Lang verhaal...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snikker
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-09-01

Lang verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 14:18

Moet het even van me afschrijven, misschien niet verstandig om het hier neer te zetten, maar ja die gok neem ik dan maar. Op het moment zijn er hele grote financiële problemen aan de gang binnen mijn familie en ik word er echt helemaal gek van. Zal het verhaal proberen uit te leggen:
Mijn vader en moeder hebben ongeveer 3,5 jaar geleden een gigantisch mooi huis gekocht, op dat moment had mijn vader een eigen bedrijfje en was bezig zijn activiteiten uit te breiden op de luchthaven Eelde. Eigenlijk bleek al na nog geen jaar dat dit niet helemaal ging zoals de bedoeling was. In die tijd heeft mijn moeder een eigen winkel geopend (wat al heel erg lang haar droom was), wat natuurlijk ook de nodige investeringen met zich meebracht. Door die winkel hebben ze het in het begin redelijk uit kunnen zingen doordat er natuurlijk elke dag wel wat verkocht werd en er daardoor cash in het laatje kwam, maar ondertussen stapelden de schulden zich op. Als klap op de vuurpijl ging mijn vader zijn grootste afnemer failliet, waardoor het bedrijf van pa niet levensvatbaar meer was.
Mijn vader beheert ook het geld van mijn broer en van mijn Oma, en helaas is hij hier mee gaan schuiven waardoor zowel broer als Oma ook in de problemen zijn gekomen. Zelf heb ik redelijk vaak "donaties" gedaan in de vorm van leningen die ik nooit meer terugzie waarschijnlijk. Heb ongeveer anderhalf jaar geleden al tegen mijn vader gezegd dat het misschien verstandig zou zijn om het huis te verkopen, waardoor hij al zijn schulden kon afbetalen, maar mijn vader is vreselijk koppig en geloofd daarbij in wonderen. Dit hele verhaal is dus al verschrikkelijk lang aan de gang en nu is er weer een bom gebarsten. Broerlief had al een hele tijd een doorlopend krediet lopen, nu blijkt dat mijn vader dit al een hele tijd niet heeft afgelost en de bank wilde nu dus het hele bedrag in 1 keer terug. Niemand had dit geld natuurlijk en nu heeft de bank beslag gelegd op mijn broer zijn salaris waardoor hij een paar jaar lang rond moet komen van ongeveer 1400 per maand (met vrouw en kind).
Contact tussen mijn ouders en mij staat op een heel klein pitje, mede doordat mijn man niet meer samen met mijn vader in 1 ruimte kan zijn (is bang dat hij hem wat aandoet), mijn broer is in staat mijn vader te vermoorden, kortom echt een kerstsfeertje.
En ik zit hier dus middenin! Wordt per dag gemiddeld 3x gebeld door huilende, schreeuwende familieleden en ik weet echt niet meer wat ik hier mee aanmoet! Gister werd ik zelfs gebeld door een vriendin van mijn moeder die mij vroeg of ik wist wat er aan de hand was omdat mijn moeder jankend de telefoon had aangenomen en had gezegd dat ze niemand wilde spreken en daarna de hoorn er op had gegooid. Toen ik die vriendin had neergelegd heb ik zelf maar even een potje staan janken, waarna ik naar de verjaardag van mijn broer zou gaan. Daar aangekomen was alleen zijn vrouw aanwezig en zoontje lag al in bed. Bleek dat mijn broer een vreselijke woede aanval had gehad, het huis kort en klein had geslagen en nu bij een vriend zat bij te komen….heb maar weer geld achtergelaten en nog even met zijn vrouw een bakkie "troost" gedronken. Oma (89) is compleet over haar toeren omdat ze bang is uit haar huis gezet te worden, heb maar gezegd dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn en dat ik haar huur wel betaal….kortom ik word langzaam maar zeker maar lekker gek!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:34

Volgens mij heb ik dit verhaal al eerder gelezen errruuuugggg triest allemaal. Maa het huis is dus nog niet verkocht ?? Helaas is dat de enige oplossing nu en dan ergens rustig een huisje te huren en weer op nieuw te beginnen.

Is er niet een mogelijkheid dat jullie als familie hulp krijgen van iemand of een instantie? Het is zo sneu dat je broer de klos is van dit hele verhaal. Dit schiet niet op het zal alleen maar erger worden en dat zal ook ten koste gaan van de nodige huwelijke of relaties.

Sterkte en lucht af en toe even lekker je hart hier op bokt wij luisteren wel Lovers .

Ik hoop dat jullie op een of andere manier toch goed kerst en nieuwjaar kunnen vieren Scheve mond .

snikker
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 14:59

Verhaal heb ik idd al een tijd geleden ook neergezet. Helaas is het dus nog niet opgelost, alleen maar erger geworden. Huis is nog niet verkocht, staat nu wel in de verkoop maar omdat wij er niet meer vaak komen is het om het huis heen nu redelijk verwaarloosd, dus de prijs is ook gezakt. Denk ook niet dat veel mensen op dit moment zitten te wachten op een huis in die prijsklasse.
Hulp van een instantie is erg moeilijk als iedereen zo koppig is! Mijn vader wil daar helemaal niet aan denken, wil niet eens zijn bedrijf failliet laten verklaren. Broer heeft al een paar keer hulp gehad van bepaalde instanties (kan niet goed met zijn geld omgaan, vandaar dat mijn vader het is gaan doen), en die helpen hem nu niet meer.
Ben bang dat de relaties binnen de familie niet meer goed gaan komen, is al teveel gebeurd. Misschien wonen ze binnenkort allemaal wel bij ons in, zal niet lang duren voordat de eerste door huur- of hypotheekacherstand op straat komt te staan. Tja en wat moet je dan?? Ik heb echt geen flauw idee meer, heb af en toe het idee om te emigreren ofzo en de boel de boel te laten en iedereen het zelf maar laten uitzoeken, maar ja het blijft familie.....

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:10

wat een erg verhaal. zeker dat je broer de l*l is van alles! het enige wat ik kan zeggen is sterkte, en hopen dat het snel allemaal weer goed komt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:10

Idd het blijft familie maar je moet ook aan jezelf denken straks gaat jouw relatie stuk door je familie. En het risico dat je straks ook wordt meegesleept in alle ellende.

Denk even aan jezelf neem rust en tijd. Ik weet het het is familie maar je moet maar met 2 personen leven dat is met jezelf en je vriend Lovers .

Succes en sterkte.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:27

Eeehh, idd een super l*llig verhaal. Misschien een ongepaste vraag, maar kan je je vader niet onder curatele zetten??
Kan je iig het huis verkopen en kan hij zelf geen financiele akties meer uitvoeren (lijkt me toch wel erg belangrijk!)
Je ouders zijn, neem ik aan, ook niet buiten gemeenschap van goederen getrouwd Verward , dat zou al een hoop schelen.
Verder zou ik misschien gewoon even afstand van je ouders nemen, hoe rot het misschien ook is, maar dat zijn tenslotte ook volwassen mensen met eigen verantwoordelijkheden.
Ik begrijp best dat je man op het moment des duivels is, dat zou ik eerlijk gezegd ook zijn!! Probeer iig het kontakt met je broer goed te houden.
Laat je niet door deze toestanden leiden, ik weet, dat is verdraaid moeilijk, maar probeer het!! Anders ga jij (en je eigen gezin!!) er ook aan onderdoor. Als ik het goed begrepen heb, ben jij de enige die niet in de financiele problemen zit, laat dat ook zo blijven!!!!!!!
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je ondanks alles toch nog iets van gezellige dagen zult hebben !!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:34

jeetje meid...

ik dacht dat mijn familie een puinhoop was, maar dit verhaal is echt erg..
ik ga helemaal met prisca mee!
denk ook aan jezelf!!
ik wens je heel veel sterkte

je kan me altijd mailen

snikker
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 15:41

Helaas zijn ze in gemeenschap van goederen getrouwd, dus mijn moeder kan ook niets. Er zijn al meer mensen die geadviseerd hebben mijn vader onder curatele te stellen, te meer omdat hij ook een aardige schuld aan ons heeft die we waarschijnlijk nooit meer terug zien. Maar die stap te nemen vind ik echt heel erg moeilijk. Weet in ieder geval zeker dat ik dan nooit meer contact met hem zal hebben. Er is eens 1 familielid geweest die een advocaat in de arm heeft genomen om geld terug te krijgen, nou je wilt niet weten hoe mijn vader daarop heeft gereageerd. Op de één of andere duistere manier heeft hij altijd het idee dat hij in zijn recht staat en dat de rest van de wereld tegen hem is???
Wij zijn idd de enige van de familie die niet in finaciële problemen zitten (en dat wil ik graag zo houden), maar het is wel eens moeilijk hoor, het idee dat ik twee paardjes in pension heb staan, een mooie auto onder mijn kont heb en over het algemeen alles kan doen waar we zin in hebben. Krijg dan altijd wel van iedereen te horen: ja, maar jullie werken er toch hard voor? en dat is ook zo, maar op de een of andere manier voelt het banketstaaf, ondanks dat ik vaak genoeg geld heb gegeven....
De kerstdagen zullen best gezellig worden hoor, we hebben besloten gewoon lekker met z'n tweetjes thuis te blijven, dus ook niet naar de familie van mijn man te gaan. Lekker tijd voor mijn paardjes, samen eten, filmpje kijken en misschien even lekker uitwaaien aan het strand ofzo. Het voelt alleen zo raar.....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:54

Och jeetje, wat een gedoe Scheve mond\ , héél vestandig van jullie dat jullie kerst met z´n tweeen doorbrengen!!!! Geniet idd van elkaar en van jullie paarden en laat ze allemaal..... ?%$$"%"&§"4&%()&$ !!
Het enige wat je vader misschien enigermate tot "inzicht" kan brengen is, als iedereen zich van hem terug trekt en hem een tijd in z´n sop laat gaar koken. Het is natuurlijk erg vervelend dat hij tegen dat ene familie-lid die bij een advocaat was, uit z´n dak is gegaan. Ook al kan jij er niets aan doen, ergens word jij er toch ook op een bepaalde manier door aangeken Verdrietig !
Niet leuk alleemaal Verdrietig Verdrietig Verdrietig !! Sterkte meid!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 18:04

wat erg!!

hoop dat het wel beter wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:41

snikker schreef:
Wij zijn idd de enige van de familie die niet in finaciële problemen zitten (en dat wil ik graag zo houden), maar het is wel eens moeilijk hoor, het idee dat ik twee paardjes in pension heb staan, een mooie auto onder mijn kont heb en over het algemeen alles kan doen waar we zin in hebben. Krijg dan altijd wel van iedereen te horen: ja, maar jullie werken er toch hard voor? en dat is ook zo, maar op de een of andere manier voelt het banketstaaf, ondanks dat ik vaak genoeg geld heb gegeven....
De kerstdagen zullen best gezellig worden hoor, we hebben besloten gewoon lekker met z'n tweetjes thuis te blijven, dus ook niet naar de familie van mijn man te gaan. Lekker tijd voor mijn paardjes, samen eten, filmpje kijken en misschien even lekker uitwaaien aan het strand ofzo. Het voelt alleen zo raar.....


Groot gelijk hoor, dat je de kerst samen thuis blijft, ik zou ook geen zin hebben in een kerstmis vol ellende.
Voel je nou ajb niet banketstaaf dat je hebt wat je hebt. Jullie hebben er zelf hard voor gewerkt om het allemaal te krijgen, dus wees er trots op. Je hoeft je echt nergens schuldig over te voelen.
Dat je ouders en je broer dit niet hebben kunnen waarmaken voor zichzelf is jammer, dit klinkt misschien hard, maar het is wel realiteit.

Tegelijkertijd Snik, hoef je ook op niemand jaloers te zijn, want je hebt alles zelf: een fijn huis, riante auto, fijne paarden, een baan, en bovenal een lieve man. Wees trots en kijk eens tevreden om je heen, zal je goed doen Knipoog.
Je familie moet je denk ik maar zoveel mogelijk loslaten, hoe moeilijk dat ook is. Waarschijnlijk ben je daar te goedmoedig en sociaal voor, maar stukje bij beetje zul je toch eens aan het idee moeten wennen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 23:10

Tjeee... echt heel moeilijk. Met de crash van 11 sept erbij is het natuurlijk helemaal niet beter geworden. Kan me voorstellen dat je het ontzettend moeilijk vindt om je er vooral niet mee te bemoeien, maar misschien is dat toch gewoon het beste. Het heeft geen zin om ze geld te geven, dat is dweilen met de kraan open, al is het nog zo moeilijk. En professionele hulp inschakelen kan geen kwaad. Jij staat er nu nog vrijwel helemaal buiten en hebt dus enigzins zicht op de situatie. Ik zou niet weten wie, maar er zijn vast schuldensaneringsorganisaties die bij dit soort zaken niet te laf zijn om de boel flink aan te pakken. Ookal krijg je daardoor op het moment méér wrijving, uiteindelijk denk en hoop ik dat het beter wordt en de situatie stabiliseert...

Sterkte!

snikker
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 22:22

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties....doet me goed dat er in ieder geval meer mensen zijn die vinden dat ik "het gewoon maar moet laten gaan", hoe moeilijk dit ook is.
Diep in mijn hart weet ik dat ik niets aan deze situatie meer kan veranderen, en dat het voor een heel groot deel hun eigen schuld is. Maar het grootste probleem is dat het zo aan me knaagt.
Ga proberen wat meer afstand te houden, hoe moeilijk dit ook is! Nogmaals iedereen bedankt, soms doet het gewoon goed om te lezen of te horen hoe een ander er over denkt...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 00:29

wat een mannetje die Pa van jou. Hij moet dus heel diep zakken hoor ik al. Ik zal geen hulp geven meer, want het is een bodemloze put. Als ik hem was, dan zal ik mezelf persoonlijk failliet verklaren. Als hij personeel heeft, kunnen zij de faillisement aanvargen voor het bedrijf.

Wat voor een bedrijf is het eigelijk?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 17:27

Sterkte!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 18:29

ik heb ook zoiets meegemaakt maar dan in minder ernstige vorm. mijn ouders hebben ook een eigen zaak gehad maar het liep niet zo goed als verw8. en omdat we ons huis als onderpand hadden moesten we het verkopen, we hebben nog vanalles geprobeerd om het tegen te houden maar t ging gewoon niet anders, we hebben ook moeten lenen bij mijn opa en oma omdat we anders gewoon niet rond konden komen, dus ik weet een beetje wat je voelt, als je steun nodig hebt, moet je me maar mailen of pb'en.
Sterkte

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 21:03

jeetje wat een triest verhaal (in positieve zin), ik hoop dat je jouw en je man uit de schulden kan houden.
Je bent geweldig want je probeert je broer te helpen enzo. Dat is wel een pluimpje waard, maar je vader is wel erg koppig, emt dat geld van huis kan hij vast al een goed deel van de schuld afbetalen.
Sterkte met deze situati, ennuh zoals Prisca zegt: lucht je hart hier maar wij luisteren.

Nog prettige feestdagen, ook al word dat misschien moeilijk!

-xxx-jes Maaike