wegbranden haren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

wegbranden haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 14:26

Vroeger brandde ik altijd de haren onder de kaak van m'n merrie weg, veel mooier vond ik.
Na haar blessure ben ik ermee gestopt, en met m'n nieuwe paard ben ik er nooit meer mee begonnen. Omdat het nu echt geen gezicht is, wil ik de haren toch weer gaan wegbranden.
Maar: na 4 jaar vind ik het nogal eng om het weer te doen. Ik weet nog wel hoe het ongeveer moet, maar graag zou ik van jullie horen hoe jullie het precies doen. En kleven er ook nadelen aan?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 14:52

Ik doe het niet, want ik ben dol op baardharen Lachen Lovers .
Wordt het niet weggedaan bij het scheren??? Verward

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 15:14

ik heb nog nooit van wegbranden gehoord?! ik knip de haren onder de kaak altijd gewoon bij, gaat ook prima!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 15:18

Vroeger deed ik dat nog wel eens, maar tegenwoordig ben ik in het bezit van een draadloze tondeuse en een scheermachine en vind dat veel handiger en sneller.

Het wegbranden doe je met een kaars, gewoon langs de onderkant halen en wel continue blijven heen en weer bewegen natuurlijk.
Als je geen tondeuse hebt is branden natuurlijker, met knippen krijg je dan toch snel happen.
(Bij paarden met heel veel haren onder de kin, onze friezen bijv, knipte ik vaak eerst het gros weg en werkte af met een aanstekertje.)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:32

ik heb toen wel hier op bokt gehoord dat iemand ze niet durfde weg te branden dat toen steef Verward ik kqan het ook verkeerd hebben het was iemand anders weet het eigenlijk ef niet! maar die had het dus weg gebrand dus er zal vast nog wel iemand reageren die dat wel eens heeft gedaan
nogmaals ik zou me god niet weten of het echt wel steef was Schijnheilig

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:21

wij hebben het ook wel gedaan toen we geen scheermachine hadden. Gewoon aansteker er onder, dan gebeurt er nix

Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:35

Ik heb ook wel eens de baardharen van een fjord gebrand, nou ik vond het doodeng. Ik denk; strax vliegt ie in de fik, de rest hebben we dus mooi geknipt. Ik knipte de baard van een haflinger ook altijd, oefening 'baard' kunst, als je het veel doet leer je het wel zonder happen te doen.

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:49

Kan iemand mij het nut van het wegbranden, scheren, knippen van de haren vertellen? Haren hebben een funktie bij een paard, je sloopt dus in feite je paard een stukje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:09

Ik ga met ikke mee op een zekere hoogte.
De baard van lottie knip ik bij. Branden vind ik eng en ik kan het mooi knippen.

Alles snorharen, voelsprieten en tastharen laat ik zitten die zitten er niet voor niets al wil ik een hele lange wel eens gelijk snoeien met de rest.

baard haren hebben volgens mij geen functie net als die uitstekende plukken haar uit het oor.
die werk ik ook bij maar knip/scheer het oor niet uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 22:05

Tja, Ikke, meestal ben ik het totaal met je eens. Ik houdt er ook van om paarden 'natuurlijk' te houden, mijn paarden staan ook nu nog heel veel buiten, enz...
Maar m'n zusje rijdt wedstrijden (dressuur) met mijn paardje, en daar wordt je geacht om je paard toch wel te toilleteren. Tja, jammer, maar waar. Ik houdt er ook niet zo van (vroeger wel, maar nu niet meer zo).

Ik haal ook lang niet al het haar weg, maar de grote plukken wel, gewoon omdat het er anders niet goed uitziet op wedstrijden. En dat inschrijfgeld betaal ik (nou ja, m'n zusje) niet voor niets, en ik wil dan ook geen kostbare punten kwijtraken doordat ie eruit ziet als een teddybeer.

De voetjes en oortjes zijn nu wel toonbaar (en echt niet zo kort dat ze er geen bescherming meer van hebben hoor! 5 cm haar kan ook best 2 cm haar worden, en dan gaat het ook nog wel goed). Alleen daar onder de kaak is het echt nog een ramp, dat is geen gezicht. Plukken van wel 4 cm... Niet alles hoeft eraf, maar het moet gewoon weer redelijk toonbaar worden.

Baardharen, tastharen of wat dan ook haal ik echt niet weg, want die hebben een belangrijkere functie als die gigaharen onder de kaak.


Maar helaas, voor de wedstrijden van m'n zusje moet ik toch wel wat van m'n paard slopen!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:19

Ik hoorde dat een keer van mijn vriendin ja, dat je die haren weg kan branden, maar het lijkt mij zelf behoorlijk freaky om te doen haha. Ik zou Jurres niet snel als proefpersoon gebruiken iig. Ik ben niet zo handig wta dat soort dingen aangaat, ik pak wel een schaar. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:20

Bij Elisca is het eens vreselijk fout gegaan. Ze hebben die pony van de markt afgetrokken met een totaal verbrand bekkie. Echt zooooo sneu. Ik zou het zelf niet zo snel doen, en het door iemand laten doen die weet waar hij of zij mee bezig is.

En ja, als het niet moet, dan lekker laten hangen die haartjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:15

scheren is echt 10x handiger en het resultaat wordt veel mooier.

Ikke, we weten het onderhand wel denk ik
sorry Gaaaap

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 23:46

nou wij scheren ze weg maar bij veultjes doen we ze branden maar dan blijven er stoppeltjes zitten want vind het eng te dicht bij te komen met dat vuur dus ik knip of scheer ze weg is net zo makkelijk en wel zo veilig!
groetjes jeannnette


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers