Fysiotherapeut geweest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Fysiotherapeut geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 17:26

Vandaag is de fysio bij mijn paard geweest. Hij heeft hem voornamelijk behandeld aan de linkerkant, dit omdat hij hier helemaal vast zat.
Hij had zijn nekwervels vast zitten, dit is verder getrokken naar zijn schouder, zijkant torso en zijn kruis..... Boos!
De fysio geeft aan dat de vastigheid in zijn nek al een 'oude' blessure is die er een behoorlijke tijd vervelend zit te doen. Als gevolg hiervan heeft hij dus ook in de rest van zijn lijf pijn...

Hij heeft hem ruim 3 kwartier gemasseerd en losgewerkt, Nielsson vondt dit niet altijd even leuk, vooral niet als hij hem op zijn pijnlijke delen ging zitten. Maar hij nam het redelijk goed op, volgens de fysio. Een paar keer dreigen en willen wegdraaien/lopen. Maar over het algemeen onderging hij het hele proces braaf.
Ook heeft hij nog even wat electro-magnetische therapie toegepast, hierbij stond Niels gewoon helemaal te soezen, onderlipje laten hangen, nek laten hangen en de oogjes bijna dicht.

Hij zou nu, volgens de fysio, al weer iets losser in zijn lijf moeten zijn. Dit bewees hij dan ook wel door eens even fijn met zijn tanden achterop zijn kont te krabben (het paard dan, niet de fysio Knipoog )

Over 3 weken hebben we nog een sessie staan en als het goed is, is hij dan zo goed als spierpijn/vastigheid vrij....
Met rijden moet ik goed op de ontspanning blijven rijden en loswerk oefeningen doen zoals schoudervoor, voltes, schouderbinnenwaarts etc.

Ik hoop dat dit Nielsson echt een beetje gaat helpen, hij heeft al veel te lang onnodig met een stijf lijf gelopen.
(kan nu nog boos worden op de mensen die tegen mij zeiden dat Nielsson altijd al "raar" liep, maar dat ik me hier niets van moest aantrekken)

Veni, vidi, vici


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers