Paspoort/papier vraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Paspoort/papier vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 13:51

Ik zit met het volgende:

Ik heb 2 jaar geleden een 2 jarige gekocht en heb daarbij een KWPN papier gekregen. Ik heb het paard laten chippen en heb dus nu een paspoort waar het chipnr ook instaat.
Nu is mijn vraag (want ik ben het eigenlijk vergeten Bloos ):

Als je een paard laat chippen en dus een paspoort krijgt, moet je dan het orginele papier opsturen?
Krijg je het papier dan teruggestuurd?

Ik kan het papier zo gauw niet vinden, het paspoort wel. Is het bijvoorbeeld bij verkoop zo dat het papier én paspoort bij het paard meegegeven worden?
Ik dacht namelijk dat als je een paspoort hebt bij je paard, dat het nieuwe papier is..?

Wie weet hier iets van? Dan hoor ik het graag! Lachen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:18

mijnvriend heeft zijn registratiepapieren(origineel) en het briefje van de dierenarts naar het kwpn moeten sturen. dan wordt er een paspoort gemaakt en dan krijg je die papieren weer terug.
in het paspoort staat ook de afstamming toch?
als je het papier hebt geef je dat mee bij de verkoop, maar is hij kwijt(zoals bij veel doorverkopen vaak zat gebeurt) dan staat het altijd nog in je paspoort.
volgens mij staat er op de registratiepapieren ook dat als je het paard verkoopt dat je de regstratie papieren opmoet sturen.. weet niet zeker.. kan ook nie ff checken Haha! want het stamboek heeft ze nu..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:20

Ik weet niet wat je moet opsturen als om een paspoort aan te vragen, maar ik weet wel dat een paspoort geen eigendomsbewijs is en je bij verkoop dus het paspoort EN de papieren moet overhandigen aan de nieuwe eigenaar.
Het paspoort en de papieren zijn dus echt twee aparte dingen.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:30

...het papier is ook geen eigendomsbewijs.
Wel is het zo dat degene die én papier op zijn naam heeft én het paard heeft, veronderstelt wordt eigenaar te zijn. Het wordt lastiger als je maar een van beide hebt en iemand anders het andere.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:37

Ik heb de kwpn- papieren opgestuurd en ik kreeg weer een nieuwe papier. Een stuk mooier want het oude papier was al uit 1980 dus een beetje vergeelt.
Dus je moet de oude opsturen en dan krijg je weer nieuwe.
Het paspoort hoort altijd bij het paard te blijven dus als je hem verkoopt gata het mee.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 19:03

mirtje27 schreef:
Ik heb de kwpn- papieren opgestuurd en ik kreeg weer een nieuwe papier. Een stuk mooier want het oude papier was al uit 1980 dus een beetje vergeelt.
Dus je moet de oude opsturen en dan krijg je weer nieuwe.
Het paspoort hoort altijd bij het paard te blijven dus als je hem verkoopt gata het mee.


En het papier? Moet dat ook bij de verkoop worden meegegeven? Of is een paspoort ook voldoende?

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:06

je moet het papier en het paspoort meegegeven.