Helemaal alleen het bos in geweest :d (lang)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Helemaal alleen het bos in geweest :d (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 22:09

Ben vandaag eens alleen met Tresor in het bos geweest, ze is wel al in het bos geweest een paar keer dan ging haar baasje mee op een ander paard, maar omdat haar baasje al lang niet meer gereden heeft stappen we het grootste deel en heel even draf. Maar nu ben ik dus alleen geweest.

Het opstappen was nog effe moeilijk (ze wil nooit blijven staan Tong uitsteken ) op weg naar het bos heeft ze nog 2 keer gestakt (als ze iets engs zag wilde ze gewoon niet meer vooruit Knipoog ) in het bos aangekomen wilde ze ommidelijk in draf en daarna in galop gaan, heb haar ommidelijk terug laten stappen en een tijdje later zelf gezecht wanneer ze mocht draven. In het begin was ze echt niet tehouden wilde altijd maar heen snel had mijn handen vol met haar Knipoog En ze had in het begin ook van alles schrik, plassen, een boomstronk, een boom die raar stond enz enz. Maar effe draven begon ze rustiger teworden en had ze ook nergens meer schrik van Knipoog

Maar galop, dat was nu de reden waarom ik alleen met haar in het bos wilden omdat ze nog geen evenwicht heeft bij galop (in de bak kan ze niet goed galoperen dan zit ze er juist in en dan komt er al een bocht en dan lukt haar nog niet zo goed) Dus naar een tijdje galoperen we aan, het was een goed vlot tempo maar wat me dus opviel was dat ze niet in het midden van het pad wilde blijven ze ging altijd van het pad af naar gras wat er langs lag (het was een zachtpad dus had er niks mee temaken dat het slecht liep ofzo Knipoog )

Nu nog wat gestapt tehebben en gedraaft gingen we in een 2de keer in galop op een breder pad waar ook wel veel groter paden op uitkwamen. Zet haar ingalop en liet haar eens effe goed gaan was echt super Haha! Maar toen we bij een stuk waar in een nieuw pad uit kwam op het pad waar ik op reed sprong ze op dat stuk (zaten dus half op dat ander pad) en begon ze bokkensprongen temaken enz (we knalde bijna tegen een boom op) en stonden we stil. Ik terug op het pad waar we op waren en terug in een rustige galop gezet, kwam er weer zo een pad op uit en ze deed het weer!! maar nu stonden we gewoon in een keerstil na een rare sprong omdat we niet hard aan het galoperen waren Knipoog

Toen ik daarna nog een keer ging galoperen ging ze weer heel naar de zeikant, maar deed mijn best om haar in het midden tehouden maar ze week toch nog altijd een beetje uit, maar ze was echt lui dacht dat ze moe was en dat ze daar doordus niet meer vooruit ging maar dat was dus niet Knipoog wat had haar effe terug in draf gezet maar voelde dat ze terug in galop wilde, dus ik spoorde haar aan en ze schoot echt weg en volle vaart (en ik maar denken dat ze moe was Tong uitsteken ) ze gaf nog een paar goede bokken maar ik nam haar snel terug tot een wat rustigere galop Knipoog

We hebben ook nog een "sprongetje" gemaakt lag een klein boomstammetje 30 cm of op het pad met haar voorste benen sprong ze maar met haar achterste stapte ze er over Knipoog We waren ook nog ander paarden tegen gekomen maar ze liep er heel braaf voor bij (dacht misschien dat mee met hun wilde omdat wij maar alleen waren Knipoog )
Het was echt goed gegaan en was een super leuke rit en zeker voor herhaling vatbaar Haha! Na het rijden heb ik haar staart nog gewassen en geknipt Knipoog
Maar iemand soms een idee waarom ze altijd zo afwijkt ?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world



Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:39

niemand die iets tezeggen heeft?
ben vandaag weer geweest maar dan met de rest er bij hebben alleen maar wat gestapt en soms gedraaft( maar ik wachte soms met aan draven en dan galopeerde ik bij Tong uitsteken )

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:52

nou het ging volgens mij best goed voor zo'n eerste keer alleen, hoe vaker je het doet hoe leuker het wordt succes ermee verder Lachen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 16:05

o0Steffie0o schreef:
nou het ging volgens mij best goed voor zo'n eerste keer alleen, hoe vaker je het doet hoe leuker het wordt succes ermee verder Lachen

ja ik vond het nu al super fijn dus dat belooft als ze echt goed loopt buiten Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:37

Precies, gewoon veel naar buiten dan worden ze vanzelf wat rustiger. Wat lekker dat het verder allemaal zo goed ging!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 16:45

jeps was ook nog 2 duisde herders tegen gekomen (zaten wel achter de draad Knipoog ) ik snel terug in stap gegaan maar ze had er geen schrik van OK dan! (maar wat een lawaai kunne die maken zeg Scheve mond )

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, BleikjA, GrapeshotBot, ikkedus, Knuffeldier, Vagabondo en 42 bezoekers