wie heeft er

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 08:03

een fot van een valkleurige pony?? volgens mij word mijn pony valkkleur en ben eigenlijk nieuwschierig of dat klopt. of wie weet er een site waar die kleur op staat??


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 09:52

[img]../upload/4/valk1.jpg[/img]
Hier eerst een ECHTE valk, een Connemara


[img]../upload/4/valk2.jpg[/img]
[img]../upload/4/valk3.jpg[/img]
Dit is niet echt een valk. Is trouwens een Ackal Teké. Deze kleur noemen we hier altijd een peper en zout stel. Zit tussen bruin en valk in. Ik denk dat Sunny hier het meest van weg heeft.
Een valk wordt trouwens ook weleens onechte isabel genoemd.

Definitie valk: Een zandkleurige robe met zwarte manen en staart, vaak met een aalstreep. Soms zebrastrepen op schoft en benen. De huid is zwart

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 09:59

En wat dan ook nog heeeeel gaaf is, zijn 4 witte voetjes... Kwijl

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 10:07

karin, dat had tonka. Die was de kleur van die ackal teke, dan 4 witte voetjes en een klein bliksemschichtje op zijn hoofd!!! (tonka was van een vriendin, heb er helaas geen foto's van)

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 10:44

Citaat:
Wat een leuke kleur!! Dat heb ik nog niet vaak gezien! Party!!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 10:50

dr koppie lijkt wel al de zelfde kleur te worden als die echte valk. echt geelachtig maar de rest zit nog veel winterhaar dus dat kan ik nog niet goed zien. al is het haar wat er nu doorkomt wat je al wel kunt zien ook erg licht van kleur hm ben erg benieuwd.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:33

De vader van julius was ook een valk maar daar heb ik alleen een zwart/wit foto van. dat schiet dus niet echt op.

Op mijn site wel iets meer over kleuren maar dan vooral bij de welsh
http://www.welshcob.nl/welsh/kleuren.php

Afbeelding
Afbeelding

Valk: Een valk heeft een isbabel kleur. Dus een geelachtige kleur met zwarte staart en manen. De benen zijn ook zwart.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:48

ik vind valk echt mooi

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 00:01

de kleur van die onderste welsh lijkt sprekend op de kleur die sunny nu al op haar hoofd heeft waar de zomervacht doorheen komt!! op sommige plekken op haar lijf zitten ook deze lichte kleur plekken. maar het kan ook nog bruin worden. nou ja ik ben wel benieuwed want ik ben gek op aparte kleuren zoals je weet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:22

Een kennis vanmij heeft net een nieuwe welsh cob gekocht. Ook valk. Hij is iets van 1.50 ofzo en ik vind hem helemaal het einde. Die kleur... echt heel bijzonder. Echt geel met zwarte manen/ staart en benen. Ook de randjes van zijnoren geloof ik, maar at weet niet zeker. Heel mooi beessie!

caressa
Berichten: 29
Geregistreerd: 15-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:58

nee sorry die heb ik niet maar die pony ziet er goed uit hoor.
groetjes caressa Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:20

De valk wordt in het engels Buckskin genoemd.
Als er ook een aalstreep en/of zebrastrepen aanwezig zijn is het een wildkleurige valk.
De wildkleur wordt veroorzaakt door het dominante gen D. Dit gen zorgt er ook voor dat het geel lichter is dan bij de gewone valk.
Flommer's vader is een wildkleurige valk, zij is zelf wildkleurig zwart. Het D gen verandert het zwart in muisgrijs (en geeft een zwarte aalstreep over de rug).
Petra

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:23

Vlak bij ons land staat ook een valk kleurige welsh cob.....echt een prachtig dier ook een mooi grote en stevige, stond toen te koop, zal eens een foto van maken, als het weer mooi weer is Dromen
Mooi geel van kleur en echt pikzwarte manen en staart.....echt een plaatje Pling


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:18

lottie is begin lente eind herfst eventjes valk en dan wordt ie langzaam aan weer donkerder tot donkerbruin en dan weer lichter tot valk en dan weer naar roodbruin Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:21

dat is leuk he kimmie... Dat ze verkleuren. Herc verkleurt ook heel erg, vinnik niet zo mooi, maar Volle weet wel hoe je dat mooi moet doen. Hij is in de winter goudbruin met een gouden glans. in de zomer is hij roodbruin met een gouden glans, en Joop wordt in de zomer mooi diep rood... *kwijl* Heerlijk...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 21:23

hmm sunny is nu chocoladebruin met een aalstreep die nu eigenlijk moeiijk te zien is. daaronder is een soort geel achtige kleur zoals een palomino. dr hoofd is al helemaal geel achtig zoals een valk. ik hoop dat ze inderdaad somers valk is want ik ben gek op die kleur. lekker veel poetsen dan zien we het vanzelf!!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 21:29



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, anjali, jitskenienke, LisaVH96, mino1, Pellelilly, sassefras, Tazzey, tienus63 en 37 bezoekers