Naar het blauwe kruis geweest!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Naar het blauwe kruis geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 18:30

Vandaag ben ik samen met mijn moeder en kleine zusje naar het blauwe kruis geweest. Jullie willen zeker weten wat het blauwe kruis is ?
Welja, het is een hondenasiel voor hondjes die in de steek gelaten zijn door hun baasje. Die honden daar hebben het echt goed! Het is er netjes, het ruikt er fris. De honden zijn niet eenzaam in hun grote kooi, er word elke dag met ze gewandeld. En sommigen worden ook vaak gewassen. Waarom we er heen gingen zal ik jullie vertellen. Mijn zusje wilt graag een klein hondje, liefst een maltezer. Dus wouden we geen bij een fokker kopen maar een asielhondje een goede thuis geven! Er waren zoveel lieve honden, ik kon ze wel allemaal mee naar huis nemen! Maar helaas geen maltzer, wel allemaal leuke kruisingen. Toen ik nog wat rondsnuffelde zag ik een klein wit hondje, ik denk een pekinees. Ik liet haar aan mijn zus zien, en die was meteen verkocht! We vroegen wie het hondje was, en ze heet Lady! Ze was wel al 10 jaar oud, maar je moet het zo bezien, een jonge pup is meteen weg en zo'n oudje kan er nog lang blijven. Lady zat er al een jaar, en dat maakte het superzielig, dus vroegen we of we met haar mochten wandelen. Het was zo lief! die kleine witte pootjes die over de weide huppelde! Er zaten wel veel klitten in haar lange haar, dus vroegen we even een kammetje om die er uit te halen. En dat had ze reuzegraag! Mijn zus wou haar oppakken, en Lady sprong bijna vanzelf in haar armen! Toen wist ze zeker dat dit haar hondje zou worden. Ik was ondertussen ook al verlieft op een grote loebas die er vreselijk uitzag, mager, gebroken oor, prutoogjes. Ze deed echt heel lief tegen mij! Toen ik haar aaide ging ze neerliggen en moest ik haar buikje strelen. Toen ik opstond sprong ze omhoog tegen de tralis aan en keek ze superzielig toen ik wegging. Natuurlijk wou ik haar meteen kopen, maar nog plaats voor nog zo'n grote hond hebben we niet. Ik vroeg wat meer uitleg over haar (vragen kan nooit kwaad). Ze heet Dolly en was vroeger een waakhond die achtergelaten werd in haar kooi. Ze was een kuising mechelse herde x Deense hond. Wel een hele mooie! Ik vond het zo zielig, ik kon haar daar toch niet achterlaten! Toen zag ik aan de kooi daarnaast dat die labrador werd gesponserd. Ik vroeg meteen om Dolly te sponseren, en het mocht! Ik betaal gewoon €10 per maand voor haar. Toen ging ik een lekkere wandeling met haar maken, wat was ze blij dat ze buiten mocht! Ze trok wel hard maar ze wou vooruit, dus gingen we samen lekker joggen! Toen we terug gingen was ze zo braaf, ze bleef heel netjes naast mij lopen en als ik stopte ging ze zitten, en dan gaf ik haar een knuf en zij mij een likje. Het klikte meteen tussen ons! Morgen gaan we nog eens wandelen, want we gaan lady eerst kennis laten maken met onze andere honden. Dolly is nu ook een beetje mijn eigen hond, want ik mag doen met haar wat ik wil, en ze gaat nu ook betere verzorging krijgen. Ik ben echt superblij! En ik raad iedereen aan om een hondje te sponseren! Morgen op wandel maak ik foto's van Dolly en Lady!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:37

Wauw ! wat goed zeg, om er een uit zo'n asiel te nemen ! Lachen
Ben benieuwd naar foto's!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:43

Goed van je dat je sponsord! OK dan! En lady is nu zo goed als van jullie??
Gefeliciteerd!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:31

Ben er ook reuzetrots op dat ik iets goed doe voor die dieren!
Morgen gaan we Lady halen, maar ze moet eerstkennis maken met onze andere honden Knipoog

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:39

Wat geweldig van jullie! En zeker omdat dat "oudje" er al een jaar zat! Ik hoop dat het klikt met de andere honden. Naar welk Blauwe Kruis zijn jullie geweest (ik weet dat er één in Brugge is, in Oostende,...).
Ik heb zelf ook twee asielhonden: ééntje die toen een pup van een maand of vijf was en sinds een viertal weken ook een Berner die drie jaar was toen ze in het asiel kwam.
Ik kijk al uit naar je foto's.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:43

Ben naar het blauwe kruis in Wommelgem geweest Lachen,

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:21

Ik vind het ook geweldig! Zo zouden er meer mensen moeten zijn! Als ik ooit nog eens een hondje neem, zal het er ook eentje zijn van het asiel. Onze Asta zou trouwens ook in het asiel terechtgekomen zijn moesten wij hem niet overgenomen hebben van zijn vorige eigenaars...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 21:26

oude asielhondjes zouden eigenlijk meer in de belangstelling moeten komen!

toscafreak
Berichten: 135
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: walem City

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:15

Ik vind het echt SUPER goed van je !!! ik ben ook kei blij voor lady !! dat ze zo een goede thuis krijgt! nog veel plezier met dolly he !! jullie 2 verdienen het !! Schijnheilig Lachen OK dan!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:18

Is het deze, Wenckelover?

Afbeelding

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 22:36

Ja! hoe wist je dat ??

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:12

Je zei al dat het een pekinees was
Goed van je joh!!! Echt en hart voor dieren. Ik zou zoiets ook doen... alleen met meer als 1 hond thuis komen Haha!

Veel plezier met je nieuwe hond Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:30

Veel plezier met je nieuwe hondje.Maar deze pekingnees is dus wel een kleine keeshond van oorsprong een hollands ras alhoewel hier meningsverschillen over zijn.Het is al een heel oud ras.Het zijn hondjes die vrij oud kunnen worden en eigenlijk waak-erf honden zijn.Het zijn geen jagers maar wel blaffers.Ik heb ook keeshonden gehad uit het asiel van schoten.heel toffe honden in belgië worden ze ook wel lou-loukes genoemd.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:35

mn zusje wil over tijdje ook een hond, heb ik heel veel zin in, want ik kan ook wel wat beweging gebruikten :p
ik hopo wel dat ze m uit t asiel ofzo gaat halen, en niet zomaar ergens of bij een fokker
maar goed, heb ik weinig over te zeggen

en idd super van je sponsoractie!!!
en veel plezier met jullie nieuwe hondje!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:38

WenckeLover schreef:
Ja! hoe wist je dat ??


Aha, omdat er een site bestaat, www.dierenasiels.com en die groepeert heel veel asielen uit Nederland en België. Dus ben ik daar naar toegesurfd en heb naar een Lady Pekingees gezocht, maar omdat jij over een wit hondje van 10 jaar sprak, dacht ik dat het wel dit Keeshondje was. Super schattig!
Die andere hond waarover je vertelt, Dolly, vond ik niet zo direct terug. Dit lieverdje zou ik anders ook wel zien zitten Lovers

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:24

Lady is dus een keeshondje! Das ook een leuke naam!
Dolly zal je niet zo meteen terug vinden want ze is daar nog maar een week, maar ze heeft daar voor wel haar hele leven als waakhond in een kooi gezeten, maar vandaag gaan we weer lekker wandelen. In het beging loopt ze nogal te trekken maar als het pit er een beetje uit is dan is ze heel gehoorzaam!
Maar ik ga straks naar ze toe, khad snel de foto van Lady aan mijn laten zien.
Daaag!! (foto's komen zeker!)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:36

Ja, die keeshondjes zijn echt tof. Je hebt ze in verschillende groottes. Ik vind zo'n wolfsgrauwe keeshondjes het mooiste. Veel plezier straks met je wandeling!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:31


Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:26

Goed van je zeg!
Lady is erg schattig!
Dolly is ook erg leuk, vriendin van me heeft precies zo'n zelfde hond. Zou haar spiegelbeeld kunnen zijn. Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 19:01

Lady is nu bij ons, mijn zus heeft haar net een anti vlooien bad gegeven war ze van genoot. Nu is ze bezig met de klitten eruit te werken.
Met Dolly heb ik weer een heerlijke wandeling gemaakt, ze is wel schuw van andere honden en kruipt ze lekker dicht bij mij
Zijn er hier bokkers die daar in de buurt wonen ? Want ik heb wel wat paarden gezien, zouden het boktpaarden zijn ? (klinkt dit nu penny ? )

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 20:42

Lady is nu bij ons!!!!! Foto's volgen nog!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:53

Lieve honden Lachen8 Ik zie dat je van België bent en wommelgem is hier 10 minuten rijden met de auto btw Knipoog (van deurne).Woon jij ook in wommelgem dan? Btw : goede daad van je Lachen !!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 21:14

Nee ik woon in Lier, maar Deurne is ook niet zo ver!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:27

Aaah Lier Lachen , gaan we redelijk vaak shoppen + iets drinken op zo'n boot op die vaart daar in de zomer.Opes offtopic Bloos. Ga je dan elke dag naar Wommelgem voor je sponserhondje dan ??

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:30

Echt goed zeg, dat je gelijk 2 honden een beter leven geeft, Lady door haar mee naar huis te nemen en Dolly door haar te sponsoren. Zulke mensen zouden er meer moeten zijn! OK dan! Veel plezier met de honden!