Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 23:05

hee allemaal.
zoals de titel beschrijft, ben ik opzoek naar de afstamming van mijn paard.
het gaat over een few spot appaloosa uit 1999 met een F5 brandmerk.
het probleem is echter dat wij niets weten en hebben (geen paspoort oid), alleen haar chipboekje. ik ben op internet aan het zoeken voor dit nummer, tot nu toe zonder resultaat. heb ook contact opgenoemen met een chipdatabase, waar ik nog antwoord van verwacht.
ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen hier, connecties/ meer verstand heeft met databasen, brandmerken etc.
ik heb vorig jaar ook al een topic hiervoor geplaatst (heel lang geen tijd meer gehad hiervoor helaas), maar niet verder gekomen.
ze is gechipt in belgie, maar komt waarschijnlijk uit amerika (al weten we dit niet zeker), het is in ieder geval een belgisch chipnummer.
de vorige eigenaresse heeft haar van een handelaar, welke nog steeds de papieren zou opsturen (wat natuurlijk niet is gebeurd Boos! ), zelf denken wij nu dat hij deze papieren voor een ander paard gebruikt heeft.
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Mvg Lotte

de link naar mijn vorige topic: [WN-FA] Welk brandmerk is dit?
(staat ook een plaatje van het brandmerk, halverwege de pagina)

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:07

Aangezien dat brandmerken in Belgie en Nederland verboden is, zo je idd kunnen concluderen dat zij oorspronkelijk vanuit USA naar Europa is gekomen.
Op deze link vindt je al de addressen van de officiele instanties waar brandmerken van iedere staat in USA moeten worden geregistreerd. Stel een algemene mail met foto's (duidelijk!) van het brandmerk op naar iedere instantie.
http://www.cowboyshowcase.com/brands.htm#howto

Wat het chip betreft ... Belgie chipt links.
Als zoals gezegt is in de andere topic, duidelijk bewijs is dat het paard in Belgie is gechipt dan moet de chipper te achterhalen zijn! Deze gegevens staan in de chipboekje die je zegt te hebben. Waar is deze boekje uitgegeven? Welke stempel staat erin? Wat is de uitgevend authorisatie?
Vanuit de chipnummer kan je ook (normaal) veel leren. Als de landennummer idd Belgisch is dan zijn de volgende nummers de gebruikers id met daarna de volgnummer. Adhv de gebruiker's id kan je achterhalen aan wie de chip is uitgegeven voor distributie en normaal ook welke fabrikant de chip heeft gemaakt. Deze laatste instanties moeten een register bijhouden van welke nummers aan welke personen/organisaties/instanties enz ezn zijn uitgegeven.
Als je achter deze informatie kan komen dan ben je al een beetje verder en misschien zelfs de importeur, of verkoper, op de hielen.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:29

bedankt voor de site, ik ga zeker contact met ze opnemen Knipoog
de chip is opgenomen bij kleine huisdieren in belgie, blijkt. de chipper is helaas niet bekend Boos!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:40

MieLo schreef:
bedankt voor de site, ik ga zeker contact met ze opnemen Knipoog
de chip is opgenomen bij kleine huisdieren in belgie, blijkt. de chipper is helaas niet bekend Boos!


Iedere chip wordt geregistreert: welke bedrijf het heeft gemaakt EN aan wie die bedrijf het heeft uitgegeven! Dus aan de hand van de chipnummer kan je achterhalen welke bedrijf en via hun aan wie zij het uitgegeven. Dan is het een kwestie van die instantie/stamboek/DA of persoon op te sporen en meer informatie te vragen. Vraag wel wat doorzet vermogen, laat je niet afscheppen, en speurwerk!

smilegirl

Berichten: 41
Geregistreerd: 11-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:11

over die verkoper ga naar de politie het is kinderachtig dat je er heen gaat maarja!!

groetjes tessa :D :D :D :P :P :(:) :(:) *D *D

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:13

Als ik het goed heb is de R jaargang van het KWPN de laatste die gebrand zijn. Dus brandmerken is nu ik geloof 5 jaar geleden afgeschaft. Paard kan dus wel in NL gebrand zijn. Bijv als 3-jarige op een keuring o.i.d.

Cathyy98_
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-07-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:22

MieLo schreef:
hee allemaal.
zoals de titel beschrijft, ben ik opzoek naar de afstamming van mijn paard.
het gaat over een few spot appaloosa uit 1999 met een F5 brandmerk.
het probleem is echter dat wij niets weten en hebben (geen paspoort oid), alleen haar chipboekje. ik ben op internet aan het zoeken voor dit nummer, tot nu toe zonder resultaat. heb ook contact opgenoemen met een chipdatabase, waar ik nog antwoord van verwacht.
ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen hier, connecties/ meer verstand heeft met databasen, brandmerken etc.
ik heb vorig jaar ook al een topic hiervoor geplaatst (heel lang geen tijd meer gehad hiervoor helaas), maar niet verder gekomen.
ze is gechipt in belgie, maar komt waarschijnlijk uit amerika (al weten we dit niet zeker), het is in ieder geval een belgisch chipnummer.
de vorige eigenaresse heeft haar van een handelaar, welke nog steeds de papieren zou opsturen (wat natuurlijk niet is gebeurd :( ), zelf denken wij nu dat hij deze papieren voor een ander paard gebruikt heeft.
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Mvg Lotte

de link naar mijn vorige topic: [WN-FA] Welk brandmerk is dit?
(staat ook een plaatje van het brandmerk, halverwege de pagina)


Weet de ex eigenaar het niet?

Cathyy98_
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-07-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:23

Sorry, lees nu pas dat de eigenaar niks gestuurd heeft... Heb je foto's??

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:16

supersambo schreef:
Dus brandmerken is nu ik geloof 5 jaar geleden afgeschaft.


Brandmerken is sinds 2001 in Nederland niet meer toegestaan.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:57

Maar geldt dat ook voor de benelux? Zoektocht ligt weer stil, ben nog steeds niet verder gekomen helaas

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op zoek naar de afstamming van mijn appaloosa, wie kan helpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:34

Dit is al een oud topic en aangezien er geen nieuwe info is, zullen we hier maar een slotje plaatsen.
Mocht iemand alsnog een goede tip hebben, dan kan er altijd nog een PB naar TS.