iemand nog tips voor Parijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

iemand nog tips voor Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:31

ik ga aankomende vrijdag (heel vroeg) naar Parijs toe, met mijn vriend + zijn ouders/broers+ aanhang

nou ben ik zelf in oktober (met school) al wel naar Parijs geweest, maar dan ga je toch met hele andere verwachtingen erheen....

zijn er nog dingen die jullie me aanraden waar ik echt (niet) heen moet, waar het lekker eten is, waar je goed kunt uitgaan
en natuurlijk niet te duur he Geld, geld!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:34

Wat ik je in ieder geval kan aanraden is het kasteel van Versailles: ik ben daar vorig jaar geweest en echt helemaal verliefd geworden op de tuinen daar, zóó mooi Lovers

Heel veel plezier Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:35

Ben er wel geweest, maar eigenlijk alleen de standaard dingen gezien, weekend is dan zo om.
Moet zeggen dat mijn moeder en ik het meeste lol hebben gehad in het picasso museum, waar ik zo nodig heen moest Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:36

dank je Lachen
Versailles staat waarschijnlijk al op het programma, maar dat is nog niet zeker...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:38

marina schreef:
Ben er wel geweest, maar eigenlijk alleen de standaard dingen gezien, weekend is dan zo om.
Moet zeggen dat mijn moeder en ik het meeste lol hebben gehad in het picasso museum, waar ik zo nodig heen moest Haha!



is het picasso museum echt leuk, of was het meer omdat jullie er waren, dat jullie zelf zo'n lol hebben gemaakt?
waar ligt het picasso museum eigenlijk?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:40

In de jodenwijk dacht ik. Nee mijn moeder vond het vreselijk, ik vond het wel interessant. Dus dat werd een dolle boel, heb de hele vakantie nooit zo gelachen. Als je niet van abstracte kunst houd zeker niet gaan

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:55

Montmartre!! Is echt heel leuk. Enne, probeer eens de weg te vinden in Parijs te voet. Met een goede kaart en de Seine als herkenningspunt kom je een heel eind en je ziet veel meer! Loop bijvoorbeeld van la Bastille naar de Eiffeltoren. Een stevig eind maar de moeite waard. Quartier Latin is ook leuk, gezellig eten enzo.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:57

Justy schreef:
Montmartre!! Is echt heel leuk. Enne, probeer eens de weg te vinden in Parijs te voet. Met een goede kaart en de Seine als herkenningspunt kom je een heel eind en je ziet veel meer! Loop bijvoorbeeld van la Bastille naar de Eiffeltoren. Een stevig eind maar de moeite waard. Quartier Latin is ook leuk, gezellig eten enzo.

jeetje ik had al geen voeten eer toen ik alles met de metro deed

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:58

Haha! Maar al die trappen in de metrostations zijn minstens zo vermoeiend Tong uitsteken

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:02

Quartier Latin moet je zeker heen gaan, ontzettend gezellig, kleine (en goedkope!) restaurantjes, en Montmartre is ook een aanrader. En als het eigenlijk te warm is om iets te doen: koop wat lekkers en ga bij de fontein bij het Louvre zitten.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:05

Ga lekker eten bij Bistro Romain.. Goed te betalen en niet te versmaden zo lekker Vingers aflikken

En ik vind het erg leuk om naar het louvre en het park te gaan.. Koekeloeren bij de Mona Lisa Tong uitsteken

En koop als je in Parijs bent een Carnet ( 10 metrokaartjes ) is een stuk voordeliger als iedere keer 1tje Haha! Zo lang je onder de grond blijft is het kaartje geldig, je kan van de ene kant van Parijs naar de andere..

Vond overigens Montmartre errug leuk, is de rosse buurt he Knipoog Kan je zien waar de Moulin Rouge is en het is er leuk om in winkeltjes te gluren.. Verder ook erg tof om naar de Notre Dame te gaan.. Haha! Daar kan je gepofte kastanjes kopen Haha!

Nee, ik ben helemaal niet verslaafd aan Parijs Schijnheilig Tong uitsteken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:24

Wij hadden van het reisbeuro een kaartje waarmee we onbeperkt 3 dagen door heel parijs konden reizen heel erg handig!
Louvre had ik ook graag willen zien, maar die was toen dicht op dindsag.
Wij hebben een keer indisch gegeten in de buurt van dat hele hoge gebouw (trouwens wel een aanrader, daar wilde mijn moeder perse heen, ik heb hoogtevrees Verdrietig ) eten was niet duur daar!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:25

uuuuuuhm... je moet s avonds naar de notre dame gaan Haha!


daar waren vorig tenminste allemaal skaters die enorm hoog gingen springen enzo... best spectaculair.... ook was er coowle muziek...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:54

Je kan ook naar de Halle gaan, daar kan je ontzettend leuk sjoppen Haha! Is een overdekt winkelcentrum met een metrostation eronder Haha! Ook errug leuk.. En de straatjes eromheen zijn ook erg gezellig, allemaal kleine winkeltjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:08

zet een grote toeter op je auto, neem een goede kaart mee... of beter ga niet Knipoog pfff wij zijn ook geweest vorrig jaar... wat een elende!!!

Maar mocht je wat leuks willen doen , er ligt net naast parijs een kasteel en daar rijden ze met 22 creame lusitano's met blauwe ogen , een soort van spaanse rijschool ... heel mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:09

Eliane schreef:
Wat ik je in ieder geval kan aanraden is het kasteel van Versailles: ik ben daar vorig jaar geweest en echt helemaal verliefd geworden op de tuinen daar, zóó mooi Lovers

Heel veel plezier Lachen



die bedoel ik Haha! daar zit dus ook een rijschool bij

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:11

Je moet zeker in de metro gaan dat moet je echt gezien hebben Tong uitsteken Tong uitsteken lol
-Arc de Triomph
-Eifeltoren
-Musee du louvre
-Tour Montpernasse is kei gaaf op, ga je met een super snelle lift omhoog en is mooi uitzicht
-Notre Dame
-Baselique de Sacre coeur

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:31

En als je dan nog tijd en puf over hebt:

Hotel des Invalides
Dom des Invalides (Tombe van Napoleon Bonaparte)
Rodin Museum (ligt daar vlakbij) vond het erg indrukwekkend

http://www.musee-rodin.fr/welcome.htm

Musee d'Orsay (omgebouwd treinstation, hebben hele leuke dingen, niet zo groot en overdonderend als het Louvre) En trouwens, de Mona Lisa valt tegen hoor (als je er al bij kunt komen)

http://www.paris.org/Musees/Orsay/info.html

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:39

Verder ook nog de moeite waard:
Pere Lachaise (begraafplaats)
de Opera
de Madeleine
Arc de la Defense (niet 's avonds naartoegaan, dan is het er namelijk akelig stil)

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:10

Disneyland Haha!
toen wij naar parijs gingen zijn we daar geweest echt heeeeeel erg mooi

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:15

- Les Halles (zag hem al ergens staan) is erg leuk winkelen en de straatjes eromheen hebben ook leuke winkeltjes.
- Champs Elysees Geweldig winkelen, of alleen kijken.
- La Defence wat leuke winkels en leuk om even de Champs af te kijken
- Rue de Levis erg! leuk winkelstraatje, waar een geweldige Traiteur en Vietnamees zit (tip! NEEM DE LOEMPIAATJES, heerlijk!)
- Versailles zou ik zeker ook doen, als het lekker weer is even leuk een roeibootje pakken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:17

Draakje schreef:
Disneyland Haha!
toen wij naar parijs gingen zijn we daar geweest echt heeeeeel erg mooi


Daar moet je niet heen als je Parijs wilt doen. Parijs doe je als je Parijs wilt doen, en Disneyland doe je als je Disneyland wilt doen.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:37

Toch hebben wij beide gedaan en dat kan prima

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:39

Ik ga naar Musée Vivant du Cheval
En Versailles, maar dan naar de stallen en de show Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:39

Draakje schreef:
Toch hebben wij beide gedaan en dat kan prima


In een weekend tijd? Dan heb je beide maar half gedaan.