wie kent het "systeem" van heatter moffet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

wie kent het "systeem" van heatter moffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:32

hallo,
ben erg geintreseerd in mensen die volgen de manier van rijden van heatter moffet. Of in iedergeval het hele klassieken.
Ik zou graag er meer over weten en hoe jullie deze manier van rijden bevalt. En of er misschien iemand is die toevallig weet waneer zij weer naar nederland komt voor het geven van een demonstratie cq. clinic.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:16

Nou ik weet het nie...wel interressant, 'k ga de toppic volgen als er ooit nog een reactie op komt...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:48

Ik heb haar boek en daar zit veel goeds in. Ik mis bij haar het grondwerk waardoor ik toch wat anders heb gezogt en gevonden. Ik gebruik enkele dingen van haar, maar het meeste past niet in mijn methode.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:54

Er heeft een tijd geleden een artikel over haar in de Bit gestaan. Ging over hoe je moest zitten enzo...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:17

Klopt. Er heeft een artikel in Bit gestaan over je houding en zit. Leek me ook wel heel interessant. Ik wist niet dat ze meer in doet dan alleen houdings lessen...

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:29

ipv naar nederland kan je ook naar haar toe gaan, in engeland! ze heeft een site, http://www.piaffe.org/heather_moffett/ maar er stond bij het artikelin de bit ook een site *ga het opzoeken*

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:33


QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:37

Ze komt eens per jaar (ongeveer) naar Nederland, bij Elma Middel in Friesland voor een 2 daagse clinic.
Ik ben ook met haar bezig voor het geven van een clinic in de buurt van amsterdam.
Ze rijdt naar het klassieke systeem en reikt wat hulpmiddelen aan die het goed rijden voor paard en ruiter eenvoudiger moet maken.
D'r rij-aanpak is echt klassiek.
Ook heeft ze een "machine" (equisimulator) ontwikkeld die de gangen van het paard nabootsen, zodat ze mensen kan leren zitten, zonder paarden lastig te vallen. Helaas neemt ze die niet mee op d'r clinics, ik zou wel eens willen voelen hoe dat voelt op dat ding.... Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:44

Citaat:
Helaas neemt ze die niet mee op d'r clinics, ik zou wel eens willen voelen hoe dat voelt op dat ding....

doet me onmiddellijk denken aan een rodeo stier Clown

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:45

smurf schreef:
Citaat:
Helaas neemt ze die niet mee op d'r clinics, ik zou wel eens willen voelen hoe dat voelt op dat ding....

doet me onmiddellijk denken aan een rodeo stier Clown


Ze heeft eigelijk 2 apparaten: één voor stap en draf en één voor de galop. Die laatste moet je zelf met je zit in beweging zetten en mensen die te veel "duwen" in de galop worden er naar haar zeggen inderdaad wel eens af"gebokt"!!!! Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:53

Een van haar boeken is bij boekhandel de Slegte te koop.. best goed boek Lachen

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:55

batje schreef:
Een van haar boeken is bij boekhandel de Slegte te koop.. best goed boek
En QQQQ: als ze een keer naar Amsterdam komt.. laat het me please ff weten, ik heb nml wel interesse in het boomloze zadel, maar heb eerst nog 100 vragen


Ik zal het op bokt zetten als ze komt!
100 vragen vind ze prima, want het is een makkelijke praatster en uiterst toegankelijk!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:36

batje schreef:
Een van haar boeken is bij boekhandel de Slegte te koop.. best goed boek Lachen


Maar helaas niet goedkoper dan in de ruitersportzaak. Scheve mond
Ik heb het boek ook, heel leerzaam en ik kan me in het meeste wel vinden.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 13:49

maar als die clinic bij a'dam er een keer van komt QQQQ kan je het dan aan mij door geven?? BEN HEEL ERG BENIEUWT!!!!!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:39

Ik heb haar boek van verlichte rijkunst en moet zeggen, het is het beste boek dat ik oot gelezen heb over de klassieke rijkunst. Voor mij legt ze heel duidelijk haar methode uit en stap voor stap gaat ze verder. Geen zwerige, moeilijke temren enzo. En ik ga dan ook helemaal mee in haar methode, 100%. Als ze een clinic geeft kom ik ook zeker!!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:13

Yes! Had dat boek van haar Verlichte rijkunst gelezen, en precies deze vraag wilde ik ook op bokt zetten!
ik ben echt blij dat ze weleens naar Nederland komt.
Ik dacht eerst dat ze in Amerika woonde, toen ik erachterkwam dat het engeland was. Ik was al wat blijer ( Engeland is beter te doen dan Amerika) maar nu ben ik nog blijer.
Ik ben het zeker eens met haar methode, na het lezen van haar boek merk ik al heel veel verandering bij mn paarden!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:14

o en dat boek koste maar 7 euro...
Bij dee v&d.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:43

vamp schreef:
Yes! Had dat boek van haar Verlichte rijkunst gelezen, en precies deze vraag wilde ik ook op bokt zetten!
ik ben echt blij dat ze weleens naar Nederland komt.
Ik dacht eerst dat ze in Amerika woonde, toen ik erachterkwam dat het engeland was. Ik was al wat blijer ( Engeland is beter te doen dan Amerika) maar nu ben ik nog blijer.
Ik ben het zeker eens met haar methode, na het lezen van haar boek merk ik al heel veel verandering bij mn paarden!


Haha! Haha! hebben jouw paarden haar boek ook gelezen misschien? Schijnheilig

JBijl
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:51

Ik weet dat Monya Erb (www.balingehof.nl) momenteel door Heather Moffett wordt opgeleid. Bij haar kun je vast en zeker terecht voor wat meer informatie over de Verlichte rijkunst. Veel succes toegewenst! Judith-

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 07:35

QQQQ schreef:
Ze komt eens per jaar (ongeveer) naar Nederland, bij Elma Middel in Friesland voor een 2 daagse clinic.
Ik ben ook met haar bezig voor het geven van een clinic in de buurt van amsterdam.


Groningen, Mensingeweer Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:53

ingeo"]
[quote="vamp schreef:
Yes! Had dat boek van haar Verlichte rijkunst gelezen, en precies deze vraag wilde ik ook op bokt zetten!
ik ben echt blij dat ze weleens naar Nederland komt.
Ik dacht eerst dat ze in Amerika woonde, toen ik erachterkwam dat het engeland was. Ik was al wat blijer ( Engeland is beter te doen dan Amerika) maar nu ben ik nog blijer.
Ik ben het zeker eens met haar methode, na het lezen van haar boek merk ik al heel veel verandering bij mn paarden!


Haha! Haha! hebben jouw paarden haar boek ook gelezen misschien? Schijnheilig
[/quote]

Bloos nee, maar ik ging er anders door rijden, en dat merkte ik terug bij mn paarden Lachen

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:39

Duncan schreef:
Groningen, Mensingeweer Haha!


Bloos bedankt voor de correctie....
Het was een eind rijden, iig.... Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:23

ik heb haar boek gelezen en ben het in grote lijnen met haar eens en vind er nutige tips in, maar het gebruik van de pelham snap ik niet helemaal, deze zou voor een soepeler contact moeten zorgen en onnodige trek partijen moeten voorkomen, ik heb het daar met verschillende mensen over gehad en kwamen tot de coclussie dat deze meestal wordt gebruuikt door springruiters wordt gebruikt om hun paard snel te kunnen coorigeren na de sprong.

wat vinden jullie daar van?

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:06

ze gebruikt inderdaad de pelham bij moeilijke paarden die gespannen lopen. ze raad echter ook aan om direct weer op een normaal bitje over te schakelen als het paard weer relaxd is. ze gebruikt de pelham op een eerlijke manier zonder trekken en door alleen zachtje kneepjes met de vuist te maken, dus ik zie er geen probleem in.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:05

Inderdaad, ze gebruikt het op verantwoorde wijze om bijv sterrekijkers duidelijk te maken dat de weg omlaag prettiger is. Ook raad ze aan om dit in samenwerking met goede instructie te doen (die er dus op let dat die onderste teugel voor de meeste tijd slap hangt).