Lois in de trailer :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Lois in de trailer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 15:21

Na bijna een maand oefenen a la Parelli hebben we het vandaag eindelijk samen voor elkaar gekregen. Lois netjes in de trailer en de klep dicht. Baasje blij *LOL*
Vorig jaar zomer ging het nl gigantisch mis toen we terug naar huis wilden na een weekend Renesse. Resultaat was dat mijn paard echt bang was geworden voor de trailer. Ik moest weer helemaal van voor af aan beginnen en hem overal onderdoor en tussendoor laten lopen op mijn aanwijzing. Toen dat eenmaal goedging langzaam stapje voor stapje de trailer in. Van het weekend was ik al helemaal blij dat hij er zo inliep. Gisteren voor het eerst met het schot er helemaal tussen en vannochtend ook eindelijk balk erachter en klep dicht. Hij stond wel wat beteuterd te kijken maar de paniek was uit zijn ogen. Na 5 brave minuten mocht hij er langzaam weer uit en even uitstieren in de bak met zijn maatje. Tjongejonge wat ging hij tekeer. Echt even alle stress eruit rennen. Maar ik ben wel trots op hem OK dan!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:25

Ik kan me voorstellen dat je trots bent, gaaf hoor Lachen

Nu weer naar buiten?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:25

Hoi hoi!
echt wel tof voor je dat het eindelijk gelukt is! Ik heb Monti Roberts een x in actie gezien met een paard dat trailerangst had en ben erg onder de indruk van hem en ook van Parelli. Gelukkig gaat mijn paard makkelijk op trailer en anders koop je haar gewoon om met een appeltje. heeft wel even geduurd voor ik de manier vond:?
Als je nl met een appeltje voor haar uit loopt doet ze t niet, maar als je haar eerst 1 hapje geeft dan zal ze alles doen om de rest ook te krijgen en staat ze binne no time in de trailer!
I.i.g. veel plezier met je paard en k hoop dat je nu optimaal gebruik kan maken van je trailer!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 16:57

Naar buiten komen we iedere dag. We hebben het geluk dat we mooi tussen Drunense duinen en Chaamse bossen inzitten (Rijen). Maar ons jaarlijkse uitstapje Renesse zit er weer aan te komen en ik vind dat een vent die zo flink is om de kerk in te lopen ook een trailer in moet kunnen Haha!. Ik rijd geen wedstrijden en heb zelf ook geen trailer dus had weinig motivatie om te gaan oefenen maar sinds ik op een nieuwe stal sta waar ik met de trailer van de eigenaresse mag oefenen doen we dat ook vaak. Ik help met het jacobskruiskruid plukken en in ruil daarvoor mag ik de trailer misbruiken Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.


natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:23

ik had eerst ook een pony die wou eerst ook niet gelijk in de trailer. wat bleek nou dat ie zijn hoofd is een keer gestoten had vroeger voordat ik haar had gekocht. dus heeft 3 maanden geduurt voordat ze de trailer rustig in en uit liep. het was ook nog een snel panniekerig pony'tje. maar alles is toen goed gekomen!!! gelukkig. maar ik heb nu een andere pony en die heeft er nog een klein beetje moeite mee maar het gaat steeds beter!!!!!

maar Natascha succes verder !!!!

groetjes elise Party!!

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:41

Wauw super joh!! Ik ken je probleem, Nacino was ook niet normaal te laden en dat al vanaf ik hem had. Nu gaat het zoww goed! Hij liep er deze week (2 dagen Parelli cursus) na eventjes twijfelen ook lekker in, bang voor de stang is hij niet meer, nu nog wat meer rij ervaring opdoen zodat hij dat ook normaal gaat vinden. Heerlijk, Parelli trailer laden werkt echt perfect voor mij.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, DDDara, Donnatella, KirstenHorse, Lanoca, lukka63, mmajar, Noukie123, Poety en 115 bezoekers