Wie heeft ervaring met de Veluwe Trail??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Wie heeft ervaring met de Veluwe Trail??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 19:41

Wij willen binnenkort de Veluwe trail gaan rijden, maar dan alleen de dagtocht, dus niet meerdere dagen.
Wie heeft er meer ervaring mee en welke route is het beste/mooiste?? Ik heb zelf een klapper met alle routes erin, maar hoe komen jullie eraan? En bestaat er ook een site?

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:47

Er is een komplete site http://www.veluwetrail.nl
Bij dagtocht 5 (mijn achtertuin Haha!) is de route waarschijnlijk niet erg duidelijk, want laatst kwam ik een stel tegen die de weg vroeg. Of een missend bordje of niet goed opgelet waarschijnlijk.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:56

Die klapper is leuk om thuis wat voorbereiding te doen, in het terrein heb je er helemaal niks aan, veel te weinig informatie. Als je de weg niet weet, koop een goede kaart van het bewuste gebied, waar de ruiterpaden op staan.
Voordeel is ook dat je van de route af kunt wijken, zonder te verdwalen, bijvoorbeeld als je onderweg tot de ontdekking komt dat het toch te lang is, of dat je niet voldoende hebt doorgereden, dan kun je een stuk afsnijden.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:01

Idd dat klopt, want op hun kaart staan zelfs geen 'straat'namen. Een goede plattegrond van Ede (in dit geval) of een stafkaart is een aanrader.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:09

Ha, gemeente-genoot *LOL*
Ik heb nog wel een leuke over de Veluwe-trail. Dat was uit de begintijd. We waren toen met de NVVR bij het Caitwickerzand en Bert (de eigenaar) had gevraagd als we de routes gingen rijden om dan fouten en onduidelijkheden te melden. Nou, de reacties waren niet van de lucht, vrijwel geen enkel stuk klopte Verward *LOL* Hoorden we later van het secretariaat (ze is ook NVVR-lid) dat er nogal wat fouten in de routes zaten en dat er ook mensen zijn die de paaltjes een leuk souvenier vonden *LOL*
Tegenwoordig schijnt het allemaal heel aardig te kloppen, hoewel je natuurlijk nooit garantie kunt geven.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:19

Ik heb net route 5 even 'herleid' naar bekende punten, maar meer dan mijn 'grote rondje' is het niet. Alle leuke paadjes zijn eruit gelaten en het mooiste van de hei mis je. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:21

Hij loopt achter ons huis (omgeving Hoog Buurlo, Hoenderloo, Kootwijk), erg mooie omgeving maar ook erg zwaar.
Merk vaak dat mensen zich daar op verkijken voor ze beginnen.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:02

Ik rijd regelmatig dagtocht 7, die in tegenstelling tot wat in het boekje staat een km of 35 is. Mooie rit, klopt niet met de kaart van de Veluwe Trail maar op de bordjes kun je er komen.
Ik rijd hem als trainingsrit voor de endurance.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:15

Ik heb de hele trail rondgereden vorige zomer. Vergis je niet - de route is 20% verharde weg, 10% harde zandpaden of steenslag, en de rest is zacht zand! Wij waren dat gelukkig gewend, maar ik heb meerdere mensen erop de mist in zien gaan. Wil je een paar dagen lang elke dag een dagvullende tocht maken dan zul je minstens 6 weken actief moeten trainen.

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:56

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik heb er zeker wat aan!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:57

En gebruik ook de zoekfunctie eens. Ikzelf heb ook al eens vrage ngesteld hier en ben ook al andere topic's tegen gekomen. Ik ga van de zomer, meer de gewone route overgaand in route 4/6, gedeelte route 8 en 3.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:05

Wij hebben gedeeltelijk dagtocht 2 gedaan, vooral het stuk over de heide was mooi! In de mei vakantie gaan sophie_kurk en ik ook een dagtoch doen.(1 of 2) Ik laat dan nog wel horen hoe het geweest is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:20

Toen ik bij ODK stage liep, heb ik stukken daarvan gereden, zolang je een aardig kaartje hebt, had zelf zo'n toeristisch kaartje. Is het best te doen, ben maar 1 keer een paaltje voorbij gereden Lachen Tipje, zorg voor goed dazenspul als je van de zomer gaat... Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met een zwerm dazen die me achtervolgden totdat ik dat randgebied uitwas. In vliegende galop voor toch wel 10 minuten gegaan, kwamen helemaal onder de bulten terug.... Was nie leuk