Zakje met vocht tussen voorbenen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Zakje met vocht tussen voorbenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:12

Waarschijnlijk door een goed erake klap, heeft Tal nu al bijna 2 weken een tja zakje met vocht en het hangt precies tussen haar voorbenen. Ze heeft er geen last van, je kan het vocht ook zo naar boven duwen (zakje zit kennelijk niet vol Haha! ). Heb DA al gebeld, als het na 2 weken niet minder wordt (morgen even bellen dus), wil hij het gaan scannen. Wat zou hij dan op een scan kunnen zien, weet iemand wat het scannen voor nut heeft? Persoonlijk denk ik om te kijken of er dan misschien iet svreemd in zit ofzo, maar wat zou dat kunnen zijn? Het is ook niet kneuzingsdik, maar echt vloeistof, je ziet het zo klotsen Boos!
spuit het iedere dag maar af met koud water, betje masseren en traumeelgel erop, weet het anders ook niet. Ben bijna geneigd om het gewoon lek te prikken Bloos Iemand nog andere tips


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:16

Ik dacht ook meteen aan lek prikken , maar dat is gen oplossing natuurlijk Knipoog Vraag me ook af of er veel uit een scan kan komen , heb geen idee wat het kan zijn , misschien zit er wel ergens een 'lek' alleen zou ik echt niet weten waar het vocht dan vandaan moet komen !
Ben heel erg benieuwd wat er uit het onderzoek van de DA komt , want ik denk niet dat je er zelf iets aan kunt doen...

    S p o t.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:27

Ik ben ook wel benieuwd wat de da zegt.
Wat doe je verder met Tal, stappen of rijden? Mijn paard heeft na de entingen altijd een vochtzak in zijn oksel hangen. Na het stappen is het al iets minder. Een paar dagen terug zetten in het voer en alleen maar stappen, stappen en nog eens stappen was het weg.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:33

Was het maar een enting, het hing er dus al voor ze geent werd helaas. Ik rij gewoon met d'r, maar er zit echt 0,0 verschil in, voor of na het rijden, of vorige week, het ziet er gewoon hetzelfde uit. Je zou toch denken dat het lichaam het weer op zou nemen?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:39

Idd, vooral ook met masseren. Hierdoor wordt de afvoer van afvalstoffen bevorderd. Ik ben echt super benieuwd of er verbetering in komt en zoniet, wat de da zegt.
Maar jij waarschijnlijk ook (en nog meer dan ik :-D)

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:42

Ik denk dat 1 van dr siliconen borstimplantaten is gaan lekken Haha! Haha!

ben idd erg benieuwd, ik kijk het nog even aan en dan anders maandag even bellen oftie langskomt met zn scannertje

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:44

Mijn paard heeft ook een vocht zak gehad tussen zijn voorbenen na een trap op het land. Het was wond vocht met bloed, dat konden ze toen goed zien op de scan. De wond zat hoger, maar de vocht was dus tussen de benen gaan zakken in een zak. Uiteindelijk is op de plaats van de wond een abces ontstaan en die heeft moeten rijpen. Er is dus geen medicijnen gegeven en hij heeft zelf moeten herstellen. Toen het abces 'rijp' was hebben ze die geopend en de wond van binnen schoon gemaakt. Duurt trouwens wel even voordat wondvocht wordt opgenomen in een lichaam, al helemaal als het in zo'n zakje hangt.
Je vroeg of scannen nut had, ja dus. Ze kunnen dan zien of het alleen vocht is, of ook bloed in zit of een ontsteking. Dan kunnen ze een behandelplan opstellen.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:45

aha! duidelijk! dank je wel! OK dan!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:32

Das toevallig, ik las de titel en dacht meteen reageren. Een van mijn paarden had precies hetzelfde, alleen weet ik niet de oorzaak.
De fysiotherapeut moest die zaterdag voor een ander paard komen en ik heb hem direct naar dit paard laten kijken. Het bleek een onsteking te zijn in de spier. Waarschijnlijk onstaan door een trap of rare bokkesprong.
Hij heeft haar behandeld door massage, hierdoor voert het lichaam zelf het overtollige af. Na twee dagen was er bijna niets meer te zien en nu zie je er helemaal niets meer van. Als je goed voelt zit er nog wel een verharding in de spier, maar dit trekt naar verloop van tijd vanzelf weg.
Ik was erg blij dat het op deze manier op te lossen was, want meteen maar snijden, prikken en spuiten vindt ik helemaal niks. En dit was ook nog eens een stuk goedkoper Haha!

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 13:43

okee dus mn soort van massage was nog niet zo'n slecht idee, dat zal ik zeker even aanhouden totdat de DA komt. Ben maandag vrij, dus dan mag hij komen Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:55

kan idd goed een bloeduitstorting zijn ,die mag je NIET openprikken !
daarom is zo'n scan zeker wel nuttig!! ze kijken zo of er pus in zit of bloed oid,
ik heb vroeger een paard gezien die echt aan zijn kont zo'n zak had, dat klotste gewoon met het rijden
had er geen last van en moest vanzelf genezen Knipoog
masseren kan zeker geen kwaad nee !

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:04

Mijn beide paarden hebben dat vorig jaar ook gehad, en nog beide ook op dezelfde plek ook. De ene had een klap gehad van een andere merrie en de andere is over een paal gaan staan en dit met zo'n rotgang dat het ook een bult werd. Bij die van mij waren het bloeduitstortingen, en na 2/3 weken waren ze ook weer verdwenen. Verder geen zichtbare veranderingen aan overgehouden trouwens. Mijn oude pony had ook een keer een trap gehad tegen de kont en die heeft nu een misvormde plek op de huid. Beetje bobbelig met een kuiltje, net of het een beetje lossig zit. Valt niet erg op, maar als je er goed naar kijkt zie je het wel.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:42

Ik heb speciale balsem/gelei gehad. soort spierbalsem. mijn paard heeft vocht in der bil. kijk maar in het topic van mij 'vocht in bil' in medisch.

'The readiness is all'

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 20:01

Summertje schreef:
Mijn beide paarden hebben dat vorig jaar ook gehad, en nog beide ook op dezelfde plek ook. De ene had een klap gehad van een andere merrie en de andere is over een paal gaan staan en dit met zo'n rotgang dat het ook een bult werd. Bij die van mij waren het bloeduitstortingen, en na 2/3 weken waren ze ook weer verdwenen. Verder geen zichtbare veranderingen aan overgehouden trouwens. Mijn oude pony had ook een keer een trap gehad tegen de kont en die heeft nu een misvormde plek op de huid. Beetje bobbelig met een kuiltje, net of het een beetje lossig zit. Valt niet erg op, maar als je er goed naar kijkt zie je het wel.



Kweenie, mn vorige paard had dat ook, na een trap en dan echt een ei en het is altijd een ei gebleven, maar dit heeft dus echt nite weg van een beurze plek/ kneuzing, het doet me nog meer denken aan een piephak maar dan voor, een piepborst Haha!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:03

als het een beetje vocht is wat er zit, dan krijg je waarschijnlijk zalf en het advies om hem af te spuiten.
Als er veel vocht in zit, heb je kans dat ze het vocht er met een spuit uittrekken.
Als er extreem veel vocht in zit,dan snijden ze het ook wel eens open. En idit is niet echt een lekker gezicht hoor.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 01:21

Ons tweejarig hengstje vond het leuk om de dekens van de merries te "dekken" die op het hek te luchten hingen. Nu loopt hij dus ook met een grote bult tussen zijn voorbenen. De dierenarts die een paar dagen later toch bij ons moest zijn heeft ernaar gekeken en gezegd dat het vanzelf overgaat. We spuiten het af en smeren er wat cole's linement op.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

ijoor

Berichten: 8
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:40

Mijn paard heeft het ook gehad. Ik heb de da toen ook gebeld en het advies was 2x per dag niet langer dan 10 minuten afspuiten. Werd na een paar dagen al een stuk beter en je ziet er nu helemaal niets meer van!!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 09:56

Okee, er is naar gekeken, en het schijnt lymphe vocht te zijn. Komt niet door een klap, maar omdat 1 van de afvoerpoortjes verstopt zit en dan hoopt het zich op. Tal zit nu aan een zuiverend kuurtje, en het is behandeld met een soort laserpen. Voor zover ik vanochtend even snel kon zien was het al een stuk minder!. De plek is dus niet gescanned, maar onderzocht door een holistische therapeute die op bezoek was.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:57

Dennis heeft zo iets vorig jaar gehad door een flinke mep tijdens het dekken. T was echt een zakje vocht, als je er aan kwam lubberde het alle kanten op. Ik heb het afgespoten en heb afgewacht. Met ongeveer een week was het weg. Hij had er ook geen last van.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:40

Nou, dat valt mee gelukkig! Niets ernstigs aan de hand. Is de lymphe knoop gelijk schoongemaakt? Zometeen zit je over een half jaar met hetzelfde weer...

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 11:58

gyzmo schreef:
Nou, dat valt mee gelukkig! Niets ernstigs aan de hand. Is de lymphe knoop gelijk schoongemaakt? Zometeen zit je over een half jaar met hetzelfde weer...


ze heeft de knoop behandeld met en ehh tensor en speciale zalf erop gedaan, en dan met die zuiveringskuur moet het allemaal weer gaan werken. Handig zulke familieleden, scheel tweer DA kosten Schijnheilig

Ik mocht zelf ook nog even voelen, en idd je voelde gewoon dat daar een knoop zat, erg interessant allemaal

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 12:28

Dennis schreef:
. Met ongeveer een week was het weg. Hij had er ook geen last van.



het zat er al 2 weken dus zonder dat er iets gebeurde, vandaar dat ik me zorgen maakte. Ben echt benieuwd hoe het er nu uitziet!

SharifYoffry

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:56

Mijn paard is 3 weken geleden gevallen en heeft een enorme bult met vocht aan zijn bil hangen. DA zegt dat het een bloeduitstoring is. Met dit mooie weer is mijn paard verplicht om stalrust te houden. Hij mag niet draven of galopperen omdat anders de bloedvaatjes niet kunnen genezen. Ik mag 2 x 10 min. stappen per dag en smeer met traumeelgel. Nu lijkt de bult iets te slinken.

You can't train a horse with shouts, and expect it to obey a whisper...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:53

Quentin heeft het ook gehad, het vocht zakt naar het laagste punt en daar kan het niet echt goed weg, en dus kan het er eken zitten
bij Quentin zag je het na 3 weken verminderen
ik bleef er trouwens vanaf, raakte het niet aan, hield er alleen een tuinslang met koud wat vlak boven zodat t koude water erlangs stroomde

wat geduld hebben en het gaat echt wel weer weg! bij twijfel kan je altijd de DA even belen voor advies, iig niet zelf lekprikken hoe verleidelijk dat misschien ook is Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:00

Al een flink oud topic en niet echt een nieuwe bijdrage.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers