Wie kent deze maneges in ZH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Wie kent deze maneges in ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:16

Ik ben op zoek naar een andere manege en heb op de fnrs-site de volgende maneges gevonden die mij wel wat lijken:
* Zilverster in Zoetermeer
* Manegerie in Zoetermeer
* 't Zandeind in Nootdorp
* Ruiterclub in Pijnacker
* Prinsenstad in Delft
Wie kan mij meer vertellen over de kwaliteit van de lessen/paarden/ponys, de grootte van de lessen, tot welk niveau er les wordt gegeven, wedstrijden en over de prijzen?
Als je een andere goede manege weet in die omgeving is het ook goed.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:22

Prinsenstad: duur, volle lessen, maar goede kwaliteit paarden en de lessen zijn van hoog niveau. Wedstrijden worden zeer regelmatig georganiseerd. Als je er even langs gaat, kun je in de kantine een vrij dik informatieboekje krijgen Lachen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:29

't Zandeind in Nootdorp? NOOIT van gehoord, is die nieuw? Ken wel manege de Molenkamp in Nootdorp (www.demolenkamp.nl).
Rest ken ik wel maar kan je er geen gerichte informatie over geven helaas.

FF getsjekt, manege zandeind ligt in Riel (joost mag weten waar dat is maar niet hier in de buurt) http://www.manegezandeind.nl/serv01.htm

Manege Molenkamp is dus wel in Nootdorp, wordt binnenkort overgenomen en dan gaat er nogal wat veranderen daar, mag er helaas nog niks over zeggen tot alles rond is.
Succes alvast met zoeken naar een leuke geschikte manege.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:45

Ruiterclub in Pijnacker- Leuke gezellige manege, wordt ook lekker veel georganiseerd, verder ben ik wel wel een paar keer geweest.
Veel weet ik er niet over maar ze hebben ook een site met wat meer informatie: www.ruiterclub.nl.
Er worden ook elk jaar ponykampen georganiseerd, en in de zomer buitenritten.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:42

Ik heb zelf 6 jaar op Zilverster gereden, die eigenaar heeft ook nog De Balijmanege in Zoetermeer.
Het niveau van de lessen is de laatste jaren erg achteruit gegaan op Zilverster. Ik denk dat je er niet veel meer leert dan wat oefeningen uit de L. Het verschilt ook wel van wie je les heb. De ene instructrice heeft zo haar standaard dingen waarvoor je net zo goed ook een bandje op kan zetten, de andere geeft beter les, van haar leer je meer en zit er meer variatie in. Er is ook nog een instructeur maar ik weet niet zo goed hoe hij les geeft.
Volgens mij hebben ze een tijd terug de regel gemaakt dat er niet meer dan 10 in een les mogen. In de zomermaanden kan het nog wel eens 11 mensen worden omdat er dan veel kinderen half pension hebben dus is het wat drukker.
Over de kwaliteit van de paarden en pony's vind ik moeilijk er iets over te vertellen. Sinds ik er weg ben zijn er aardig wat pony's weg gegaan en zijn er een paar nieuwe bij dus ik heb geen idee hoe die het doen.
Elke zondag is er wel iets van een wedstrijd, in de zomermaanden stopt dat geloof ik even. Een keer in de maand is er een KNHS wedstrijd. Op de andere zondagen zijn er FNRS wedstrijdjes. Ze hebben ook wel eens iets van carnavalspringen, pas de deux en een puzzelrit in de zomer, ze organiseren er best leuke dingetjes Lachen.
De prijzen weet ik niet, daarvoor moet je even langs gaan en dan kunnen ze wel wat meer info geven.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:31

de Manegerie staat te koop, lessen zijn kleinschalig,kleine binnenbak.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:45

die naam t zandeind kwam me al zo bekend voor Haha!, Riel ligt in NB, vlakbij tilburg

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:40

Per Pb ook al gemeld maar heb nu het goede adres:

www.stalsmit.com

Hoor er hele positieve verhalen over

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:44

Ik heb altijd met veel plezier op de Prinsenstad gereden. Goede paarden, goede instructie. Niet goedkoop, maar wel kwaliteit.

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 19:13

Ik twijfel nu eigenlijk tussen Prinsenstad, Manege Smit en HC Rottemeren. De lessen zijn maar voor tijdelijk (waarschijnlijk voor een half jaar) dus of de sfeer fantastisch is boeit me eigenlijk niet zo, k heb toch nog m'n verzorgpaardje en als die over een half jaar is ingereden ga ik daarop lessen, dus vandaar dat het maar tijdelijk is.
Ik zoek eigenlijk een manege waar ze redelijk wedstrijdgericht zijn, niet dat ik persé wedstrijden wil rijden, maar ik heb ook geen zin op eeuwig wijken te blijven oefenen (al zou het vast niet verkeerd zijn). Als ik een beetje weet of dressuur echt iets voor mij is, kan ik beslissen wat voor lessen ik met m'n verzorgpony wil gaan nemen, dus vandaar.
Liever dus een manege met strenge, onaardige mensen die me helemaal de grond in trappen en maar blijven hameren op wat ik allemaal verkeerd doe, zodat ik echt snel iets leer, dan aardige mensen die in een hoekje staan te vertellen wat je moet doen.
Ik denk zelf dat priveles wel een optie zou zijn, dus als iemand daarvan de prijzen weet van de eerder genoemde maneges zou het helemaal mooi zijn.
Alle tips zijn welkom !!!

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 19:18

De mini-manege in Zevenhuizen van Scherps op bokt is trouwens ook nog een optie ...

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:39

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijzen van een PL bij Prinsenstad !!! Kan je helaas niet verder helpen ...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:59

Sily schreef:
Per Pb ook al gemeld maar heb nu het goede adres:

www.stalsmit.com

Hoor er hele positieve verhalen over

Jup het is er super! Ik rij er zelf ook om de week om nog lessen te volgen.
Zelf rijd ik bij de volwassenen en heb het onwijs naar m'n zin, en ik leer er tenminste wat, wat bij m'n oude manege niet echt meer het geval was.
Verder worden de pony's hier super verzorgd, en er worden ook wedstrijden georganiseerd. Iig geen buitenritten maar goed.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:38


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:58

Samantha4567 schreef:
Ik zoek eigenlijk een manege waar ze redelijk wedstrijdgericht zijn, niet dat ik persé wedstrijden wil rijden, maar ik heb ook geen zin op eeuwig wijken te blijven oefenen (al zou het vast niet verkeerd zijn). Als ik een beetje weet of dressuur echt iets voor mij is, kan ik beslissen wat voor lessen ik met m'n verzorgpony wil gaan nemen, dus vandaar.
Liever dus een manege met strenge, onaardige mensen die me helemaal de grond in trappen en maar blijven hameren op wat ik allemaal verkeerd doe, zodat ik echt snel iets leer, dan aardige mensen die in een hoekje staan te vertellen wat je moet doen.
Ik denk zelf dat priveles wel een optie zou zijn, dus als iemand daarvan de prijzen weet van de eerder genoemde maneges zou het helemaal mooi zijn.
Alle tips zijn welkom !!!

Even geknipt in je stukje.
Bij HC Rottemeren hebben we diverse soorten paarden en diverse instructeurs.

Bij HC Rottemeren betaal je 13.50 voor priveles van een echt goede instructeur. Eentje die je de grond in trapt. Eentje die echt overal op let.
Gisteren had ik les en je wil niet weten wat ik allemaal te horen heb gekregen (A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden groeten --> Zit je in een grote vrachtwagen? Je zit zo met je handen wijd te sturen alsof je geen stuurbekrachtiging hebt. Halthouden --> Zo, je Harley is weer ontkoppelt. Gas los, benen eraf en halthouden maar).

Ik denk dat je het beste bij de manege's die je in gedachte hebt kan langsgaan. Dan zie je de paarden, de instructeurs, kan je een lesje vanaf de zijlijn volgen of eventueel overal een proefles nemen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:03

Kleintje schreef:
Bij HC Rottemeren betaal je 13.50 voor priveles van een echt goede instructeur. Eentje die je de grond in trapt. Eentje die echt overal op let.
Gisteren had ik les en je wil niet weten wat ik allemaal te horen heb gekregen (A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden groeten --> Zit je in een grote vrachtwagen? Je zit zo met je handen wijd te sturen alsof je geen stuurbekrachtiging hebt. Halthouden --> Zo, je Harley is weer ontkoppelt. Gas los, benen eraf en halthouden maar).


Hihi zo'n instructeur was bij mij geen lang leven beschoren, streng prima maar wel op een normale manier Haha! .

HC Hillegersberg is ook een fijne manege, goede paarden en fijne instructeurs.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:10

Ow, maar hij doet het op een leuke manier hoor Vippie. Zo af en toe hoor ik ook wat ik goed doe Knipoog

Beter dan om constant te horen dat je alles goed doet Knipoog

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 12:35

Wat ik zo hoor lijkt het me een errug leuke manege !! Houd wel van streng, dus ik denk dat ik daar in ieder geval maar eens een proefles ga doen.
Niemand die weet hoe duur PL bij de andere maneges is?

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 12:37

Kleintje, is die 13,50 voor een half uur privéles op een manegepaard??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:39

Volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker, gezien ik daar nooit op manegepaarden rij.

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:14

Er stond dat je ook een privéles kaart kon nemen (voor 5 lessen) die koste dan 60 euro, weet je toevallig of dat alleen voor beginners is?

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:13

Ik rijd bij de Manegerie in Zoetermeer. Vind het een goede manege, de lessen zijn, iig in vergelijking met wat ik op andere maneges gehad heb, goed. De paarden kunnen over het algemeen ook leuk lopen. Weet niet wat je nog meer wil weten? Nadeel is wel dat de bak vrij klein en stoffig is. Verder is het nogal duur en het staat ook te koop.
Ik heb trouwens ook nog bij Zilverster gereden, toen in de kleine bak en vond het daar niet echt geweldig. Ik hoor ook wel positieve verhalen over Zilverster, maar zou er zelf niet zo snel weer gaan rijden.

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 18:45

Sily/Sietez, kunnen jullie me nog wat meer vertellen over Smit Stables?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:03

Kleintje"]
[quote="Samantha4567 schreef:
niet

Halthouden --> Zo, je Harley is weer ontkoppelt. Gas los, benen eraf en halthouden maar).



ik heb altijd geleerd om je benen er aan te houden Verward

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:06

balijmanege in zoetermeer