hackney

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 17:16

hoi allemaal ik heb een hackney merrie van 6 jaar oud echt een snoopy maar een heel eigenwijs karakter..als ik buiten loop met haar dan draait ze haar kont om en gaat gewoon de andren kant op terwijl er niets aan de hand is...... als ik op haar rij dan doet zij het ook terwijl er niets aan de hand is en ze gaat gelijk bokken en rend dan weg gewoon eng dus...wie heeft dit probleem ook met ene hackney of kan mij vertellen hoe ik eraf kom want leuk is het niet ik hoor het wel thnx *LOL*

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:42

Haha, typische hackney-merrie streken! Gewoon heel erg streng zijn, en ook niet te bang zijn om haar een flink pak slaag te geven. Ze doen het er gewoon om! Bij ons op stal zijn de merries veel lastiger als de hengsten, en de enige oplossing is regelmatig, als ze te ver gaan, een flink pak slaag, anders nemen ze gewoon een loopje met je! En niet denken dat het zielig is, ze moeten hun plaats weten en dus ook weten dat jij de dominante "merrie" bent.

Die foto in je profiel is toch niet je hackney-merrie he? Dat is namelijk geen hackney! Overigens vind ik een hackney van 1.65m wel erg bijzonder, ik zie weinig hackney's die zo groot zijn. De enige die ik ken ruim boven de 1.60m zijn Ophelia's Grandmaster (helaas gehemeld) en Roughfield Fantasy. Weet je iets over de afstamming?

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:30

Nou, ik heb een halve hackney, een ruin, kruising met een shire. Hij heeft ook zulke streken gehad, en soms nog steeds. Idd goed aanpakken, maar op de goede manier. Ballouk moet ik dus niet slaan, dan is tie een hele dag over de emmer en is er niets meer mee te beginnen. Maar goed aan het werk zetten op momenten dat jij denkt dat er iets gaat komen. Dus tijdens het rijden: op je hoede zijn en probeer ervoor te zorgen dat jij eerder bent dan zij. Goed opsluiten tussen been en hand en áan het werk! Doet ze het toch, oppakken en gewoon verder rijden. NIET slaan of schelden... heeft geen zin. Aanpakken d.m.v. nog meer aan het werk. Goed aan het been houden en zorgen dat ze daar niet doorheen gaat.
En aan de hand zou ik het eens met een ketting proberen, dat werkte bij Ballouk altijd goed in..

Succes met je stoute hackney-tje! Haha! Tong uitsteken

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:38

ik rijd een hackney ruin en die heeft ook een behoorlijk eigen wil. gewoon streng en consequent zijn, dan gaat het vanzelf over. laat haar maar goed merken dat je de baas bent

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:12

Hmmm, ik heb op dit moment 3 hackney-merries, 2 ruinen en 2 hengsten (en over 2 weken een veulen)......over het algemeen zijn de merries het ergste. En mijn ervaring is dat ze van een tik niks slechter worden, mits je het wel terecht doet! Als je ze onterecht bestraft zijn ze zwaar beledigd, maar ze hebben wel verdomd goed door wat wel en niet goed is. Ik heb in het verleden ook wel eens gedacht dat ik het zonder bestraffende tik op kon lossen, maar daar heb ik alleen maar ellende mee gehad!

En aan het werk houden is natuurlijk altijd aan te bevelen! Anders nemen ze helemaal een loopje met je!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:21

Ik heb jaren een Hackneymerrie gereden, en die had absoluut niet van dat soort streken. Ze was echt bomproof, als er wat gebeurde keek ze eerst en besloot daarna dat het niet eng was, ipv eerst rennen en dan kijken wat veel paarden doen. Ze was wel heet, maar nooit te, was altijd te controleren.
Overigens zijn iig 2 van haar nakomelingen ook over de 1,60.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:18

ik heb ook een hackney kruising en ja ook hij is erg drammerig en sterk,goed consequent zijn is de oplossing.

mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:39

nou het is niet dat ik haar niet kan houden of dat ze altijd gemeen is....ze kan niet tegen sporen want daar heeft ze slechte ervaring mee...een zweep gebruik ik inderdaad alleen buiten is ze zo stom....verder is het een mega schatje en ik zou niets liever willen dan een hackney daarom ben ik wel trots op haar maar ik was gewoon benieuwd of jullie er iets van wisten *LOL* Haha!