Clavecimbel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Clavecimbel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 09:10

Ook van deze hengst zoek in info, afbeeldingen van hem en van zijn nakomelingen. Hoe doen de kinderen het in de sport? Bouw beweging karakter etc. alle info is welkom!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:38

Havidoff doet het niet slecht he, is geloof ik onlangs keur verklaard. En dit is de zoon van Clavecimbel. Ik had best een veulen willen hebben van die hengst. Ik heb Havidoff en Clavecimbel hier ooit op een hengstenshow gezien in aarle Rixtel. Gave beesten. Toen kwam er een 3 jarige merrie van Clavecimbel de ring in, net onder het zadel, en net zo zwart als haar vader. Maar zoals die bewoog, niet normaal meer. Iedereen riep "Oooooooooooooooooooooooooo!" van bewondering. DAt had ik de mensen bij de andere paarden niet zien doen, ook niet bij de hengsten....

Helaas is Clavecimbel alweer een paar jaar dood. Zel eens kijken of ik ergens een foto weet voor je.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-03-04 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:41

Afbeelding

Clavecimbel onder het zadel..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:26

ik heb verschillende clavecimbels gezien en ook een paar havidoffs. havidoff heeft wel een goede merrie nodig, heb ook wat mindere paarden van hem gezien, maar die hadden dan ook mindere moeders
clavecimbel heeft veel goed bewegende nakomelingen, alleen een merrie had gruwelijke o-benen voor, dus van de zijkant bewoog ze super,maar van de voorkant gezien was het vreselijk!
ook niet gunstig in de dressuur ring Scheve mond

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 13:46

de clavecimbel waar t hier om gaat is een ontzettend goede spring vroeg me af of er meer springers van hem zijn of dat dit toeval is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:00

ehm de clavecimbels die ik ken, konden netjes springen, maar niet apart

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 20:54

Er moeten vast en zeker bokkers zijn die een clavecimbel nakomeling hebben of er een kennen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:06

Gribje ga eens naar Hunsel. Ik heb dikwijls met Jo over Clavecimbel geboomd. Ik weet nog hoe Bert hem voorreed in de lentezon een beeld dat ik niet snel zal vergeten. Zij waren eigenlijk erg teleurgesteld dat de Nederlandse fokkers de hengst niet zagen zitten en hebben veel goede kinderen van hem zelf gekocht opgeleid en de meeste ervan naar vooral Engeland verkocht waar veel leerlingen van Bert zitten. Bij Rutten staan nog nakomelingen van hem. Hij kan je iig vertellen met welke combinatie naar hun ervaring Clavecimbel het beste combineert.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:55

Clavecimbel komt van Statuar.(Ker Fleury SF)
Daar zit dus de springkant en niet te weinig ook.
Zoek maar eens in de Franse bloedlijnen cq stamboeken.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:25

ik heb een afstammeling van Clavecimbel van Statuar. Clavecimbel kan niet goed springen, bij de hengstenkeuring bij de kwpn had hij een 5 voor springen Mijn paardje kan ook helemaal niet springen, ook de vrije sprong niet. Dan wil die springen en dan bedenkt ie zich het is echt een dressuurpaardje. Hij is heel compact en hij gooit zijn voorbeentjes er erg goed uit met de midden draf OK dan!

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:36

Dit heb ik kunnen vinden van Clavecimbel
KWPN 84.3546
donker bruin
5/10/1984
169 cm


Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8.5
Draf: 9
Galop: 8.5
Rijproef: 8.5
Springen onder de man: 5.5
Vrij springen: 5
Terreinproef: 7
Karakter: 9
Stalgedrag: 6
Trainingsrapport: 9


Clavecimbel Statuar

Wendelin Apple King xx
Sinaeda


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:39

Ik heb net een topic gestart over Randell STV, afstammeling van... Knipoog ! Misschien laat ik hem Ivanka dekken.

Hij heeft nog niet veel gepresteerd, weet nog niet echt waarom. Ik wacht op antwoord van iemand waar ik naartoe heb gemaild daarover. Maar goed, dan heb je weer een nakomeling van Clavecimbel Knipoog!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, karmas, Punz, Ubermetrics en 46 bezoekers