Havens Draversbrok en voedingsschema/weidegang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Havens Draversbrok en voedingsschema/weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 14:43

Ik heb even een aantal vraagjes. Waarschijnlijk ga ik per volgende week met mijn paardje verhuizen naar een andere pensionstal. Op deze stal wordt Havens Draversbrok gevoerd. Nu heb ik van wat mensen vernomen dat sommige paarden nogal fel worden van draversbrok Scheve mond Kan iemand mij vertellen of dit daadwerkelijk zo is?

Daarnaast zit ik met het volgende, mijn paard krijgt nu momenteel 2 kilo brok per dag + 2 x een flinke berg kuilgras. Op de nieuwe pensionstal gaat ze echter de weide op en krijgt ze hooi ipv. kuilgras (momenteel staat ze dagelijks alleen in de paddock). Ik weet nu niet zo goed hoe ik haar voeding hier op af moet stemmen Scheve mond Hoeveel brok zou ik haar dan bv. nog bij moeten voeren?

Daarnaast heb ik nog een vraagje wat betreft de weidegang. Mijn paard heeft 5 maanden enkel op de paddock gestaan en vanaf volgende week kan ze dus de weide op OK dan! Hoe zal ik de weidegang het beste op kunnen bouwen? Alvast bedankt!


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:22

In hooi zit minder voedingsstoffen als in kuilgras(over het algemeen), draversbrok is een prestatiebrok. Echt fel zullen ze er niet van worden, dit is een veel gevoerde brok, maar dus geen basisbrok. Gewoon wat minder van geven dus. Ook zit er nu weer vollop voedingsstoffen in het gras.

Je kunt dit het beste gewoon uitproberen. Ff kijken wat de rest van de pension paarden krijgen, Kijken wat deze paarden werken en daar jou rantsoen op aanpassen.
En dan natuurlijk ff afwachten hoe dat je paard het daar op doen en aan de hand daarvan gaan aanpassen.

Kijk wel uit met je paard gelijk in de wei te jagen, eerst een paar uurtjes, en dit zo opbouwen per 2/3 dagen een uurtje of 1,5 erbij.

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:24

Mijn haflinger en andere pony krijgen 2x een kilo onze andere pony krijgt een halve kilo 2x.
Ze worden er niet echt heel fel van hoor.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:03

Banjer is idd wel wat feller door de draversbrok... maar nog goed hanteerbaar.. (ze krijgt 2x per dag een halve kilo)

Als Banjer op het land staat, dan krijgt ze 2x per dag 1/4 kilo... Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:20

De mijne (KWPN merrie) krijgt 2x 2 kg en schep meusli + kuil 3x en weidegang.. Fel? ja, maar wel te handlen, ik word niet graag moe van paardrijden. En anders wordt ze te bloot. De hengst krijgt 2x een kilo brok en halfje muesli + 3x kuil en even uitbokken in de wei.... en daar heb ik mijn handen dan wel vol aan de eerste paar minuten... (mannetje hè, even patserig doen, dan is het ook over)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam en 39 bezoekers