Nee-knikken en teugels lang willen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Nee-knikken en teugels lang willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 18:05

Ik heb een probleem met Jasmijn waar ik me met de dag meer aan ga ergeren. Ze kan haar hoofd niet voldoende stilhouden lijkt het wel. Continu knikt ze als het ware 'nee'. Voor mijn gevoel houd ik mijn handen stil en mijn instructrice heeft daar ook nog nooit een opmerking over gemaakt, zij heeft me natuurlijk wel geholpen en het gaat steeds beter maar nog niet zoals ik wil. Wanneer ik mijn teugels wat strakker houdt zodat niets meer kan doen, gaat zo verschrikkelijk in protest en trek ik haast automatische aan het laatste eind. Daarnaast begint ze nu ook steeds meer te zeuren wanneer ik de teugels korter wil maken. Ze loopt dat met haar neus in de lucht en begint opgefokt te lopen. Het in een Engels Volbloed en die zijn nou eenmaal snel op hun teentjes getrapt. Afstraffen heeft niet veel zin, want dan lig ik er naast. Dat heb ik gisteren wel gemerkt. Vandaar dat ik nu ook hulp bij jullie vraag. Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt Lachen

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:45

Heb je haar gebit al eens goed laten controleren? Vaak gaan paarden dit gedrag vertonen wanneer ze last van het bit hebben met haken op de kiezen, b.v.
Ik dacht van Ascot ook dat ie liep te kloten wanneer ie bij lichte teugeldruk de teugels al uit m'n handen trok. Totdat ie onder handen genomen was door een paardetandarts en ik op de terugrit al verschil kon merken.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:04

Als t een puller is ben je genaaid, dat leer je m niet af..
Knilles doet t ook als ie lange teugel heeft gehad en k m weer op wil nemen.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 21:20

Wat is precies een puller?

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:21

Als ie de teugels uit je handen probeert te trekken, zn hoofd naar beneden gooien dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:32

Doet hij het ook aan een lange teugel?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 16:53

Mrietjesueel schreef:
Als ie de teugels uit je handen probeert te trekken, zn hoofd naar beneden gooien dus.


Oke, bedankt.
Nee, dat is ze niet gelukkig. Dat had ze vroeger wel maar dat is er na een ijd uit gesleten door haar continu te straffen wanneer ze dat deed.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 16:55

runningkawa schreef:
Doet hij het ook aan een lange teugel?


Nee, dan doet ze het niet. En daarom denk ik aan de ene kant ook dat het toch aan mij ligt, dat ik toch ze veel aan de teugels zit te sjorren. Maar met het andere paard heb ik daar geen last van en zij houdt haar hoofd wel rustig. En het gaat al wel beter hoor, maar ik vraag me nu gewoon af of ik de enige ben met dit probleem en of het dan toch, onbewust en nauwelijks zichtbaar, aan mij ligt Scheve mond