Welke stal zou jij kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke stal zou jij kiezen?

Grote manege
11 (18%)
Wei met uitloopstal
36 (59%)
Verder zoeken...
14 (22%)

Totaal aantal stemmen: 61


Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Welke stal zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:42

Ik heb Ushi nu al ongeveer 5 maanden (zie profiel voor foto's *hinthint*)
Maar ze is echt ongeloofelijk veranderd (in de negatieve zin) sinds ik haar heb gekocht en ze dus verhuisd is.
Haar leefomstandigheden zijn ook echt compleet veranderd, vroeger stond ze altijd op de wei,
nu staat ze grootste deel van de tijd in de stal en komt in de winter niet meer buiten en in de zomer ook maar weinig.
Nu heb ik misschien een alternatief en moet ik dus beslissen of ik naar een andere stal zou verhuizen, of blijven waar ik nu ben.

GROTE MANEGE
website schreef:
Een goede verzorging en gezondheid vereisen een schone stal.
Alle paarden en ponys, zowel eigenaars- als manegepaarden staan in ruime boxen.
Alle paarden staan op stro en worden dagelijks uitgemest of opgestrooid, ze staan allemaal in vol pension en worden 3 x per dag gevoederd.
De eigenaars beschikken in de manege over volgende faciliteiten:
-2 overdekte pistes van 20 x 40 m
-2 buitenpistes, 20 x 40 m en 20 x 60 m
-2 paddocks
-overdekte stapmolen van 20 m diameter
-2 wasplaatsen
-mogelijkheid tot weidegang rondom de manege
-springparcours
-militaryparcours
-verwarmde zadelkamer

Ik heb op deze manege leren rijden, en heb er dus heel veel vriendinnen en Ushi staat nu ook hier.
De manege ligt in een heel groot bos met heel veel mooie wandelpaden, maar is ook wel redelijk druk in weekend en zomer.
In de zomer komen de paarden als het goed weer is 3 keer per week een paar uurtjes in groep buiten.
In de winter mogen de paarden niet op de wei, ze is dus zoizo al lekker fris door het weer en dan staat ze nog eens altijd binnen.
Het is ook een heel grote manege, en in het weekend is het er dus ook super druk met veel pennymeisjes.
Ook in de vakantie's zijn er altijd kampen met 4 groepen per week en is er dus pas vanaf 5 uur een piste vrij.
Er staan minstens 150 paarden (manege + eigenaars) dus echt een gezellig vriendensfeer is het niet echt
Er stopt aan mijn school een bus die rechtstreeks naar de manege gaat, maar van mij thuis is er geen rechtstreekse bus.
Vanaf de bushalte moet ik wel nog 20 minuten flink doorstappen langs een drukke weg voor ik echt bij de manege zelf ben.
Met de auto vanaf mij thuis is het ongeveer 10-15 minuten als mn ouders me brengen (in het weekend en woensdag).
Vooral de 2 binnenpistes (die wel heel vaak bezet zijn Scheve mond ) en mijn vriendinnen vind ik super aan deze manege.
Ik moet me ook helemaal nix aantrekken van voeren of uitmesten ofzo, word allemaal door stalknechten gedaan.

Prijs: € 300 (alles inbegrepen)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WEI MET UITLOOPSTAL
Een vriendin die ik van de manege ken en die al een paar jaar bij mij in de les reed voordat ik een paard kreeg,
krijgt binnenkort ook een eigen paard en gaat die op een wei van haar nonkel vlakbij haar huis zetten.
Ze zouden daar dan 2 uitloopstallen in die wei bouwen, en 1 van de 2 stallen verhuren aan iemand.
Er zou dan ook een buitenpiste gemaakt worden, zodat ze toch nog een beetje fatsoenlijk kunnen rijden.
Dit meisje rijd nu bij de LRV wedstrijden met een paard van haar nonkel (die dus in de paarden zit),
en zou dit dus ook gaan doen met haar eigen paard, en ze gaan dus ook een trailer of camion kopen.
Als ik dan met Ushi daar in de wei zou staan, zou ik mee naar de trainingen en wedstrijden kunnen.
Die mogelijkheid heb ik nu totaal niet omdat mn ouders niet met een trailer kunnen rijden en we zelf geen trailer hebben,
maar het is eigelijk altijd al mijn grote wens geweest om wedstrijden (vooral springen) met Ushi te gaan doen.
Ik zou dan wel zelf regelmatig een beetje moeten meehelpen, dus de stallen uitmesten enzo.
Voeren zou het meisje en de nonkel van dat meisje wel doen want die zijn eigen paarden staan daar vlakbij.
Ik heb geen rechtstreekse bus van school naar die wei, dus zou eerst moeten overstappen.
Maar er is wel een rechtstreekse bus van mij thuis naar de bushalte het dichtst bij die wei.
Het is van de bushalte ook maar 5 minuutjes stappen naar de wei dus dat is veel minder lang.
MAAR die wei is nu nog bezet, en het is dus nog niet zeker wanneer ze vrijkomt voor onze paarden.
Waarschijnlijk tegen de grote vakantie ofzo, maar alles moet natuurlijk nog gebouwd worden enzo.
Het is ook nog niet zeker of we een vergunning krijgen voor de stallen en piste, maar dat kwam in orde volgens de nonkel.

Prijs: niet zeker, niet veel waarschijnlijk

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:59

haha wat is nonkel??
Als dit de enige 2 opties zijn en er verder geen stallen in de buurt zijn zou ik naar stal 2 gaan als er ook echt een buitenbak komt! Ik vind dat elk paard weidegang moet hebben, zeker in ze zomer en in de winter in een paddock ofzo..
Als ik t zo hoor is jouw paard niet echt gelukkig waar je nu staat dus zou ik weg gaan!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:02

nonkel is een oom.
Belgen op een nederlandsforum is prima, maar laat ze asjeblieft wel nederlands schrijven Scheve mond

Goedgekeurd onderschrift :)

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:02

Ik heb ook voor optie twee gestemd. Als die buitenbak daar echt komt zou ik daar zeker naartoe gaan, het klinkt alsof je paard nu niet gelukkig is. Ik zou in dat geval voor mijn paard kiezen en de vriendinnetjes en luxe achterlaten

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:03

ik zou gaan voorlopig voor de manege en verder kijken naar iets anders, of misschien een stukje wei dat je gedurende de zomermaanden kunt afhuren zodat ze dan iets langer buitenstaat aangezien je zelf aangeeft dat de mogelijkheid bij de manege hiervoor maar gering is.

die uitloopstal is nog erg zeker, het ding staat er nog niet eens en kun je dat wel allemaal aan met uitmesten etc aangezien je ook nog schoolgaand bent, plus als jij eens n keer ziek bent en je vriendin ook wie gaat dan jullie paarden doen, haar oom?
nee ik zou voor iets meer zekerheid kiezen en wie weet draait ushi bij als ze wat meer naar buiten kan en misschien wat meer beweging krijgt?

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:09

Aangezien het nog niet zeker is wanneer die wei vrij komt zou ik verder zoeken.
Persoonlijk heb ik het niet zo op met je paard staan op een manege.
Ook daarom heb ik voor verder zoeken gekozen.
Veel succes!


Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:09

Billy schreef:
nonkel is een oom.
Belgen op een nederlandsforum is prima, maar laat ze asjeblieft wel nederlands schrijven Scheve mond

Ik vind dat ik me al heel erg aanpas aan jullie, maar je kan niet verwachten dat ik perfect "hollands" praat hè!
Wist ik veel dat jullie het woord nonkel niet kennen, dacht dat dat wel het zelfde was in nederland als in België.
Het is trouwens geen nederlands forum, het is "het grootsete paardenforum van de BENELUX!!!!"

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:33

bokt.NL
Dat het het grootste paardenforum van de Benelux is, is gewoon een feit.
Maar zie jij hier Luxemburgers die hun eigen taal praten? Knipoog
Het gaat trouwens niet alleen over jou hoor, ik vind vaker topics van Belgen vervelend te lezen door het taalverschil

Goedgekeurd onderschrift :)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:40

Billy schreef:
bokt.NL
Dat het het grootste paardenforum van de Benelux is, is gewoon een feit.
Maar zie jij hier Luxemburgers die hun eigen taal praten? Knipoog
Het gaat trouwens niet alleen over jou hoor, ik vind vaker topics van Belgen vervelend te lezen door het taalverschil


Dan lees je ze toch niet. Slaat echt nergens op!

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik zou kiezen, je hebt wel veel faciliteiten op die grote manege maar zelf ben ik niet kapot van Manege's. Toch zou ik denk ik voor die optie gaan.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:53

Ik zou voor de stal met uitloop gaan. imo is een paard het best af met zoveel mogelijk bewegingsvrijheid en die heeft hij in een stal met uitloop meer dan op een manege..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:53

maakt toch niet uit. bij mij op school zitten mensen uit het hele land en ook nederlanders onder elkaar hebben soms woorden die ik als nederlander ook niet snap!

vind t altijd wel grappig al die verschillende woordkeuzes! stoor mij er ook zeker niet aan.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:58

Misschien kun je nog verder zoeken naar een andere stal, want als je naar stal 2 zou verhuizen heb je misschien kans dat je dus tot augustus ofzo moet wachten tot ushi de wei in kan... Maar het is wel fijn dat je dan wedstrijden en zo zou kunnen gaan rijden...
Ik denk dat als hun toch kunnen zorgen dat ze zo snel mogelijk de wei op kunnen dan ik bij die oom zou gaan staan.

Let love shine so bright

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:01

Ik zou voor de wei met uitloopstal kiezen, ik denk dat je je paard daar veel meer plezier meedoet, verder heb ik totaal geen moeite met Belgische woorden, als je een woord echt niet begrijpt, kun je altijd een PBtje sturen naar de "Belgische" bokker Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

prompter

Berichten: 10922
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:05

Oh, moeilijke keuze... zonder bak zou ik toch voor de manege kiezen voorlopig (anders kun je 's winters niet eens trainen als het donker is), maar zodra er een goede bak is zou ik naar stal 2 verhuizen Lachen.

En alle Belgische woorden lekker laten staan, zo leren we nog eens wat van elkaar (goede tip Ann, PB'tje als je iets niet begrijpt )

Extremely rare and Beyond Compare

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:07

Ik vindt het wel 2 uitersten...
Is er geen tussen oplossing, een iets minder grote stal maar wel met meer weidegang en goede rijbaan?
Verder ga ik mee met carolinef, zolang die wei niet zeker is en er nog geen stal staat lekker bij de manege blijven staan (zou willen dat wij zoveel faciliteiten hadden voor zo weinig geld), de meeste paarden die alleen weidegang gewend zijn moet idd even wennen als ze ineens op stal komen te staan maar meestal komt dit vanzelf goed (uitzonderingen daargelaten).
Ik zou het voorlopig dus even aankijken...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 13:12

Vippie schreef:
Verder ga ik mee met carolinef, zolang die wei niet zeker is en er nog geen stal staat lekker bij de manege blijven staan (zou willen dat wij zoveel faciliteiten hadden voor zo weinig geld)

Jaja, dat was ik zoizo van plan hoor, blijf zoizo op de manege tot alles op die wei in orde is.
Maar de keuze was dan bedoeld: ALS die wei klaar is, dus piste enzo, zou ik DAN naar daar verhuizen?
En zo weinig geld vind ik het toch niet hoor, 300 euro per maand vind ik toch al een flink pak geld. Scheve mond

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:19

Anjatjeuh schreef:
[En zo weinig geld vind ik het toch niet hoor, 300 euro per maand vind ik toch al een flink pak geld. Scheve mond
[/quote]


Hier in de randstad van NL betaal je gerust het dubbele hihii Maar t blijft idd een pak geld...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:04

Billy schreef:
bokt.NL
Dat het het grootste paardenforum van de Benelux is, is gewoon een feit.
Maar zie jij hier Luxemburgers die hun eigen taal praten? Knipoog
Het gaat trouwens niet alleen over jou hoor, ik vind vaker topics van Belgen vervelend te lezen door het taalverschil


Moet je maar eens de spellingsfouten van veelal de Nederlanders bij elkaar tellen, leest ook moeilijk hoor. "Nonkel" is trouwens niet eens een regionaal gekleurd dialectwoord maar wordt in heel Vlaanderen gebruikt. Ik vind jouw opmerkingen erg onvriendelijk en weinig gastvrij naar Belgen toe.

On topic. Ik denk dat het een moeilijk keuze is. Blijven staan in de manege zou ik persoonlijk niet zien zitten. Zoals ik al zei, ik vind het meer een fabriek dan een manege. Ushi zal op het een weide veel meer naar haar zin hebben maar het zal van jouw kant wel enkele inspanningen en opofferingen meebrengen. In de winter, als het koud en donker en nat is, gaan uitmesten/voeren/buiten rijden is niet echt een pretje. Anderzijds beleef je op die manier wel het "echte eigen paard hebben" Knipoog

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:14

Zo te horen is je paard minder gelukkig nu hij zo lang op stal staat. Dus je kan verder zoeken, of voor het weiland met de uitloopstal gaan. Als alles geregeld kan worden, zou ik voor het weiland kiezen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:35

Billy schreef:
nonkel is een oom.
Belgen op een nederlandsforum is prima, maar laat ze asjeblieft wel nederlands schrijven Scheve mond



[HK] Update taalbloopers 2

Is een populair topic van inmiddels 160 pagina's.
Voornamelijk gevuld met missers van ''Ollanders'.
Ik ben mezelf daar al tegengekomen, hoor.
Jij niet? >;)

On topic:
Stal twee lijkt me aantrekkelijk voor je paard, maar of je zelf
alle extra zorg aankunt?
Ik zou voor 'verder kijken' kiezen. Lachen

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:16

Het gaat in dit topic over de keuze tussen stallen. Niet over het wel of niet correct spellen van de Nederlandse Taal. Daar hebben we idd andere topics voor, zoals die die BV aangeeft. En alle taalblunders staan daar vast nog niet in!

(is het trouwens wel eens opgevallen dat de Belgen negen van de tien keer het programma "Tien voor Taal" winnen? Zegt toch wel wat over de kennis van het Nederlands van de Belgen, lijkt mij zo.... Knipoog )

Graag dus weer on-topic Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:43

Ik denk dat stal 2 dan toch een betere keuze is. Ik zou wel wachten met verhuizen tot het paard van je vriendin daar ook staat, dan weet je zeker dat alles door gaat.


Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:41

Heb je al die extra voordelen (trailer, mee naar wedstrijd, naar trainingen enzo) alleen met die vriendin besproken of ook met haar nonkel? Want misschien heeft die nonkel daar helemaal geen zin in en sta je daarna op je neus te kijken. Dus voor je een beslissing neemt, goed overleg met haar nonkel. Ik zou idd ook voor optie 2 gaan, dat je van school uit geen goede verbinding hebt, ach, het is toch prettiger thuis even om te kleden. Bedenk wel dat je in de winter waarschijnlijk idd minder kan trainen, of er moet bijv. een baklicht komen. Maar voor het welzijn van je paard en idd voor het eigen paard gevoel zou ik voor optie 2 gaan of idd verder zoeken. Zou zoiezo oren en ogen openhouden als ik jou was!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:01

Echt moelijke beslissing. Ik heb gestemd op de 2e stal omdat het fijner voor je pony en jou lijkt. Maar ik zou zeker nog even verder zoeken, wie weet kom je nog iets tegen wat leuker is, bijvoorbeeld met een binnenbak erbij.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 21:46

Amable schreef:
Heb je al die extra voordelen (trailer, mee naar wedstrijd, naar trainingen enzo) alleen met die vriendin besproken of ook met haar nonkel? Want misschien heeft die nonkel daar helemaal geen zin in en sta je daarna op je neus te kijken. Dus voor je een beslissing neemt, goed overleg met haar nonkel. Ik zou idd ook voor optie 2 gaan, dat je van school uit geen goede verbinding hebt, ach, het is toch prettiger thuis even om te kleden. Bedenk wel dat je in de winter waarschijnlijk idd minder kan trainen, of er moet bijv. een baklicht komen. Maar voor het welzijn van je paard en idd voor het eigen paard gevoel zou ik voor optie 2 gaan of idd verder zoeken. Zou zoiezo oren en ogen openhouden als ik jou was!

De wei komt er zoizo, die gaan haar ouders kopen en er komt zoizo ook een pensionklant en ze zouden graag hebben dat ik kom
In de schuur van haar oom die niet gebruikt word gaan ze dan 2 boxen zetten en ook zadelkast en poetsplaats komen daarin.
Buitenpiste zou ook niet zo heel veel voorstellen hoor, gewoon wat speciaal zand met houtsnippers met omheining. Tong uitsteken
Al die voorzieningen zou zij zoizo krijgen voor haar paard, ik moet dan natuurlijk wat betalen om die ook te gebruiken.
Mee op wedstrijd gaan enzo staat natuurlijk nog niet 100% vast, maar haar oom heeft daar eigenlijk niets mee te maken.
Zij zou zoizo een trailer of camion krijgen en ik weet niet juist waarom, maar ze ging een 2-paards nemen.
Ik denk ook wel dat mijn ouders eventueel zouden willen bijleggen voor een gemeenschappelijke trailer als ik het vraag.
Als Ushi dan toch bij haar paard staat en zij nog een extra plaats heeft in de trailer, zou ik voor een deel van de benzine,
gewoon altijd kunnen meerijden naar de plaatsen waar zij met haar paard naartoe gaat, dus wedstrijden enzo...

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers