niet durven galopperen op snel paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

niet durven galopperen op snel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:45

zoals de titel al zegt: ik durf niet te gallopperen op een snel/woorwaarts paard.
ik had een paar maanden een verzorgpony die er steeds vandoor ging en waar ik elke keer afviel. ik was mijn vertrouwen helemaal kwijt in het rijden ik verzorg nu andere pony's, maar berijd ze niet (te jong). ik rij nu dus weer bij de manege. maar ben nog steeds erg bang. niet voor de paarden, ik vertrouw ze volkomen. ik ben ook niet bang om te rijden, alleen het galopperen lukt me écht niet, ik durf het gewoon niet. dat wil zeggen, niet op een snel(ler) of voorwaarts paard. zet me op een paard dat rustig is en niet snel galoppeerd, en ik rij zo weg...maar zodra ik weet dat het paard snel is met galopperen of gewoon erg doorloopt, schijt ik bijna in mn broek van angst Scheve mond ookal ken ik het paard/ de pony volkomen en weet ik dat ik er niet af zal vallen en dat hij/zij er niet vandoor zal gaan, ik blijf bang en blijf smoesjes vertellen om niet te hoeven galopperen.

ik baal hier echt zo vreselijk van Verdrietig iemand tips om ervan af te komen? het is dus niet dat ik bang ben voor paarden, of dat ik niet durf te galopperen, maar ik ben dus gewoon bang zodra mn paard een beetje voorwaarts is... Verward

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:53

Tja, zoals je in me profiel kunt lezen heb ik ook zoiets....
ik had ook steeds smoesjes. soms om niet naar paardrijden te hoeven gaan, en ook altijd om niet te hoeven galoperen.
Bij mij is mijn angst daardoor alleen erger geworden. Het klinkt misschien een beetje raar, maar misschien kun je een lesje lager gaan rijden waar ze nog niet galoperen of anders speciale begelijding vragen, longeerlessen ofzo. Gewoon om weer opnieuw op gang te komen...
Succes!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:30

Het is moeilijk, maar toch een beetje vertrouwen hebben in jezelf!
Probeer in ieder geval niet je angst te verstoppen tegenover anderen en degene die je lesgeeft, wees er gewoon eerlijk over.
Als je op een snel paard moet, gewoon met volle moed erop stappen, en laat zien wat je kan! Ook jij kan zeker wel op een snel paard rijden hoor!