"verkeerde" beschrijving paard op marktplaats?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

"verkeerde" beschrijving paard op marktplaats?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:56

Wat zouden jullie doen....

Op de marktplaats.nl is een bepaalde handelsstal, die "onze" R. te koop hebben staan, met een volgende soort beschrijving:

6 jarige zwarte merrie van 178 cm. super imposant paard om te zien, prachtige verhoudingen en 3 goede gangen. afstamming kroongraaf x burgraaf x landgraaf 1 x ladykiller. dressuur ( m nivo) aangereden paard die een een leuke sprong kan maken, een leuk aanhankelijk karakter heeft en goed kan opschieten met andere paarden en mensen. ook kinderen geen probleem, geen stalgebreken, verkeersmak en loopt zo de trailer of vrachtwagen op. alle keuringen toegestaan natuurlijk.


Nu heeft dat paard een hele tijd bij ons op stal gestaan, ze was van een meisje bij mij opstal, en van de beschrijving klopt dus helemaal niets!!
Dit paard bokte nl iedereen eraf die erop zat, en wij snapte niet waarom, dus hebben we haar laten keuren, met als resultaat:
-klinisch helemaal afgekeurd!! op de buigproeven, op de cirkel, op alles bijna!! + afgekeurd op cornage
-Rontgen: spat!!
conclusie: totaaaal afgekeurd!!

Daarbij ramt hij de smit bijna in elkaar om het maar even bot te zeggen (3 man + 2 sedalin is nog niet genoeg om haar kalm te houden) waardoor onze staleigenaar 2 weken met zijn been omhoog heeft gezeten).
Ook staat er op de site van deze handelsstal doodleuk dat ze de paarden áltijd 3 maanden zelf eerst houden etc. voordat ze hem te koop zetten/verkopen, leuk bedacht, maar dit paard is pas sinds 3 (morgen precies!) weken bij onze stal weg!!!


Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit echt niet kunnen! De eigenaresse viel er dagelijks vanaf dus had haar te koop staan voor een ruiter die er misschien wel mee overweg kon, bij de keuring bleek dus dat het kwam door de cornage en spat en iets in de rug oid, en het paard is dus AFGEKEURD voor de sport, en levensgevaarlijk, en nu staat het doodleuk te koop als geweldig sportpaard!

Last but not least: ze is LEVENSGEVAARLIJK met kinderen..... Scheve mond
en trailer in en uitladen is ook een groot probleem.

Skattie (stalgenootje van mij) heeft ze een mailtje gestuurd, en ze mailden terug dat we gewoon de verkeerde knol voor hadden!! *LOL* najjaaa zeg, alsof wij een reus van 1,78 met precies dezelfde afstamming én papieren + foto die 2 jaar bij ons op stal hefet gestaan niet herkennen....

Ik vind dit echt erg, straks verongelukt er iemand mee! wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Laatst bijgewerkt door biepp op 08-04-04 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:58

Je kunt dus heel weinig, vervelend is dat. Hopen dat het er snel uit komt met dit paard, bijv. bij een aankoopkeuring of id.

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:03

De eventuele bieders een waarschuwingsmail sturen ??

Verder vraag ik me af waarom zo'n paard dan nog verkocht is geworden.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 21:04

Sugarmiss schreef:
De eventuele bieders een waarschuwingsmail sturen ??

Verder vraag ik me af waarom zo'n paard dan nog verkocht is geworden.

Het paard is terug gebracht naar de vorige handelaar en het meisje heeft haar geld terug gekregen geloof ik.

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:04

Trouwens die afstamming:
Dat is de hele vaderlijn van Kroongraaf *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:25

Hier kan je dus niets aan doen. Misschien in dit individuele geval kan je met een waarschuwing nog wat doen, maar zo staan er zo veel onware verhalen op marktplaats.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:31

Echt waar het is echt niet te geloven!! Boos! Boos! Boos!

Ik heb contact gehad via de mail met de mensen die dit paard nu te koop hebben staan!!

Ik heb gewoon alles eerlijk aan die mensen verteld hoe het paard in elkaar zit!

Ik ken dit paard 2 jaar! Ieder keer als de smid kwam was het een probleem!! Zoals biepp hierboven al verteld, de DA moest zelfs komen om het paard te verdoven en dan was ze nog zo sterk om door de verdoving heen iedereen rond haar te slaan. Ik heb dus verteld aan de mensen die haar nu te koop hebben staan dat ze vroeger een tauma heeft opgelopen bij een of andere smid en dat dit moeilijkheden met zich meebrengt. En dat ze op het moment dat ze met een smid met haar aan de gang gaan echt moeten uitkijken, omdat ze dan echt gevaarlijk is!!

Verder heb ik verteld dat dit paard cornage heeft en is daardoor vroegtijdig afgekeurd voor de sport! Ramonika wil soms ook een of andere aanval krijgen zodat zij zich laat vallen in stal en het lijkt dan op een epilepsie aanval!

De vorige eigenaar heeft Ramonika precies 3 weken geleden laten keuren, omdat zij precies wou weten wat het paard mankeerde! De DA heeft Ramonika klinisch afgekeurd op cornage en rontgenologisch op een lichte vorm van atrose!

Dus ik heb alles eerlijk aan die mensen verteld!!

Krijg ik als antwoord!!

Volgens mij hebben we het over een heel ander paard, paard is maandag rondom
beslagen zonder problemen, heeft zelfs niet in de travaille gestaan.
De trailer op geen probleem, gewoon doorlopen zonder ook maar enige vorm van
dwang of geweld.
Alle paarden die wij staan hebben worden 2 x klinisch gekeurd ( 1x bij
binnenkomst en 1 x na 8 weken) door 2 verschillende dierenartsen en beide
hebben ramonika goedgekeurd op alle punten, de enige opmerking was dat ze in
een stofvrije omgeving moet staan in verband met een heel milde vorm van
irritatie op de luchtwegen.

Paard staat nu al zo'n 3 maanden bij ons op stal en verder niets op aan te
merken, loopt gewoon mee in de lesjes met als jongste ruiter een meisje van
10 jaar, ikzelf rij er sinds een maand of 2 wedstrijden mee in zowel
dressuur alsook springen en ook dat geeft geen enkel probleem.

Ik denk dus dat we het over verschillende paarden hebben, want de door u
genoemde punten kan ik in ieder geval niet ontdekken.


Dit slaat echt alles!! Ik probeer die mensen gewoon uit leggen wat er met dat paard aan de hand is!! Gaan ze gewoon beweren dat het een ander paard is, maar aan hun schrijven is het nog al dubbel!! en dat ze het paard al 3 maanden hebben!! Hahahaha!! Het paard is morgen 3 weken geleden pas verkocht!! We hebben nog kopieen van haar papieren en we hebben het dus echt wel over hetzelfde paard!!

Ik heb die mensen teruggemaild, dat ik het niet kwaad bedoel maar gewoon dat ze weten wat het paard heeft en hoe ze in elkaar zit!!

Echt ik kan mij hier zo kwaad overmaken!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:32

Jemig dat is echt heel vervelend zeg! Zielig, ook voor het paard. Temeer omdat hij waarschijnlijk pijn heeft en daarom zo doet. Snap niet dat ze dat doen hoor: ze schermen zelf met 3 maanden omruilgarantie en dat de paarden minimaal klinisch gekeurd worden. Je vraagt je dan af hoe dat gebeurt...

Skattie: de advertentie kan je nog wel bereiken: via paarden te koop met unieke garantievoorwaarden en dan naar de website. Daar staat ze nog gewoon op.

Als je een kopie van het papier hebt: dan bel je toch de KNHS eens en vraag je welke ruiter haar nu in de sport uitbrengt en of het klopt dat ze al 2 maanden uitgebracht wordt...
Laatst bijgewerkt door Kyona op 08-04-04 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt


Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:33

Oja, en na mijn mailtjes is plotseling ( Knipoog Haha! ) de advertentie van marktplaats gehaald!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:34

ERm Verward Heb je de verkeerde afstamming al door gemaild? Beetje inteelt zo

- Offline -

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 21:35

DeesDeBest schreef:
ERm Verward Heb je de verkeerde afstamming al door gemaild? Beetje inteelt zo


ja het viel me net pas op na Fitzroy's opmerking, wat een blunder zeg *LOL*

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:41

Kyona schreef:
Jemig dat is echt heel vervelend zeg! Zielig, ook voor het paard. Temeer omdat hij waarschijnlijk pijn heeft en daarom zo doet. Snap niet dat ze dat doen hoor: ze schermen zelf met 3 maanden omruilgarantie en dat de paarden minimaal klinisch gekeurd worden. Je vraagt je dan af hoe dat gebeurt...


Ja, de vorige eigenarese is ook zo boos!! Het paard heeft veel pijn en daarom toonde zij veel verzet!! Volgens mij hebben die mensen gewoon zelf een "dierenarts" die de paarden voor hun de klinische keuring doet!! En volgens mij wordt het ook wel een probleem als je het bij je eigen DA wil laten doen!! En vooral het zinnetje alle keuringen toegestaan!! Er zijn nog veel onwetende mensen die voor het eerst een paard kopen en dan ervan uitgaan als dat er staat dat dan alles wel goed zit met een paard!! Het komt vaak genoeg voor dat mensen dan denken dan ga ik het paard niet laten keuren!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:01

Fitzroy schreef:
Trouwens die afstamming:
Dat is de hele vaderlijn van Kroongraaf *LOL*

Viel mij ook al op
Anders zou er wel heel veel ladykiller in Kroongraaf zitten Knipoog

Helaas kun je er vrij weinig aan doen, alleen maar hopen dat dit naar buiten komt, en die stal een negatieve naam krijgt.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:28

Als een paard zo duidelijk niet gezond is, dan komt een eventuele (verstandige!) koper daar toch vanzelf wel achter als hij/zij het beest laat keuren? En anders is het een gevalletje: wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten!
Als de vorige eigenaresse het echt zo vreselijk vindt, dan had ze zelf haar verantwoordelijkheid moeten nemen... Verkocht is verkocht, dan heb je er niks meer over te zeggen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:34

Maar hoe weet jij zo zeker dat het echt dat paard is?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 23:39

Sorane schreef:
Maar hoe weet jij zo zeker dat het echt dat paard is?


een paard dat 2 jaar bij je op stal staat herken je wel... (er stonden 3 foto's bij)
Daarbij komen de hoogte, de afstamming, de leeftijd en zelfs de aftekeningen precies overeen....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 01:27

Margreet schreef:
Als een paard zo duidelijk niet gezond is, dan komt een eventuele (verstandige!) koper daar toch vanzelf wel achter als hij/zij het beest laat keuren? En anders is het een gevalletje: wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten!
Als de vorige eigenaresse het echt zo vreselijk vindt, dan had ze zelf haar verantwoordelijkheid moeten nemen... Verkocht is verkocht, dan heb je er niks meer over te zeggen.


Ik ben het helemaal met Margreet eens.
Als het paard zo slecht is, waarom heeft de vorige eigenaar ( particulier!) haar dan verkocht?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:06

Natasha"]
Ik ben het helemaal met Margreet eens.
Als het paard zo slecht is, waarom heeft de vorige eigenaar ( particulier!) haar dan verkocht?
[/quote]

Paard is niet verkocht maar terug gebracht naar de handelaar waar ze vandaan kwam.
[quote="biepp schreef:
Het paard is terug gebracht naar de vorige handelaar en het meisje heeft haar geld terug gekregen geloof ik.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:13

Maar ik begreep dat ze daar wel 2 jaar op stal gestaan heeft? Na 2 jaar een paard nog terug brengen naar de handelaar waar het dier vandaan komt?! Die handelaar is gek! Verward

Nulla tenaci invia est via

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:37

Je kunt natuurlijk gaan kijken en je voordoen als geinteresseert. Dan weet je meteen hoe het ervoor staat.
Als het verhaal inderdaad is zoals jij het beschrijft, dan zou ik er geen probleem mee hebben om hiermee, met naam en toenaam, de publiciteit te zoeken. Ik zou een dergelijke tent boven de enkels afmaaien.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:47

Ik kan niet echt ontdekken wat er nou fout is aan het mailtje dat ze terugschrijven als ik eerlijk mag zijn. Het is een keurig net mailtje met uitleg. Ongeacht of het waar is of niet is het geen ontoelaatbare mail.

Verder, als dit waar is, en dat is altijd maar de vraag. Tja, het is iets wat volgens mij nou eenmaal veel bij paarden gebeurt. Alles is perfect en geweldig. Ik zou nog eerder bij iemand op marktplaats kopen (ik zou zowieso niet via die site kopen maar stel dat) die eerlijk zegt dat ze weg moet omdat ze dat en dat mankeert. Daar kan je dan tenminste wel wat eerlijkheid van verwachten.

'Paint' it 'Black'

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:51

Fasel schreef:
Ik kan niet echt ontdekken wat er nou fout is aan het mailtje dat ze terugschrijven als ik eerlijk mag zijn. Het is een keurig net mailtje met uitleg. Ongeacht of het waar is of niet is het geen ontoelaatbare mail.


Tja... vind ik eigenlijk ook. Het klinkt alsof ze echt te goeder trouw zijn. Als zo'n paard echt wat mankeert, dan komt dat er tijdens de keuring wel uit of met het proefrijden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:02

Daarom, je laat het paard geheel keuren. En mocht eruit komen dat ze absoluut onbruikbaar zou zijn en zij wisten daarvan, tja, dan doen ze het hun eigen naam aan.

Vooralsnog vraag ik me inderdaad af of jullie de verkeerde niet voor je hebben.

'Paint' it 'Black'

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:03

Blijft een feit dat die afstamming iig niet klopt Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:06

Tja, het zijn alleen helaas niet alleen handelaren die dit doen. Ik ken ook nog een verhaal van een particulier die haar paard wilde verkopen, een mede-bokker nota bene en die met grote stelligheid beweerde dat het paard echt nooooooit steigerde en na een half rondje had hij al 4 keer op zijn achterbenen gestaan. En ook als je dan nog eens naar berichtjes kijkt op bokt, dat je dan echt wel kunt zien dat dit niet de eerste keer was. Hoe bedoel je, onverantwoord??!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Sintara en 97 bezoekers