Stokmaat 2-jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Stokmaat 2-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 16:56

Wat is een normale stokmaat voor een 2-jarig paard? Ik ben op zoek naar een jong dier om volgend jaar mijn nu 16-jarige Z2 crack op te volgen. Mijn huidige paard was +/- 1.58 toen ik hem als 2-jarige kocht, en meet nu +/-1.71 m. Ik wil niet weer zo'n reus, maar wil uiteraard ook niet met een E-pony op stap.
Er schijnen ook groeitabellen te bestaan. Heeft iemand hier meer info over? Ach gut


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:02

Wat versta jij onder normaal? De groei is met name de laatste jaren van de groeiperiode moeilijk te schatten. De tabellen gaan meestal tot twee jaar! De laatste van ons (Olivi) is van 2 naar 3 jaar zo'n 6 cm gegroeid (zit nu als driejarige op een 1.68) en de Ooseven is maar 4 cm gegroeid! Die zit nu als driejarige op een 1.59. Terwijl Tosca in die periode bijna 8cm groeide!
Maar die van ons zijn het Holsteinse type... laat rijp. Dus met hun zevende/achtste jaar volledig uitgegroeid!


Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 19:45

Mijn streven is een paard van +/- 1.65 m. Ik ben zelf niet zo groot, dus als íe 1.63m is past me dat beter dan 1.68m. Mijn huidige paard is t/m zijn zevende jaar doorgegroeid (heeft trouwens vanaf vaders kant wat Holsteins en Hannoveraans bloed) dus ook een laat rijpe. Zijn broers zijn allemaal zo'n 1.64m, en de verwachting was dat hij dat ook zou worden. Het viel dus ietsje anders uit...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:49


Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers