Bodyprotector voor dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Bodyprotector voor dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 16:42

Wie van jullie gebruikt een bodyprotector tijdens de dressuur?
Ik wil er namelijk zelf een gaan aanschaffen omdat ik 12 weken geleden mijn rug gebroken heb, en over 2 maanden weer mag beginnen met rijden.
Beetje extra bescherming kan geen kwaad zeg maar. Haha!
Maar ik ben bang dat ik word belemmerd in mijn rijden en aangezien ik meerdere paarden op een dag train lijkt het me in dat opzicht niet echt fijn. Scheve mond
Iemand ervaring???

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:17

de meeste bodyprotectors hebben aan de rugzijde een lang stuk die het stuitje tegen een val beschermen. Ik weet zeker dat dat met de dressuur niet lekker zit (stuit steeds op je zadel) omdat ik, als ik mijn bodyprotector aanheb en echt goed rechtop zit, dat ook al voel.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:18

dat stuk wat je stuitje beschermt is volgens mij afneembaar. als het je met springen niet belemmert lijkt het mij sterk dat het dat bij de dressuur wel doet aangezien je bij het springen toch meer moet bewegen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:25

bij mij is dat stuk niet afneembaar. en bij springen beweeg je wel meer, maar zit je toch meer in de verlichte zit. Maar misschien ervaar jij het anders. Ik vind het in ieder geval niet prettig zitten tijdens gewoon rijden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:45

Bij ons rijdt er ook iemand dressuur met zo'n ding. Dat gaat wel redelijk.

- Offline -

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:50

Zelf heb ik ook een bodyprotector, ik gebruik het voor zowel springen, als dressuur, vooral dressuur. Je merkt er helemaal niks van, bijna niks, als je hem aan hebt hoort hij niet omhoog te gaan als je zit. Je word er in ieder geval niet door belemmert, en wat wil je?: nog een keer je rug breken?

Party!! De lucht is groen het gras is blauw, ik ben niet stoned, wat zeik je nou? Party!!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:59

Bij die van mij (Jack Ellis) kan het onderste gedeelte er gewoon vanaf. Ik dressuur er niet mee, maar zoals je zelf al zegt: het is voor je eigen gezondheid, dus waarom niet?

Toos paardloos

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:25

Ik zou er iig niet op gaan bezuinigen!!!! Gewoon een goede, en lekker zittende kopen. Als je er eentje heb die niet lekker zit doe je hem of met tegen zin aan of helemaal niet.

Ik heb er wel serieus over gedacht om er een tijdje mee te gaan rijden na een zwaar ongeluk(2 dagen IC, 8 dagen ziekenhuis, vele kneuzingen ook m'n ribben, waar ik nu bijna 3 jaar later nog last van heb, en inwendige bloedingen). Ik had er niet een en omdat ik puur recreatief af en toe eens rijd(soms meerdere per dag, soms zit ik er weken niet op) vond ik het toen de moeite niet om er een aan te schaffen. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik er toen niet een ben gaan gebruiken. Soms krijgen m'n rug en m'n ribben nog een pittige opdonder en dan heb ik er weer een week goed last van(vandaag is weer zo'n dag, trekkende jonge pony longeren en verschrikkelijk veel LL en dubbele longe werk. dat is echt verschrikkelijk voor m'n rug en ribben).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:40

Simmie, met dat lange stukje van de BP bij je stuitje heb ik inderdaad vaker gehoord. Het moet er inderdaad eentje worden waarbij dat afneembaar is!
LiSSy, het lijkt mij dat je in de dressuur net wat dieper in je zadel komt te zitten dan met het springen. Helemaal op de manier waarop wij onze paarden trainen moet ik vaak net even wat verder achterin het zadel gaan zitten.
Heeft er ook iemand een merk waarover ze heel tevreden zijn??
In de meeste ruitersportzaken verkopen ze maar 1 merk (ookwel logisch) en ik ben niet van plan heel nederland rond te gaan rijden om overal te gaan passen en vervolgens tot de conclusie te komen dat degene die ik als 1e paste het fijnste zat Haha!
(Zal je altijd zien!)

En Dennis, inderdaad, ik ga ook niet bezuinigen, al kost ie 300 Euro, als hij maar echt lekker zit, ik me niet belemmert voel in mijn doen en laten, en boven alles goed beschermt!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:09

Ik heb het merk uSg. volgens mij heeft die een afneembaar stuk. Ik heb de hoogste kwaliteit, dat zou ik zeker ook doen(maar volgens mij was je dat al van plan)

Party!! De lucht is groen het gras is blauw, ik ben niet stoned, wat zeik je nou? Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Frieke84, laetitia98, lovelance, OmgiliBot, Piekosjj, Wieke en 127 bezoekers