Hengstenshow de Wiemselbach

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Hengstenshow de Wiemselbach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:27

Wat vonden jullie ervan? Zelf kon ik Numero Uno zeer waarderen !

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:29

Ben niet geweest Boos! Helaas, had graag gewild! Ben benieuwd naar de rest! Er waren toch meer hengsten dan NU?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:44

ik ben geweest. Solitair sprong goed voor zijn doen. maar het meest gecharmeerd was ik van Lupicor en zijn nakomelingen. Verder hadden ze cavalier beter op stal kunnen houden, zonde om zo'n goede hengst zo te presenteren, had dan een paar nakomelingen laten zien.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:00

oeps heb net een nieuw topic geplaatst had deze niet gezien...maar daar is dus mijn commentaar te zien

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:17

er zit nu een slotje op mijn topic vandaar hier mijn reactie
leuke paarden bij de fam. horn zeg... moet zeggen vond ze beter dan van VDL...
Numero uno liet zien dat ie ook nog aardig kon bewegen naast springen,
lupicor geen mooi paard..wel goed springen
en nog een heartbreaker nakomeling,pino, beetje klein maar leuk springen en mooi type

solitair en niveau was ik niet echt kapot van..
rocky (v. libero h) sprak me wel weer aan

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 09:22

Ik ben het eens met de opmerking over Lupicor, ik kwam mede voor hem als evt partner, maar ga switchen naar NU. Ik miste de goede bovenlijn bij Lu en zijn hoofd vond ik op stal erg tegenvallen. Enorme deuken boven zijn ogen die hij regelmatig doorgeeft aan nakomelingen. Hij sprong overigens best, maar ja het oog wil ook wat he. Ook kon ik de aanwezigheid van Scandic waarderen, veel meer dan Skydancer. Het verschil in knieactie wordt dan wel heeeel duidelijk. Dit jaar verwachten we ook een NU veulen uit een Grosso Z moeder... ben nu helemaal benieuwd ! Pling
Ik heb overigens wat foto's gemaakt, nu nog uitvinden hoe ze erop moeten...

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:07

IK vond ook NU erg aanspreken, veel meer dan Lupicor. Was wel verrast door de mooie veulentjes van Solitair.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:22

monnes schreef:
Ik ben het eens met de opmerking over Lupicor, ik kwam mede voor hem als evt partner, maar ga switchen naar NU. Ik miste de goede bovenlijn bij Lu en zijn hoofd vond ik op stal erg tegenvallen. Enorme deuken boven zijn ogen die hij regelmatig doorgeeft aan nakomelingen. Hij sprong overigens best, maar ja het oog wil ook wat he.


Alsof Numero Uno zo mooi in de bovenlijn is? Dat is wel echt een aandachtspunt bij deze hengst hoor! Die weke rug/lendenpartij fokt hij namelijk ook wel door.
Ik zit in het bestuur van de VHV-fokvereniging en we hebben als vereniging vorig jaar een hengstveulen aangeschaft met oog op de hengstenkeuring. Dat is een Lupicor, die op de CK aan kop liep. Zag er goed uit, maar daarna heb ik hem nog niet weer gezien. Ik vind het nog niet zo´n verkeerde hengst, heb al een aantal leuke veulens (ook wat mindere natuurlijk, hengst heeft ook wel erg veel gedekt) van Lupicor gezien. Fokt vaak wel veel wit, maar dat is natuurlijk bijzaak.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:40

Ja idd, de rug van Numero Uno is behoorlijk week. Onder het zadel vind ik het een plaatje maar zo los in de baan valt zijn rug direct op. Vandaag dat hij waarschijnlijk ook altijd van voren op de foto staat. Verder vond ik wel dat hij mooie bewegingen heeft.
Lupicor vond ik een heel mooi paard, alleen bij de nakomelingen vond ik de hals wat kort. De Lupicor x de Volbloed vond ik wel een heel mooi paard om te zien, die had niet zo'n korte hals.
En Cavalier vond ik in draf erg steken met zijn voorbenen, kan ook aan mij liggen.
Verder had de familie Horn het weer mooi voorelkaar OK dan!
Nadien zijn we nog even bij Knuffel wezen kijken (die staat daar ook) en bij haar enter Winnowill (van Numero Uno) die vorig jaar gekocht is door de familie Horn.

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 20:05

Ik ga toch nog eens goed de video bekijken van NU, heeft iemand zijn hengstenrapport paraat? Niet de cijfers maar de rest?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:09

Stuur MissHIS een pbtje, die heeft alle informatie zo voor je klaar liggen Lachen