Hebben jullie ook een liedje waarbij je aan je paard denkt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Hebben jullie ook een liedje waarbij je aan je paard denkt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 00:18

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die bij het horen van een bepaald liedje meteen aan hun paard denken....
Ik heb dat namelijk wel.... Bij Reamonn- Supergirl denk ik meteen aan mijn Supergirl... (daar komt ook SuperJurga vandaan haha, wel fun dat sommige mensen denken dat ze echt zo heet Haha! ) en dat heb ik bijv. ook bij de Poema's- Zij maakt het verschil. Jurres is degene die het verschil maakt in mijn leven. Als ik haar niet had.... Ik weet echt niet wat ik dan gedaan zou hebben... Zij is echt ALLES voor me. She means the world to me. Lovers
Hebben jullie ook liedjes waarbij jullie aan je paard denken? Zowel van teksten (evt. citeren!!! Lachen ) als van nummers waarop je eens een (belangrijke) wedstrijd hebt gereden...
Tell me more about it... Ben heel benieuwd. Ik denk niet dat ik de enige ben die muziek heeft bij haar paard... Cool

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:31

Overcome van Live. Zoooooo'n mooi nummer! Kan met een glimlach aan Brando terugdenken bij dat nummer. Maar soms wordt ik er ook verdrietig van. Maar dat hoort erbij. Brando... Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:32

nee, niet bij een bepaald paard denk ik bij een bepaald liedje.

Ik heb wel als ik een liedje in een bepaalde tijd heel vaak hoorde dat ik dan een bepaald gevoel bij die tijd had en dat kkomt dan weer boven als ik dat liedje hoor. Vaak wel leuk, maar soms ook echt niet!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 01:27

Het liedje van Tina Turner, 'you're simply the best'

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 09:08

net als steef.. soms ook wel nummers waar ik een kur mee heb gereden op paard&koets of paard&Landleven etc.
als zo'n nr weer op de radio is ofzo dan kan ik zo'n kippenvelgevoel krijgen..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 09:31

Bij ons krijgen de veulens altijd de naam van een kiedje of groep die op dat moment in the picture is. Zodoende S.Ready to fly, S.Ennia, S.Eternal Flame, S Orinocco Flow. Makkelijk te onthouden dus.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 10:00

Hee Greetje, wat grappig om namen te geven naar liedjes... Dat vind ik net zo gaaf als Prakkie...die haar paarden naar films noemt! Haha!
Ja, dat bedoel ik ook Nimber, die liedjes die je weer ergens aan doen herinneren... *kippenvel rules* Knipoog
Joleen, Overcome is inderdaad schitterend, mooi dat je een liedje hebt voor je Brando.
Orri... als je paardje 'simply the best' is, moet ik toch maar een keertje komen meeten *grijns* .... *LOL* *LOL* *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:49

'De meeste dromen zijn bedrog' van Marco Borsato. Toen dat nummer voor de eerste week op 1 stond, kreeg ik als verassing op m'n 11de verjaardag mijn grote droompony: Snoopy. Dat was voor mij een droom, en dat nummer was wel heeeeeel toepasselijk toen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 11:50

Hee, wat gaaf Carola. Jouw dromen zijn iig geen bedrog geweest!!! Mooi verjaardagscadeau dan!! Wat is er allemaal met deze pony gebeurd??? Heb je hem nog???

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:51

bij heel erg veel liedjes moet ik denken aan Kyra. komt door de zweer die zo'n liedje heeft. dat herinnert me dan aan iets leuks wat ik heb mee gemaakt.

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:10

Voor mijn vorige paard, die heel problematisch was (vroeger mishandeld) was mij liedje; If you don't know me bij now.
Voor Jesper; The wings beneath my wings, of evt van Paul de Leeuw: de vleugels van mijn vlucht.
Die laatste hoor je helaas wat vaker.

Navragen is beter dan afvragen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:26

Hahaha, ik denk nu ff aan Rollin' rollin' rollin' RAWHIIIIIIIDDDEEEEEEE
Bill kan nl nogal lekkert bokken, dan heb ik net het gevoel dat ik op zo'n rodeo beest zit }>

Goedgekeurd onderschrift :)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:36

She van Rene Froger (hij was van iemand anders maarjah)
denk ik meteen aan Sunny en aan Bogaschka Lovers She...

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:38

Joleen schreef:
Overcome van Live. Zoooooo'n mooi nummer! Kan met een glimlach aan Brando terugdenken bij dat nummer. Maar soms wordt ik er ook verdrietig van. Maar dat hoort erbij. Brando... Lovers

ik moet ook aan Lyr denken als ik dat liedje hoor!! Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:40

The final countdown voor mijn overleden paardje Insy. Daar had ik een kur voor klaarliggen op deze muziek maar toen moest hij ingeslapen worden. Toen ik hem bij de kliniek achterliet en in de auto stapte en de radio aanzette, hoorde ik notabene dit nummer precies.


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:58

Butterfly, van Mariah Carey
Ik houd absoluut niet van Mariah's muziek, maar dit liedje is gewoon Kwijl
Het gaat over een veulen wat ze keeg(PALOMINO!!) , en die zelf ging opvoeden, en dan na een paar jaar laat ze hem los, bij de andere wilde paarden.
Ze zingt dan ook; spread your wings and fly,butterfly..... Huilen
GEWOON SUPER!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:03

oh echt weer zo''n Jurga idee!!! Haha! Knipoog (ik ben nog steeds een beetje dol!!!) Nee ik heb het niet, maar soms als ik op een paard zit en de radio staat aan en ik ben aan het rijden, dan is het best grappig! omdat het ritme dangelijk aan mn paard is! das wel heel leuk! net of je een kur aan het rijden ben!!! Haha! (ik zei het toch een beetje dol!!!)

....

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:09

eh de kabouterdans? dan moet ik wel aan [punky denken, die is zo klein Haha! Knipoog Cool Lovers

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 15:03

1 liedje? Haha! Neuh, wel een heleboel meer!
-1e is Head over Feet van Alanis, dat komt omdat ik toen ik voor het eerst weer met Joop galoppeerde nadat hij peesontsteking had gehad het spontaan begon te bleren (de buurt dacht al: die's gek).
-2e is later gekomen, maar echt absoluut mijn beste: Hey Joe van Jimi Hendrix. Waarschijnlijk kent niemand dat nummer, maar die is zo gaaf. Jopie's bijnaam is Joe, en als ik naar m kijk zing ik altijd Hey Joe, where ya gonna run to now (gaat over Joe die zijn vrouw neerschiet en dan naar Mexico vlucht). En elke keer als we met de trailer naar huis rijden dan draait mijn pappie m voor mij. Hey Joe....
-Bij 'Afscheid' van Volumia moet ik altijd aan Hamara denken. Toen we haar hadden weggebracht deed ik smiddags de radio aan en draaiden ze dat nummer. De volgende dag heb ik de single gekocht, kan nog elke keer janken als ik m hoor, speciaal de lange versie. vooral om het volgende zinnetje: "Zeg dat je niet hoeft te gaan schat, dat je aan mij echt genoeg had, zeg dat je niet hoeft te gaan schat.... ga schat want je moet..."
-Private Dancer van Tina Turner, Joop IS mijn private dancer.
-Please Forgive me van Bryan Adams.... Tsja, dat ga ik maar niet uitleggen...
-Indian Summer van Amanda Marshall. Komt door t refrein: "My money's riding on this dark horse baby, my heart is saying it's te lucky one..."
-Love in Vain van The Rolling Stones, omdat de liefde voor mijn paard toch wel een beetje in vain is, ik zal nooit met m kunnen trouwen etc etc.
-I Alone van Live... Omdat ik heel vaak de enige ben geweest die van Joop heeft gehouden, en 'dankzij' (wil mezelf niet belangrijk maken) die liefde is hij er nog.
- Zie onderschrift.... Bill Withers geloof ik, met Ain't no sunshine... Omdat die er ook echt niet is als Joop een dagje weg is! Toen Joop 2 dagen op de uithof stond was er de zonsverduistering... heel letterlijk, maar ook figuurlijk, heb die nachten niet geslapen, zoveel zorgen zat ik me te maken.
-Ilse de Lange met I'm not so tough (tsja....) en When we don't speak, omdat Joop en ik echt nooit praten (dat zou wat worden zeg!)

En zo kan ik nog wel even door gaan... What's love got to do with it van Tina Turner... You were meant for me van JEwel... Redemption van Anouk (so go ahead now and shoot meeeeeee redemption, from you) omdat alles aan dat paard hangt, en zonder hem zou ik zelf ook niet willen zijn, en tegelijkertijd zou ik willen dat ik minder miepig was... En dat nummer is zoooooo vreselijk mooi! Het zijn er echt een heleboel, en bij elk nummer kan ik wel een dingetje aan Jopie bedenken... Ziek toch? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Laui! op 26-12-01 19:05, in het totaal 3 keer bewerkt

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 15:34

Dromendief van Van dik hout zie ik meteen Dennis z'n hoofdtje. Dan zie ik hem zo verschrikkelijk wijs kijken. Het gaat over dat de zanger zingt dat zij zo veel om hem geeft. Net als of Dennis dat kan zeggen.
Foto's van vandaag van Acda en de Munnik krijg ik ook gewoon de rillingen van.
En Andere maan van Acda en de Munnik moet ik altijd denken aan 2 pony's. Joly, een vos shetmerrie met 1 oog en een geweldig karakter(en Dennis z'n moeder), en Anita, een onwijs aparte zwartbonte shet die niets van niemand moet hebben en waar ik mee kan lezen en schrijven. Maar ik zie ze allebei helaas heel weinig.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 16:37

Ja vooral dit jaar met kerst heb ik een aantal keren een nummer gehoord waar ik wel even de tranen van in mijn ogen kreeg omdat ik vorige winter IJsco had.

Dus voor mij Mariah Carey - Miss you most (at christmas time)
Every other season comes along
And I'm all right
But then I miss you, most at Christmas time
In the springtime those memories start to fade
With the April rain
Through the summer days
Till autumn's leaves are gone
I get by without you
Till the snow begins to fall
And then I miss you
Most at Christmas time


En het nummer "The shadow of your smile" van Stevie Wonder!
The shadow of your smile when you are gone
Will color all my dreams and light the dawn
Look into my eyes, and see
All the lovely things you are to me
Lachen
Laatst bijgewerkt door Cody op 26-12-01 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 16:48

Snik snik snotter... Eternal Flame van Atomic Kitten is eigenlijk het liedje van Starlight, toen ze er niet meer was was dat liedje erg populair...
Maar ik vind m'n gevoel niet zo goed bij dat liedje passen of andersom

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:58

Bij mij ook de "" meeste dromen zijn bedrog"" van Marco borsato.
en tegelijkertijd het nummer ""Zombie"" van de Cranberries.
Ditwaren hitjes toen ik Felix net huurde, de muziek galmde altijd door de stal heen en we zongen met Marco mee.
Als ik die nummers hoor op de radio denk ik er altijd aan.

Voor Danno heb ik eigenlijk niks.

Dat ik hoorde dat de friese merrie Jitske verkocht zou worden heb ik alleen maar tina Turner gedraaid '' dancing in my dreams.''
Bij het instumentale stukje voel ik dat paard gewoon weer onde me.

Uiteindelijk mocht ze blijven en na 2 jaar is ze toch verkocht zonder dat ik daarover geinformeerd werd.
Ik draaide Ilse de Lange'' i still Cry'' net nadat ik het hoorde dat ze verkocht was.

bah wat sentimenteel, ik mis die bok na 3 jaar nog steeds. Huilen
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-12-01 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 18:08

En om in de kerst sfeer te blijven ook nog ff ALL I WANT FOR CHRISTMAS!!!!!!!!! Omdat er een kans is dat mijn droom, nu rond kerst, uit gaat komen.
En van die andere liedjes kan ik echt helemaal stil worden. Ik heb ze allemaal op CD en we mogen in de klas bijna altijd muziek luisteren. Dan kan ik echt zo verdrietig van blijdschap worden dat ze me echt ff niet aan moeten spreken omdat ik dan echt in tranen uit kan gaan barsten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ManonGrr, YandexBot en 142 bezoekers