hoe zwaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

hoe zwaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 08:44

Ik ben met een vriendin een shetlander aan het berijden van 1,10 a 1,20
We zijn er niet echt uit hoe zwaar je moet mag zijn voor een shetlander van die hoogte.
Ow jah ik wou ook nog even vragen: Het is toch niet goed om op een fries veulen te gaan zitten met 10 maanden (een volwassen man van 80 kg ofzoiets)
Dat kan toch nooit goed zijn!
Nouw ik hoop dat juilie me verder kunnen helpen.

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:56

WAAAT?! Ging die op een veulen van 10 maanden zitten!! Verward Is tie gek in zijn hoofd ofzo! Arm beestje

verder weet ik niet hoe zwaar je mag zijn voor een shet. Sorry. Maar die man Boos!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 09:01

Jah he die man is echt een mongool hij heeft dat bij al zijn paarden gedaan(Dat paard waarbij hij het ook heeft gedaan is nu mijn paard en ik ga hem nu inrijden) we wijzen hem altijd op de gevolgen, hij is echt slecht voor haar ze heeft nu ook wormen!! hij wil geen wormen kuur enzo geven het slaat toch nergens op!! zegt ie dat hij verstand van paarden heeft

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:05

Sorry, maar dat is echt belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een stelletjes ongelovelijke e*kels.

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 09:05

Ik snap hun ook niet

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!


casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:34

Als die shetlander tussen de 1.10 en 1.20 meter hoog is dan is het geen shetlander meer Knipoog die komen namelijk niet hoger dan de 1.07 meter.
Ik verzorg zelf 2 shetlanders en beiden zijn ze rond de 1.05 meter.
Als je 50 tot 60 kilo weegt kan je er dagelijks op rijden. Geen punt, daar hebben ze absoluut geen probleem mee.
Weeg je zwaarder (rond de 80 kg) dan raad ik aan om niet al te vaak erop te gaan rijden. Zo'n 1 keer in de week en om ze in beweging te houden kan je gaan longeren ofzo. Ze kunnen het wel aan, maar ga je er vaker op dan zullen ze een ingezakte rug krijgen. Heel soms ga ik er ook nog op, omdat er bijna geen kinderen zijn die die 2 ondeugende shetjes goed aan kan. Dus moet ik af en toe er even op om ze weer rond te rijden. Maar dit is in ieder geval m'n advies Lachen succes ermee!
Pas wel op, want als het geen shetlander, maar een welsh is ofzo dan kan die veel minder dragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:37

Waarom bel je de dierenbescherming niet gewoon op als die man veulens gaat inrijden en zijn paarden niet wil ontwormen! Stoom uit je oren

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:41

Kijk eens goed hoe het beestje loopt met jullie erop. Als je opstapt kreunt ie dan helemaal of zakt ie een beetje door zijn rug? Dan zijn jullie toch te zwaar. Vraag ook de DA om er eens naar te kijken of hij geenr rugklachten heeft.

Let love shine so bright

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 09:59

Ze vind het absoluut fantastisch!!
Ik ben zelf 55 kg maar ze heeft papieren van een shetlander dus ik vind het wel raar dan ze kunnen toch wel groter worden dan 1,07??
Jah ik weet het ik vind het ook belachelijk ik wil het best doen maar ik heb er zo mijn redenen voor om het niet te doen.
Die man hij is gewoon raar maar we hebben hem stiekem al een wormen kuur gegeven ik weet neit of het nu nog werk want ze is helemaal niet zoals ze vroeger was en ze heeft al een paar weken last van die wormen in haar drollen dus kan iemand daar ook ff over antwoorden??

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:01

Wat dacht je van de dierenbescherming bellen!!! Die kunnen er wel wat aan doen!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:02

Die man is helemaal gek, bel naar dierenbescherming!!!

maar voor een shet idd ong 50-60 kilo kan nog. Je mag pas op een paard rijden als die ong 3 jaar is of ouder.

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:02

ze is 3,5 jaar oud dus het kan wel he??

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:03

ze is 3,5 jaar oud dus het kan wel he??

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:04

oeps 2 keer nouw jah dan lees je hem niet over het hoofd Tong uitsteken:P
Maar ze vind het echt heel leuk. Eigenlijk durf ik niet de dieren bescherming te bellen, mijn paard staat daar straks gooit hij me eruit kijk ik wil ook het beste voor dat paard maar ook voor mijn eigen paard!!

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:05

Ja, is er dan geen ander stal in je omgeving.. ??:?

en ohw ik heb net een megatypfout gemaakt.. Nou ik had van die 3 jaar over de friesveulentje!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:07

Neej ik woon in apeldoorn en dit is zoo dichtbij en zoo goedkoop en als ik verder ga kijken is het alleen in wenumwiesel en verder weg dus ik kan niets vinden. ik heb er al vaak naar gekeken want wat die man allemaal doet slaat nergens op. Dat paard word zo verwaarloosd net als de honden en andere paarden daar(zelfs de konijnenen hebben een week zonder voer en water gestaan ik was een week op vakantie) het komt allemaal op mij aan, ik probeer alles te doen maar ik ben alleen en het zijn niet de makkelijkste paarden en zo snappie

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:08

ik word er gek van dat paard staat op een stal waar de laag stro echt wel een halve meter is en allemaal strond en pis enzo!! Het is echt zielig

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:13

Nou mijn enige optie is echt wel de dierenbescherming bellen. En zoek echt een ander stal, het is echt de beste voor jou en je paard want ik neem aan dat je nu bijna alle klusjes doet.. dat kan echt niet!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:14

op een fries zitte van 10 maanden is hij/zij gek???je gaat tog ook niet op een klein kindje van 10 maanden zitten daar is hij/zij 1 te klein voor maar een veulen is groter en 2 al was die baby ietsie groter en jij ging erop zitte kan die baby dat niet houde dus een veulen ook niet !!!!!nooit doen!!!!pas als dat veulen 3 is!!!anders krijg je later problemen met de spieren en botten van het paard

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:15

Psies en ze durfd de dierenbescherming niet es te bellen, JIJ hebt de recht om anoniem te blijven dus hij hoeft t nooit te weten!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:20

Jah das waar, ik weet niet ik heb het de laatste tijd nietmeer gezien maar hij doet het vast nog wel. Ik vind het zelf ook niet kunnen, mijn vriendin heeft haar paard daar ook staan die is ook 10 maanden een tinker en daar heeft hij ookal opgezeten dat hij nouw op zijn eigenpaard zit nouw datmoet hij zelf weten maar op die van iemand anders!!!
Ik vind het aan de ene kant niet echt erg om alles te doen soms komt het me keel wel uit maar het is voor de dieren. Ik zal er goed over nadenken en met mijn vriendin bespreken(nu we het daarover hebben ik moet die konijnen ook nog voer en water geven die hebben vet lang niet gehad vanwege mijn kinkhoest)

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:20

**zucht** ik word er echt gek van

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:21

ja dat is dus echt de werk voor de dierenbescherming!

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:26

Jah maar eigenlijk ging deze discussie over hoe zwaar voor een shetlander maar nu gaat het over de dieren bescherming Tong uitsteken wel grappig ik zal erover denken en met mijn vriendin bespreken want dat paard wat ik nu heb daar bij heeft hij het vroeger ook gedan al bij een jaar zitten en daarvoor veel hangen met zijn hele gewicht terwijl dat als ik het goed heb pas bij 3 jaar mag/kan die fries is ook heel raar je mag helemaal niet bij hij rug kont komen en als je bij haar benen komt gaat ze bokken steigeren en vluchten.

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:13

casjuh schreef:
Als die shetlander tussen de 1.10 en 1.20 meter hoog is dan is het geen shetlander meer Knipoog die komen namelijk niet hoger dan de 1.07 meter.
Ik verzorg zelf 2 shetlanders en beiden zijn ze rond de 1.05 meter.

Wedden van wel?

Voor de rest; het klinkt een beetje Penny-achtig. Sorry, maar ik geloof niet dat een volwassen man zo stom is op een veulen te gaan zitten.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 40 bezoekers