.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 13:26

......
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 13:33

nu vertrouw ik queen blindelings op de weg tuurlijk ze kan gek doen doet ze ook vaak zat... eerder konik er niks mee op de weg. was het alleen maar steigeren en overal van schrikken ook van dingen waar ze al 1000 x langs was geweest... voor zover ik weet ben ik 1 keertje omgedraaid. ik was toen alleen en queen was maar aan het steigeren en op en gegeven moment sprong ze de sloot in.. dat ws voor mij genoeg en toen ben ik naar huis gegaan. een hele tijd niet meer de weg opgeweest tot een keer in de zomer. toen was ze weer braaf en toen ben ik vaker buiten gaan rijden. tegenwoordig begint ze weer een draakje }> te worden op ed weg. overal van schrikken enz maar ik laat me nu niet gek maken Tong uitsteken hij doet maar wat die wil maar mij krijgt die er niet af en ik ga me ook eg nie omdraaien vanwege hem hoor Schijnheilig ......

en dan hebben we soraya nog... ja je kan merken dat ze dochter van queen is met haar precies hetzelfde verhaal. alleen is zij nog nooit de sloot in gesprongen. soraya rijd ik dan ook nooit alleen op de weg alleen als queen erbij is en dan is soraya heel lief Schijnheilig op een paar rare sprongen na....

maarja vertrouwen doe ik ze dus niet allebei. queen vertrouw ik wel maar soraya totaal niet. denk ook dat ik eerst vaker met soraya de weg op moet om vertrouwen op te bouwen. want vertrouwen heb je niet ineens dat moet je opbouwen

Love the life that you live, live the life that you love

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 13:43

Ik vertrouw carmen helemaal, vooral thuis weet ik echt wat ik kan verwachten..... natuurlijk is ze wel eens overblij, maar toch heb ik 't gevoel dat ik van 'r opaan kan
Op wedstrijd ligt 't iets anders, tot nu toe heeft ze me er elke keer afgebokt (hihi) maar toch kan ik me wel ontspannen als ik weer op wedstrijd ben, omdat ik op de een of andere manier weet dat ze 't gaat doen en wanneer en hoe, en dan ben ik niet bang meer...... (ofzo) ik weet niet of dat ergens op slaat, maar zo voel ik dat. 't is anders dan op een ander paard, waar ik nog nooit op heb gezeten, waarvan ik WEET dat ie rodeo gaat geven... als ik 't niet weet en zo'n beest begint, dan is 't nie zo erg, dan kan ik wel weer relaxen, maar als ik 't van te voren weet, ben ik wel wat meer gespannen.
carmen ken ik gewoon zo goed, dat ik 't niet eng vind. ook al weet ik dat ze gaat bokken. ik voel me op haar op m'n gemak. da's echt fijn!!!!!!!

Lovers

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 14:34

nee, ik ben niet bang maar kijk echt heel goed uit met buitenrijden. Hij kan zo machtig gestoord doen dat ik gewoon heel voorzichtig ben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 15:01

Ik heb een blind vertrouwen in Trammelant, die best kan schrikken van iets, maar dat altijd te controleren blijft (uitgezonderd situaties waarin er varkens zijn)
Pablo kan heel onbehouwen reageren, die vertrouwde ik in het begin helemaal niet maar dat wordt al veel beter. Als hij nu eens gek doet, en ik mopper tegen hem, met wat extra beenhulp is het meteen over.
Maar omdraaien doe ik nooit, we gaan er wel langs al duurt het een uur.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 15:06

bekend probleem, sinds ik met Leo op hol geslagen (dat was tijdens eenbuitenrit) ben, ben ik heel voorzichtig, ik ga nooooooit meer alleen met hem weg..... alleen in de bak rijd ik ook liever neit met hem..... maar ik doe het wel! Omdat wij sidns mei een nieuwe binnenbak hebben en 1 korte zijde nog open was en je keek precies het land in, en heel regelmatig gingen de paarden die buitenstonden lekker rennen en Leo wilde mee! DUs ik kjik wel heel erg uit! ik blijf ook vaak als het hard waait ed aan de andere kant van de bak! Terwijl ik Geisha volledig vertrouwde, die deed nooit achterlijk! Ook buiten niet! En Prom... tja die is jong en dat is anders... ik weet neit waarom maar die doet buiten ook niet gek! In de bak wel maar das leuk!!! }> nee hoor..... hij doet leuk en makkelijk gek! hij is makkelijk te corrigeren, terug te brengen!

....

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 15:19

Ik vertrouw mijn paard buiten wel, maar ik ben wel altijd alert, komt ook omdat ze halfblind is, dus ik moet voortdurend voor haar kijken dat ze nergens tegenaan botst of een sloot inspringt als ze schrikt, ze is wel heel mak hoor, maar ik ben altijd bang dat als ze schrikt, ze meteen ergens tegenaan kan botsen.

Wij hebben een renbaan op onze stal en daar vertrouw ik d'r dus niet altijd, zeker niet als ze fris is, aan de ene kant zit een sloot en aan de andere kant een hek, dus dan is het altijd wel oppassen. Vooral als er een sluky passeert, dat vind ze doodeng, omdat het een raar geluid maakt en ze het dus niet ziet.

Maar ik heb weleens ergere paarden meegemaakt, ik moet zeggen dat ik op jerai redelijk ontspannen naar buiten kan.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 15:22

ik heb tot 2 maanden geleden een haflingermerrie gehad. ze is toen verkocht omdat ik erg lang voor haar werd om nog dressuur te kunnen rijden, en ik had bovendien een groter paard, en geen tijd voor allebei..
heel verhaal, doet er verder nu ook niet zoveel toe.

het was een haflingermerrie van 6 jaar, een lekkere stevige, en als ze op hol sloeg net een tank, absoluut niet te houden.
op hol slaan deed ze nogal vaak, en in het begin was ik (toen een klein meisje van 11) doodsbang voor haar.
ik weet niet hoe ik echt heb gedaan, maar ik heb me over die angst heengezet en daarna ging het prima. ik begon haar gebruiksaanwijzing te leren (niet proberen om te trekken als je al op hol bent, maar als je het voelt aankomen) en ik vertrouwde haar na enige tijd blindelings. ik was een van de weinigen die op haar naar buiten durfde, op hol slaan deed ze nog steeds, dat kreeg je er niet uit, als ze ergens van schrok dan ging ze, maar bang was ik niet meer.
dat gevoel van echt vertrouwen, niet bang zijn ookal doen ze nog zo gek, dat zal ik nooit vergeten. helaas ben ik op graziano nog niet zo zeker in het bos, ik ben nu 1 keer met hem aan de kletter gegaan en ik hield mijn hart vast Haha! Schijnheilig ik hoop hem ook nog eens zo te kunnen vertrouwens, als ik dat met nicky deed..

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:09

Ik vertrouw d'r niet.
Ik weet bij Ling nooit of ze nou iets eng gaat vinden of niet.Soms vind ze iets doodeng en als we er dan de volgende dag weer langs komen kijkt ze er niet eens meer naar.En als ze iets echt eng vind kan ze best wel gevaarlijk zijn.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:40

Ik vertrouw Dennis 100%. Hij voelt aan mij wanneer hij moet stoppen en ik voel hem altijd aankomen zodat ik hem altijd een stap voor ben. Soms kan ik gekke dingen niet voorkomen maar ik weet wel wat hij gaat doen.
Met Dien heb ik dat eens stuk minder sinds ons ongeluk. Het vertrouwen is een hele tijd helemaal weg geweest, van bijde kanten. Maar sinds een paar weken gaat het weer beter. Ik ben weer vol goeie moet maar zijn d'r nog lang niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:57

Ik vertrouw sunny geen 100,maar 1000% !! We voelen elkaar uitstekend aan.En ik neem haar ook altijd los mee naar buiten,omdat ik haar vertrouw dat ze niet wegloopt.En dat heeft ze tot nu toe ook nog niet gedaan Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:24

Vertrouwen moet groeien. Dat geld voor je paard en voor je zelf.
Ik ken het gevoel wel, van: en nu draai ik om!
Ik heb weleens huilend op Isolda gezeten, ik wilde echt niet meer verder...
Ik had destijds geen vertrouwen in haar en zij niet in mij. We waren gewoon beide nog jong en onervaren.

Nu vertrouw ik Isolda volledig. Ik weet precies wat er gaat gebeuren als ze een bepaalde spier aanspant, of haar oortjes op een bepaalde manier draait.
Isolda vertrouwt mij nu onderhand ook. We zijn door de jaren heen een echt team geworden.

Dat komt bij jouw ook vast! Vertrouwen groeit door de jaren!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:31

he hallo
ik vertrouw mijn paard wel
maar toch ben ik wel voorzichtig
ik heb hem nu 2 jaar en ken zijn streken wel, maar toch je weet nooit wat er kan gebeuren
groetjes

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:46

ik vertrouw Kyra voor 200%. ik durf alles met haar. ik ken haar door en door en zij mij dus ik weet wat ik kan verwachten. heerlijk gevoel

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:10

ik vertrouw mijn bollie voor 98 %. Niet voor 100% omdat het toch een levend wezen blijft en je nou eenmaal niet in zijn koppie kan kijken.

Ik ben de enige die alles met hem kan doen. Op zijn kont hangen en noem maar op, neem hem ook meestal los mee en hij volgt mij, ik hou wel mijn hand in de buurt van de teugel als ik buiten stap voor het geval dat hij weg wil springen. Hij is gewoon mijn moppie Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:17

k vertrouw voor de volle 100% op mn concorde. d.w.z dat ik weet dat ze me nooit wat zou proberen te doen. Concorde is echter een onwijze paniektut, en is overal bang van. Maar daar heb ik mee leren omgaan.
Ze vetrouwd mij ook behoorlijk, daarom schiet ze steeds minder snel in de stress. Zeggen ze op stal ook, "goh, concorde is wel gek met je he?". Jaaaaaah, ik ook met concorde Lovers . Ze is bij mij 100 x rustiger dan bij anderen. Ze volgt me zonder erbij na te denken, en staan we stil dan komt ze lekker knuffelen. ze is gewoon ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO lief!!! Lovers Lovers Lovers

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:48

de eerste keren met Toscar naar buiten, prachtig, schrok nergens van en ik vertrouwde hem goed, maar laatst hebben ze vuurwerk afgestookt (zeg gewoon langs de wei war ik reed! Boos! Frusty ) sindsdien is hij erg schrikkerig en angstig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:01

Helaas, helaas , helaas vertouw ik mijn paard buiten ABSOLUUT niet.
Hij stijgert vaak en draait zich in de lucht om, als ie ergens van schrikt loopt ie zo achteruit een sloot in, enorm vuil bokken als ze het op haar heupen krijgt, wat een horrorpaard eigenlijk Haha!
Hij is gewoon echt niet betrouwbaar buiten.
Hij is echt heel kijkerig en kan dan ook echt compleet door het lint gaan.
Alleen als er heel betrouwbaar cool paard meegaat durf ik het aan Haha!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:31

Volledig. Ik weet trwehonderd procent zeker dat ze niks doet. En wat ze wel doet stelt zo weinig voor, daar maak ik geeneens woorden aan vuil. Ik heb nu door diverse omstandigheden drie maanden niet kunnen rijden. Ik ga er rustig op zitten en ermee naar buiten, d'r gaat niks gebeuren, nu niet, straks niet, nooit.
Soms moet vertrouwen groeien, soms is het er gewoon, soms zal het nooit komen. Maar ik vindt voor mezelf dat ik een paard meteen moet kunnen vertrouwen, niks moet groeien, het moet er gewoon zijn, in ieder geval mijn vertrouwen in het paard. Als ik het paard niet vertrouw, dan kruip ik er domweg niet op. Niet iedereen zal dit met mij eens zijn, en dat hoeft ook niet, maar ik vind voor mezelf dat ik dat moet kunnen inschatten met mijn ervaring, zo niet dan zit er iets goed fout. Voor diegene die nog niet die ervaringen hebben, geef het de tijd en de kans om te groeien, maar niet tot elke prijs. Er zijn grenzen, en soms moet je die overschrijden om ze te zien, maar zie ze dan en hou je eraan.
Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 01:15

100% nooit.. zo ver vertrouw ik niemand, ook mezelf niet.. ik kan ook schrikken Haha!
Maar Domenic vertrouw ik wel behoorlijk.. hij maakt heus wel eens een raar sprongetje, maar zal nooit iets doen waarbij hij een van ons in gevaar brengt..
Fleur, die 2.5 jarige uk vertrouw ik ook Lachen Ik ben wel eens in het bos zonder zadel en hoofdstel een paar pasjes op haar geklomen.. dame deed helemaal niets. Hoop dat dat zo blijft Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 09:54

honey vertrouw ik voor de volle 100%, en zij mij. Ik kan met haar lezen en schrijven.
Jamaica heb ik pas (bijna) een half jaar, ze is nog erg jong en onstuimig, en sterk. Nee, haar vertrouw ik voor een groot deel, maar nog niet voor de volle 100%

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:07

Metellica vertrouw ik voor 100% Haha!
Ik heb hem uit de elende gesleept en hij is me volgens mij wel heel dankbaar.
Met rijden zou hij me er niet af bokken alleen met een buitenrit dan geeft ie meestal in de galop een flinke bok meer niet gemeen ofzo.
Ook als ik in de stal sta te poetsen dan kijkt ie altijd waar ik ben enzo Lovers Lovers
Nee dat vertrouwen tussen mij en Metel zit wel goed, daarvoor hebben we nu al teveel voor meegemaakt Lachen
Groetjes Tamaar

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 19:32

ik vertrouw berdien voor een groot deel, maar nog niet helemaal 100%, maar ik heb haar ook nog niet eens 5 maanden, dus het vertrouwen meot nog groeien. toch gallopeer ik met een los teugeltje vaak... ook buiten... ze is buiten nog maar 1 keer geschrokken in die 5 maanden

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:05

jullie vertrouwen moet komen..
toen ik voor het eerst met mijn pony ging rijden was ze overal bang voor ..
meestal ging haar weigenootje mee met mijn vriedin of ze liep mee ik vertrouwde haar gewoon het maakte me niks uit wat ze deed....nou ik denk 4 maanden later loopt ze steeds voorop. en is ze heel dapper dus ik zou zeggen veel oefenen dat vertrouwen komt nog wel. sterkte!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:07

Ik heb mijn pony al bijna 5 jaar duz ik ken hem door en door en vetrouw hem 100%. Maar dat andere paard rijd ik nog maar een jaartje op en die vetrouw ik voor geen meter!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers