Pietje kan ook springen, dat is leuk!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Pietje kan ook springen, dat is leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 17:17

Vandaag zou ik pierrot (pietje) weer rijden, maar dit keer ipv alleen balkjes draven ook een sprongetje maken.. Piet is de kleinste niet (meet ruim 1.80), dus even slikken hoe dat zich over een hindernis stuurt..

Ik had m'n eigen springzadel meegenomen, zit wel het fijnst met springen en ik zat er eigenlijk erg lekker op met hem, dus die gebruiken we vaker Lachen

Eerst natuurlijk wat losrijden.. Het gaspendaal is bij hem nog niet echt uitgevonden, maar hij was wel fanatiek over de balkjes (galopspring, galopsprong "nee, pietje, dravend eroverheen" )..

Toen klein kruisje neergezet (jawel, 30cm kruisje, lees maar terug hoe groot hij is en vorm zelf maar een beeld Haha! ). Ik erop af... Pietje ziet kruisje en schrikt zich rot, snapt niet wat er nu de bedoeling is ("waarom zijn die balkjes zo bij elkaar gezet?") en dus briesend en kijkend stond ie stil..

Ik er maar even in stap op af om even te laten kijken.. tuuuurlijk is er dan nix eng..

Dus wij weer in draf, op de balkjes af, drafbalk over en hup, voorbenen sprongen en achter er maar achteraan.. Deden we nog 2x en toen snapte hij dat ook zijn achterbenen konden springen! (ja, dat lampje wil nog weleens wat laat branden bij hem).. Toen sprong hij 3x heel netjes over het kruisje, dus kruisje stukje hoger..

Nu pietje over een kruisje van 40cm.. ja, dat is heel wat anders dan 30cm, dus konden we weer van vooraf aan beginnen en niet in 1 sprong erover heen.. Maar toen hadden we het iets-meer-tempo-knopje toch gevonden en voila meneer sprong er heel netjes overheen..

Toen hij dit een paar keer had gedaan vonden we het mooi voor vandaag en zijn we tot de conclusie gekomen: pietje kan springen en we vinden het nog leuk ook!

De eigenaresse van Pietje vond het er heel aandoenlijk uitzien en vond dat het eigenlijk wel op de foto mocht.. maar ja, die hadden we dit keer thuis gelaten (voor de verandering), maar binnenkort komen die vast wel!

Al met al heb ik dus lekker gereden en gesprongen, nou ja.. springen... kruisjes huppelen Haha!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:28

whaha,
bij pietje denk ik meteen aan een shetlander ofzo..
maarnee, ene paard van 1.80.
wel gaaf, dat jullie gingen springen!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:31

Hahaha.. geweldig Haha!
Dat moet er inderdaad erg aandoenlijk uit gezien hebben...
Pietje... lieve naam ook voor een paard van 1.80m

Succes verder met springen Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:37

Pietje, je zal met zo'n giga lichaam maar PietJE genoemd worden
Ben wel benieuwd hoe hij springt, gaan we zondag maar eens kijken.

En nee, ik mag niet meer met Cheese! komen, dus foto's gaan niet door Schijnheilig

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 08:28

Pietje heet eigenlijk pierrot, maar dit klinkt wel zo leuk..
En het is op zo'n 80 cm na een shetlander.. dus bijna? Haha!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:54

pietje Haha!
wel een stoere afkortings naam Haha!
ik zie het al voor me,
een reuze paard stoppend voor een kruisje van 30 cm

Karaat_the_newforest op Instagram

Sall

Berichten: 6656
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:57

Leuk geschreven, ik zag het al helemaal voor me... Dat smaakt naar meer.
Ga binnenkort ook met met Padaula een sprongetje wagen...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 22:14

Dat smaakte dus zeker naar meer!!! Haha!:D

Vandaag dus meegedaan met springlesje (2 personen), hier de update : [VvdD] 2 super lessen gehad! Dress en Springen..

Enne, reuze paard stoppend voor een kruisje? vandaag deed hij dat voor een balkje op de grond Haha! hij is soms zo lief he... Ach gut
Aan de bakrand werd het al 'schattig' genoemd hoe hij als groot paard rondsprong... Haha!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:05

ha ha ken het verschijnsel. grote paarden hebben vaak weinig lef. bij ons op stal stond ook zo'n grote (komiek heette hij). die kon nog schrikken van zn eigen schaduw. en die shetjes zijn vaak voor de duvel niet bang. blijf het raar vinden. heb je ook foto's van het huppelen met de reus?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 21:26


"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Amazonbot, Carowl, Dartel, JPitty, Macs, MairiMacBran, Mieke, SunnyHorse en 39 bezoekers