metteen een besmettingsbron als het tegenzit. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben, dus ik rommel gewoon thuis door en ga ook nog niet de weg op met mijn paardje. Beetje Verdrietig .Die tijd komt wel weer. Wat is nu een half jaar o.i.d. op een heel paarden-/mensenleven? Natuurlijk zou ik ook wel leuke dingen met mijn knolletje erbij willen doen, een keer naar het strand, naar het bos, naar les, naar wedstrijden, maar dat komt voor ons allemaal wel weer, als ik een besmettingsbron ben geworden, verpest ik het voor iedereen met vee 2 km. in de omtrek.... Pas als er veel meer vrij wordt gegeven, ga ik weer over wedstrijden denken en me weer inschrijven, ik wacht wel af. Maar, als je niet tot een toezichtsgebied behoort, mag je als je alles reinigt en ontsmet bij vertrek en aankomst, weer vertrek en weer aankomst, dus wel binnen je eigen compartiment reizen en dus weer terugkomen op je eigen stekkie. Lachen
Veel succes met uitzoeken waar je bij hoort. Trouwens ik val onder Noord 1. Voor Noord 2 zijn wel strengere maatregelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo strikt naar heb gekeken.
Als je er nog niet uitkomt, wil ik wel voor je kijken, ik begin een beetje te wennen aan die achterlijke ambtelijke taal *LOL*
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:20

Je mag wel reizen met je paard (als het niet van een bedrijf komt met evenhoevige )van het ene naar het andere comparitiment !Heb ik gisteren ook gedaan , vooraf heb ik 0800-1556 gebeld en die gaven toestemming .Je moet wel alles tich keer ontsmetten !! en een verklaring meenemen dat je niet van een bedrijf komt met evenhoevige ,een routebeschrijving ,en een papiertje waarop staat wat je inhoud is van je wagen kentekens enz Je mag natuurlijk niet naar een afgesloten gebied maar dat lijkt me duidelijk

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 10:22

Ik zit in compartiment N2, en dat kaartje stond er inderdaad vorige keer wel, maar het was nu onvindbaar voor mij Verward
Ik ga ook nog niet op wedstrijd, maar ik zou wel heel graag weer een keer een les willen rijden. Ik vrees alleen dat ik het terrein echt niet afkom. Ik ben de enige bij ons die 'buiten' lest en hij mag me graag een beetje tegenwerken merk ik. Ik had gevraagd of mijn instructrice dan naar ons mag komen (bakhuur betalen dan...) en van zijn vrouw mocht het, hij kwam een dag later vertellen dat 'we geen instructie van buitenaf toelaten..' Ik bedoel.....als je iedereen op het terrein wilt houden werk dan ook een klein beetje mee!

Groetjes Suzanne

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:25

Je mag alleen niet met mest van t ene naar t andere compartiment .Met mest moet je dus binnen je eigen compartiment blijven en met je paard mag je vrolijk op en neer

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:59

Hoi Suzanne,
Lastig dat die eigenaar niet meewerkt, maar volgens mij had ik al eerder begrepen dat je er niet helemaal naar je zin stond. Het lijkt inderdaad wel wat op "pesten", maar wat als je straks na dit gebeuren met je twee paarden en pony alsnog vertrekt? Heeft ie dan zijn zin? Ik vind het nogal kortzichtig van hem, hoe jaag je je klanten weg??? Veel succes in elk geval en hopelijk vind je er snel een oplossing voor.
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 15:26

Als ik vind dat er weereens een onduidelijk stuk op de site staat, bel ik gewoon steeds dat 0800 nummer. Die mensen daar zijn heel vriendelijk en leggen je alles met plezier goed uit en dan nog eens als het nodig is...en dan weet je het tenminste zeker!

Wat latig zo'n stalhouder die niet meewerkt!
's Winters rijd ik altijd in een manege, en die mensen willen ook geen instrcutie van buitenaf. Dus dan kan ik niet lessen omdat mijn instructrice (die daar zelf ook elke dag rijdt en die mensen dus goed kent)alleen een buitenbak heeft......dan gaan we maar samen rijden zodat ze me toch nog iets van tips kan geven mar een beteje flauw vind ik het wel.
Dat van jou is ook zo'n flauwe actie. Heb je al nieuwe stalling gevonden dan? (uit bovenstaande begreep ik dat je gaat 'verhuizen', of is dat alleen nog maar een idee?

grtx, Rieja


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 20:58

Hoi Rieja...

We zijn druk bezig om een huis met stallen te kopen, hoop binnenkort de doorslag te krijgen of dit doorgaat of niet...anders gaan we weer verder zoeken. Maar uiteindelijk ga ik toch weg ja, kan lang of kort duren.
Buiten het feit dat ik mijn instructrice niet mag laten komen, zegt ie ook dat 'ik mijn knip mag trekken als MKZ hier komt en er een slot op het hek moet, omdat IK zonodig moest lessen..' Of dat het hek misschien op slot zit als ik terugkom en ik er dan voorlopig niet opkom. Of dat ik mijn paard dan maar zolang daar neer moet zetten 'als ik daar zo graag wil lessen'. Ik kan natuurlijk gewoon toch gaan..uiteindelijk mag het dus wel...maar ja, wat haal ik me op de hals he?!!?!? Het is heel vervelend, dat kan ik je wel vertellen. Normaal gesproken had ik er maling aan gehad en was naar een kennis met een stadsweide en buitenbak gegaan en had HAAR bakhuur betaald en daar les gereden, maar zij heeft dus een paar evenhoevigen (1 varken en een paar geiten..) dus dat kan ook niet.

Groetjes Suzanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _E_, _Lois_, Aeva, beegee, Britta31, delist, Dewii, eestheer, ellen05, Em_, hokke, horssie, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Irma77, Lau07, Libra76, Muronia, mylittlejoy, mystery1980, neline11, Rooss_24, Selina, SilvanoN, wexfriend, yvje86 en 182 bezoekers