Verjaardagskadootje van Bep :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Verjaardagskadootje van Bep :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 17:28

Om 14.30 ging ik hooi voeren en vond Bep ff te rustig en ja hoor, ze ging liggen. Toen ik de ponys hooi had gegeven, stond ze weer. Ze stond te pompen als een gek en had duidelijk Verdrietig pijn. Meteen haar wezen temperaturen, geen verhoging gelukkig. Er kwam een herrie uit haar darmen, dus een krampkoliekje. Meteen de DA gebelt en hij was binnen 20 minuten hier. Haar ademhaling was eigenlijk weer normaal en de DA heeft hij een pijnstiller en een darmverslapper gegeven. Buiten met haar stappen kon niet, want het plenste als een gek. Strakt maar een poging wagen. Verward
We waren aan het wachten hoe ze op de prik reageerde en hij zei: "Wat lijkt ze op haar vader Matador, ze heeft dezelfde rare aftekeningen aan haar benen". *LOL* Hij vind haar heel mooi aan het worden. Dit doet me weer goed, de rekening strakt wat minder. Maarja, dat hoort er ook bij die rekeningen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 17:35

erg zeg
kan je niet door de stal heen lopen of heb je geen regendeken ofzo?
veel succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:49

regendeken op, regenjas aan, of tussen de buien door naar buiten, stappen lijkt me wel goed voor haar.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:15

Jeetje arm paard...
Waarvan heeft ze koliek gekregen?
Wat is dat eigenlijk krampkoliek? Ik ken alleen gas- en verstoppingskoliek van krampkoliek had ik voor jou bericht nog niet eerder van gehoord.
Het borrelen in de darmen is normaal juist goed, maar wat is er dan anders aan bij krampkoliek??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 22:27

Het regende en stormde zo hard, dat ze niet eens naar buiten wilde. Ze is nu weer helemaal de oude. Krampkoliek is zeg maar kramp wat wij ook wel eens hebben. De DA hoorde het zo borrelen, dat hij zei Goh is ze niet aan de diaree. Haar mest is normaal. Dat pompen was vast een kramp, want ff later ademde ze weer normaal. Ik geef het weer de schuld, dan een lekker zonnetje, dan regen, dan sterves koud, storm enz.
Het weer hou ik in de winter extra in de gaten. Ze voorspelde vorst en sneeuw. Alle paarden hebben sinds gister iets minder krachtvoer en wat extra hooi. Tussen de middag krijgen ze nu een slobbertje i.pl.v. bix. Ze gaan zo veel mogelijk naar buiten met regendekens op, maar als het zo stormt en regent gaan ze wat korter naar buiten. Als het stormt dan stormt het hier dus echt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:32

kramp koliek, heeft wjerdo ook vaker gehad.. dit jaar niet, kramp is een koliek die ontzettend veel oijn doet, en bij een klein koliekje lijkt het voor het paard dat ze dood gaat ( overdreven)
het zijn de zelfde krampen die wij ook kennen Lachen maar waar het door komt, weer, veranderingen in het weer, enzo, geel gras, te veel kuil en zo zijn er nog tig andere zaken

balen voor je phi gelukkig is het weer op de betere hand met beppie

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 01:05

Als het is wat jij zegt dat het is, dan kan het ook heel goed van de slobber komen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 03:11

Je kan gewoon een handje lijnzaad over het voer doen. Als je kilo's zou geven dan wordt het gevaarlijk i.v.m. het vrijkomen van blauwzuur. Een handje per dag is genoeg. Ik voer het zo al jaren in de winter.
mischien de oorzaak?


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 08:52

Ik leef met haar mee...
Jammer genoeg kan ik dat goed, ik heb dezelfde ervaring.
Mijn dikke darm laat af en toe even duidelijk weten dat hij nog steeds aanwezig is...
Oorzaak bij mij: te weinig gedronken per dag, verstopping of stress.
Of te kruidig eten maar de meeste kruiden daar kan ik wel tegen.
Even Chili con carne eten en dat krengetje in mijn buik functioneert weer perfect }> !
Die dikke darm doet het er om, denk je niet? Gewoon ff pesten... *LOL*
Sterkte voor Bep!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-01 14:20

Ze krijgen hier regelmatig slobber, is dus niet vreemd. Het weer is waarschijnlijk de oorzaak geweest.
Ze is nu weer helemaal de oude!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Vagabondo en 130 bezoekers