Jong + vaste relatie: wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:19

ShannaY schreef:
Lekkere relatie heb je dan Scheve mond
Blijkbaar heb jij niet van het begrip met elkaar rekening houden, je wilt toch ook samen uit, en als hij een keertje niet wilt dat jij gaat, heeft hij daar niks over te zeggen en heeft hij pech ? Jeetje.. dan zal hij wel erg onder de duim gehouden worden door je. Of je nu iets doet of niet, je vertrouwd elkaar zowiezo, maar ik vind dat mijn vriend zich best met mijn leven mag bemoeien. Het is geen speelpopje dat alleen op kan komen draven als ik dat wil.


Denk niet dat ze het zo bedoeld. Hij kan vragen of je niet wil gaan, of hij kan je zeggen dat je niet wil gaan. Dat zijn twee verschillende dingen, denk dat ze iets totaal anders bedoelt dan jou.
Maar ze heeft wel gelijk. Iedereen moet zijn eigen keuzes maken. Het zou toch te belachelijk voor woorden zijn als jij door je partner beperkt wordt in bepaalde zaken? En dan heb ik het niet over zaken zoals vreemdgaan want dat is niet meer dan logisch dat je dat niet doet.


Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:30

ShannaY schreef:
Lekkere relatie heb je dan Scheve mond
Blijkbaar heb jij niet van het begrip met elkaar rekening houden, je wilt toch ook samen uit, en als hij een keertje niet wilt dat jij gaat, heeft hij daar niks over te zeggen en heeft hij pech ? Jeetje.. dan zal hij wel erg onder de duim gehouden worden door je. Of je nu iets doet of niet, je vertrouwd elkaar zowiezo, maar ik vind dat mijn vriend zich best met mijn leven mag bemoeien. Het is geen speelpopje dat alleen op kan komen draven als ik dat wil.

Hele lekkere relatie heb ik Haha! Mijn vriend is helemaal geen speelpopje en we doen veel samen, gaan samen uit, maken samen muziek, etc. En ik hou absoluut meer dan genoeg rekening met hem hoor.. Ik wou alleen even héél sterk benadrukken dat ik nog steeds wel *zelf* mijn leven beheers, hardstikke vrij ben en niet achteloos achter mijn vriend aanloop ofzo... (*ik* ben dus ook geen speelpopje, en dat wou ik even duidelijk maken). En als mijn vriend liever niet wil dat ik uitga en ik wil wel, dan overleggen we en verzinnen we een tussenoplossing: gaat allemaal prima Lachen

Ik begrijp wel dat het misschien een beetje hard overkomt, maar ik bedoelde dat ik als jong-persoon-met-relatie nog steeds wel hardstikke goed mijn eigen beslissingen kan maken zonder dat mijn vriend me van alles *verplicht*.

Sypheron begrijpt het volgens mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:33

Eliane"]
[quote="ShannaY schreef:
Lekkere relatie heb je dan Scheve mond
Blijkbaar heb jij niet van het begrip met elkaar rekening houden, je wilt toch ook samen uit, en als hij een keertje niet wilt dat jij gaat, heeft hij daar niks over te zeggen en heeft hij pech ? Jeetje.. dan zal hij wel erg onder de duim gehouden worden door je. Of je nu iets doet of niet, je vertrouwd elkaar zowiezo, maar ik vind dat mijn vriend zich best met mijn leven mag bemoeien. Het is geen speelpopje dat alleen op kan komen draven als ik dat wil.

Hele lekkere relatie heb ik Haha! Mijn vriend is helemaal geen speelpopje en we doen veel samen, gaan samen uit, maken samen muziek, etc. En ik hou absoluut meer dan genoeg rekening met hem hoor.. Ik wou alleen even héél sterk benadrukken dat ik nog steeds wel *zelf* mijn leven beheers, hardstikke vrij ben en niet achteloos achter mijn vriend aanloop ofzo... (*ik* ben dus ook geen speelpopje, en dat wou ik even duidelijk maken). En als mijn vriend liever niet wil dat ik uitga en ik wil wel, dan overleggen we en verzinnen we een tussenoplossing: gaat allemaal prima Lachen

Ik begrijp wel dat het misschien een beetje hard overkomt, maar ik bedoelde dat ik als jong-persoon-met-relatie nog steeds wel hardstikke goed mijn eigen beslissingen kan maken zonder dat mijn vriend me van alles *verplicht*.

Sypheron begrijpt het volgens mij Lachen
[/quote]

Oke houden zo dan OK dan!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:22

Wat je precies mist?
Goeie vraag. Mijn vriendin heeft een lange relatie en die is wel eens jaloers op mijn onbezorgde vrijgezellenleven. Met de ene vriendin een borrel hier pakken, met de ander daar een etentje, tussendoor een beetje lekker flirten Haha!
Maar vooral vrije tijd mist ze. Ieder weekend bij elkaar, samen plannen, overleggen wat ze samen gaan doen, etc. Rekening houden met elkaar...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:07

Zolang ik me fijn en goed bij iemand voel ga ik het niet uitmaken 'omdat ik nog zo jong ben.'

Ik heb van mijn 15e tot midden 18e een vaste vriend gehad en dat vind ik achteraf totaal niet weggegooid. Niet dat ik hem terug zou willen, zeker niet, maar ik heb wel een fijne tijd gehad en ik zou niet liever in die jaren allemaal losse hunks hebben gehad ofzo.

Vrij snel na die relatie heb ik me weer gebonden (na enkele erg vrije weken Tong uitsteken) en ook daar heb ik na (ondertussen al weer) 7 maanden helemaal geen spijt van. Sterker nog, ik HOOP dat het voor altijd zo blijft.

Ik vind het heerlijk die zekerheid en toch zo verliefd.
Dus sorry, mijn stem heb je niet Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:14

Pinky_girl schreef:
Zolang ik me fijn en goed bij iemand voel ga ik het niet uitmaken 'omdat ik nog zo jong ben.'


eindelijk de reactie waar ik op zat te wachten, ik heb een hele lieve leuke vriend dus waarom uitmaken?
omdat ik jong ben en van mijn leven hoort te genieten? dat doe ik zo ook, als zou deze relatie voor altijd blijven, ik heb iets minder dan een jaar toen was ik 14 bijna 15 een lekker vrijgezellen leventje gehad. voor mij is het goed zo en als ik over 20 jaar nog steeds gelukkig met deze jongen ben, who cares?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:28

lis schreef:
Dat zei (en dacht) ik ook toen ik midden in een lange relatie zat vanaf mijn 16e. Maar ik heb toch een flinke inhaalslag proberen te maken, toen het na 5 jaar uit ging. Ik kwam er nadien pas achter wat ik allemaal gemist had.

Maar goed. Als je gelukkig bent in je relatie, of je nu 14 of 40 bent, dan is het goed. Maar ik vind het naief om te denken dat wanneer je op je 14e al serieus 'aan de man' bent dat je dan niets mist.


Hier sluit ik me volledig bij aan..

En Maya, ik heb het niet alleen over uitgaan en seks met 1001 andere partners.. Scheve mond
Grenzen heb je echt niet alleen met betrekking tot die 'items'. Als puber verken je al je grenzen, dan heb ik het écht niet specifiek alleen maar over uitgaan, drinken, drugs, seks, en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:41

ShannaY schreef:
Lekkere relatie heb je dan Scheve mond
Blijkbaar heb jij niet van het begrip met elkaar rekening houden, je wilt toch ook samen uit, en als hij een keertje niet wilt dat jij gaat, heeft hij daar niks over te zeggen en heeft hij pech ? Jeetje.. dan zal hij wel erg onder de duim gehouden worden door je. Of je nu iets doet of niet, je vertrouwd elkaar zowiezo, maar ik vind dat mijn vriend zich best met mijn leven mag bemoeien. Het is geen speelpopje dat alleen op kan komen draven als ik dat wil.

Hier voel ik me ook gedwongen om even iets op te zeggen...
Ik woon dus in Alkmaar (Noord-Holland) en ik ga dit jaar studeren in Maastricht (!). Ja, dat scheelt dus zo'n 100km. Ik vind het niet leuk dat ik dan veel verder van m'n vriend woon, en hij ook niet, maar daar laat ik me absoluut niet door tegenhouden. Ik wil op m'n eigen benen leren staan, zonder ouders, zonder terug te grijpen op m'n vriend hoewel hij met een telefoontje direct op de trein zou springen. Hoe rottig hij het ook vindt, ik vind gewoon dat ik dit moet doen, omdat ik absoluut niet zo'n typ wil zijn dat tot d'r 24e bij d'r ouders woont. Dit is dé kans voor mij om onafhankelijk te zijn, en die laat ik niet schieten.
En hij zou wel met een héél goede reden moeten komen dat ik niet zou mogen uitgaan, wil hij me tegenhouden hoor Verward

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:43

Laura schreef:
Wat je precies mist?
Goeie vraag. Mijn vriendin heeft een lange relatie en die is wel eens jaloers op mijn onbezorgde vrijgezellenleven. Met de ene vriendin een borrel hier pakken, met de ander daar een etentje, tussendoor een beetje lekker flirten Haha!
Maar vooral vrije tijd mist ze. Ieder weekend bij elkaar, samen plannen, overleggen wat ze samen gaan doen, etc. Rekening houden met elkaar...

Doe ik ook Knipoog
Ene keer kijk ik film (+drank) bij de ene vriendin, andere keer ga ik lekker lunchen in de stad met de andere vriendin, gezellig naar een feest van een aantal vrienden, lekker shoppen met vriendinnen... En vrije tijd heb ik genoeg Knipoog Plannen moet je sowieso, ook als je geen relatie hebt. Het komt bij ons ook wel eens voor dat we elkaar gewoon 2 of 3 weken niet kunnen zien, omdat we dan druk zijn met school bijvoorbeeld. Die tijd halen we daarna dan wel weer in.


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:46

Scarlet; dan heb jij een vrij uitzonderlijke relatie geloof ik zo..

Ga je trouwens aan de uni studeren?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:52

Misja schreef:
Scarlet; dan heb jij een vrij uitzonderlijke relatie geloof ik zo..

Ga je trouwens aan de uni studeren?

Yep Lachen En wrsch wonen aan de Vijverdalseweg, die verpleegstersflats.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:55

_Scarlet_"]
[quote="Misja schreef:
Scarlet; dan heb jij een vrij uitzonderlijke relatie geloof ik zo..

Ga je trouwens aan de uni studeren?

Yep Lachen En wrsch wonen aan de Vijverdalseweg, die verpleegstersflats.
[/quote]

Wat leuk..dan ga ik je nog tegenkomen volgend jaar.. Ga je ff een pb sturen, we gaan offtopic Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:59

Misja schreef:
En Maya, ik heb het niet alleen over uitgaan en seks met 1001 andere partners.. Scheve mond
Grenzen heb je echt niet alleen met betrekking tot die 'items'. Als puber verken je al je grenzen, dan heb ik het écht niet specifiek alleen maar over uitgaan, drinken, drugs, seks, en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Dat beweer ik ook geheel niet, heb het over de verschillende relaties en kalververliefdes die jij bedoelt, en als essentieel ziet om je grenzen goed te kunnen verkennen. Maar ik heb al gezegd, dat ik volgens mij niet geheel begrijp wat jij bedoelt... Ik snap niet waarom uitgaan, en verschillende relaties tov 1 relatie aan extra waarde heeft, "dat je dan pas echt weet hoe het leven is" Hmm... ik hoop dat jij mij nu begrijpt...

Ik vind dat ook zonder al die verschillende relaties, of dat je ook met 1 relatie vanaf jongs af aan, of zelfs geen enkele relatie. Je ook die grenzen kan verkennen. Dat het niet noodzakelijk is, maar het is gewoon hoe een persoon daar persoonlijk op reageert, en dat is voor een ieder anders...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:18

Ik heb vanaf mijn vijftiende al verkering met Robin, twee jaar dus al. Ik heb ook wel eens mijn twijfels, dan vraag ik me af of ik nou wat mis ect. Hoe het zou zijn als ik vrijgezel zou zijn, verliefd te worden op iemand anders.
Door die vragen is het al eens eventjes uitgeweest. Maar het ging vrij snel weer aan omdat ik gewoon te gek op hem ben om hem kwijt te raken.

Zolang ik nog gek op hem ben zie ik geen reden om het uit te maken omdat men zegt dat ik vanalles lig te missen.
Ik ben dan wel jong, maar ik ben ook verliefd. Ik geniet er van zolang als het duurt, en als dat voor altijd is heb ik er geen problemen mee Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:24

Mijn ouders waren 14 en 15 en zijn inmiddels al bijna 19 jaar gelukkig getrouwd Lachen
Mijn vader zegt wel dat 'ie (als hij bijvoorbeeld naar zijn zwager kijkt die sinds een jaar een dochtertje heeft en niet getrouwd is met zijn vriendin, hij si nu 35, geloof ik) wel een hoop heeft gemist. Zijn zwager gaat bijvoorbeeld een weekend naar Amerika voor de Formule 1 of een week naar Ibiza met vrienden. Tja, dat heeft hij nooit gedaan omdat hij op z'n 15e een relatie kreeg en op z'n 21ste trouwde (mams was 20). Mijn oom heeft dus ontzettend lang een leven met alleen wat goeie vrienden en gezellige kroegen als belangrijkste gehad, mijn vader daarentegen heeft dat nooit gehad. En hij zegt altijd dat 'ie dat wel mist. Aan de andere kant is dit wel het bewijs dat een relatie op jonge leeftijd een goede basis kan zijn voor een gelukkig huwelijk. Het is maar hoe je het bekijkt..

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:01

ik heb op de basisschool in groep 6 m'n eerste vriendje tot in de eerste, en ben blij dat het uit was. ik zou zelf absoluut nog geen vaste relatie willen, ik wil liever nog even genieten van de vrijheid etc. Haha!
maargoed, ik vind dat verder iedereen het gewoon lekker zelf moet weten, maar ik vind zelf dat je beter nog even langer geen vaste relatie, je zit nog lang genoeg waarschijnlijk"aan een vaste "vast" Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:03

Ik had op de basisschool ook al een relatie van anderhalf jaar... Clown Als ik het uitmaakte mocht ik zijn veulen niet meer verzorgen Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:06

Pervinco schreef:
Ik had op de basisschool ook al een relatie van anderhalf jaar... Clown Als ik het uitmaakte mocht ik zijn veulen niet meer verzorgen Scheve mond


ohhh...banketstaaf Haha! chantage!
op de basisschool wara ik toen mee ging, kan ik het nu nog steeds heel goed vinden enzo, maar we hebben er echt wel een leuke tijd gehad *LOL*

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:21

Ik vind het dikke onzin dat enkel 'de pubers met een vaste relatie' wat missen. Ik denk dat ook vrijgezelle pubers een relatie kunnen missen.

Volgens mij zul je altijd keuzes moeten maken en het ene past beter bij de ene persoon dan bij de andere.

Ja, ik denk wel is: hoe zou het zijn gelopen als ik m'n vriend niet had? Ik heb zelf voor ik verkering met hem kreeg ook 1 losse relatie gehad (1 à 2 maanden). Daar werd ik absoluut niet gelukkig van, ben dus ook blij dat ik niet van de ene relatie in de andere rol zoals ik sommige zie doen (ja, dat is weer het andere uiterste, dat weet ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:53

_Scarlet_ schreef:
Hier voel ik me ook gedwongen om even iets op te zeggen...
Ik woon dus in Alkmaar (Noord-Holland) en ik ga dit jaar studeren in Maastricht (!). Ja, dat scheelt dus zo'n 100km. Ik vind het niet leuk dat ik dan veel verder van m'n vriend woon, en hij ook niet, maar daar laat ik me absoluut niet door tegenhouden. Ik wil op m'n eigen benen leren staan, zonder ouders, zonder terug te grijpen op m'n vriend hoewel hij met een telefoontje direct op de trein zou springen. Hoe rottig hij het ook vindt, ik vind gewoon dat ik dit moet doen, omdat ik absoluut niet zo'n typ wil zijn dat tot d'r 24e bij d'r ouders woont. Dit is dé kans voor mij om onafhankelijk te zijn, en die laat ik niet schieten.
En hij zou wel met een héél goede reden moeten komen dat ik niet zou mogen uitgaan, wil hij me tegenhouden hoor Verward


Dat is toch totaal iets anders Verward
In jou geval gaat het om je toekomst, hoe je later wilt overleven, niet omdat je daar voor de lol uitgaat, om te gaan staan dansen Scheve mond

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:24

Misja schreef:
En Maya, ik heb het niet alleen over uitgaan en seks met 1001 andere partners.. Scheve mond
Grenzen heb je echt niet alleen met betrekking tot die 'items'. Als puber verken je al je grenzen, dan heb ik het écht niet specifiek alleen maar over uitgaan, drinken, drugs, seks, en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Nogmaals, over welke grenzen heb je het dan precies en waarom zou je die minder goed kunnen verkennen als je wel een vriend hebt? Zoals ik nu al een aantal keer heb gezegd zijn volgens mij de enige grenzen die je anders (en misschien minder) verkent die van jou ten opzichte van het andere geslacht met betrekking tot niet serieuze relaties/seks (netjes geformuleerd Haha! ). Maar als dat niet is wat je bedoelt, wat bedoel je dan wél? Tuurlijk heb je allerlei gebieden waarop je in je pubertijd (maar ook de rest van je leven) jezelf en je grenzen leert kennen, maar van alle andere gebieden zie ik niet wat het hebben van een vriend nou echt verandert...

Ik wil best geloven dat ik iets mis of mn grenzen minder goed verken(d heb) maar waarom kan niemand me dat nou even onderbouwd uitleggen? Want een duidelijk antwoord op bovenstaande vraag heb ik nog nergens gelezen (en dan vooral het 'waarom'-gedeelte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:28

Juist Eliane, dat bedoel ik te zeggen, maar kwam niet uit mijn woorden Lachen Ben benieuwd, Misja?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 01:01

ShannaY schreef:
Dat is toch totaal iets anders Verward
In jou geval gaat het om je toekomst, hoe je later wilt overleven, niet omdat je daar voor de lol uitgaat, om te gaan staan dansen Scheve mond

Ik ga ook net zo goed voor de lol uit. Waarom zou ik dat niet kunnen doen? Het enige wat ik anders doe dan vrijgezellig vriendinnen, is zoenen met jongens. Verder heb ik net zo veel lol.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 07:09

Ik ben in de dertig jaar dat ik leef misschien 4 x uit geweest. Tja ikw eet het. Ik ben niet goed ontwikkeld, zwaar beschadigd en ga zo maar door. Het kan me niet schelen wat mensen vinden, ik ben nou eenmaal GEEN uitgaander, geen kroegtijger en geen discohopper. Geef mij de natuur maar, een biosje of een etentje. Saai he? Kan niet zeggen dat ik ooit iets gemist heb.

Maarrrrr. volgens velen heb ik alles gemist. Zij weten dat haarfijn voor mij te bepalen. Zoals ik al zei ben ik slecht ontwikkeld, heb ik geen leven gehad etc etc. Of ik er gelukkig mee ben doet niet ter zake. Tja, het is ook mijn leven niet he Haha!

'Paint' it 'Black'

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 07:13

Mooi gesproken Fasel

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Facebook, NinaCharlie en 85 bezoekers